Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk nieuw digitaal toestel met lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk nieuw digitaal toestel met lens?

    Ik ben van plan om me een nieuw digitaal fototoestel aan te schaffen omdat ik ondervonden heb bij anderen dat de kwaliteit enorm goed. Enig probleem is natuurlijk het prijskaartje; anderzijds wil ik niet binnen x jaren opnieuw een toestel moeten kopen.

    Ik zoek dus een oerdegelijk toestel waarmee ik; geschat, 5 keer per jaar een fotoreportage maak, in de prijsklasse tot 2500 €uro. Liefst lens inclusief natuurlijk.
    Ik heb het fnac-blad al eens doorgenomen; hoewel er wat uitleg bij elk getest toestel staat, geraak ik er niet zomaar uit.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een nikon; maar indien een ander toestel me veel beter op het lijf geschreven zou zijn, zeggen jullie het maar.

    alvast bedankt

    grtz

    edit: er zijn zoveel toestellen van Nikon of Canon die me interesseren, maar welk kies je? Ik geraak er gewoon niet aan uit.
    Last edited by devil; 7 augustus 2007, 22:45.

  • #2
    Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

    Met dat budget en een voorkeur voor Nikon, ik ging voor een D200, en voor reportagewerk zette ik er een 17-55 2.8 Nikkorlens op.
    Zonde is dan wel dat zo'n prachtmateriaal maar vijf keer per jaar uit de kas zou komen.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

      Dat is een zeer werkbaar budget, hangt er een beetje vanaf wat je juist gaat doen met je fotografie. Alles in één lens is bijna onmogelijk, dus laat je niet verleiden voor de superzooms type 18-200 of iets dergelijks.

      Heb je meer behoefte aan groothoek of aan tele, dat zou je voor jezelf ook is moeten uitmaken.

      Persoonlijk zou ik voor Canon gaan, momenteel koploper inzake DSLR, goede objectieven, zeer goede prestatie inzake ruis/gevoeligheid.

      All round zou ik zeggen Body EOS 30D met een EF 24-70mm F2.8 L USM

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

        mee eens met de laatste zin van Digipics 357, lijkt me een goede keuze.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

          Het bedrag dat ik opgaf is eerder standaard. Ik ben een echte amateur die als hij foto's trekt wel heel goede foto's wil.
          Met mijn klein digitaal fototoestel zijn de foto's niet altijd naar wens; kwaliteit, belichting, kleuren en vooral ook de flits van die kleine apparaten is nooit in orde.

          Dat is inderdaad zonde; maar na deze investering hoef ik minimum vijftig jaar lang geen andere. Ik ben er nu 24; dus op mijn 74ste zal ik nog is nadenken ;-).

          Comment


          • #6
            Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door devil Bekijk bericht
            maar na deze investering hoef ik minimum vijftig jaar lang geen andere.
            Daar zou ik niet te hard op rekenen. Als je merkt wa de mogelijkheden zijn, zul je die al snel uit willen breiden met andere objectieven
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

            http://rouwkema.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door devil Bekijk bericht
              Het bedrag dat ik opgaf is eerder standaard. Ik ben een echte amateur die als hij foto's trekt wel heel goede foto's wil.
              't Is niet omdat je nu een toestel van 2000 euro gaat aanschaffen, dat je foto's daarom direct heel wat beter gaan zijn.
              het is nog altijd diegene achter het fototoestel die de foto maakt. Daarnaast is het ook nog eens zo dat je foto's die je met ene SLR gemaakt hebt, toch best nog wat nabewerkt achteraf; al is het maar eens aan de levels sleuren.

              Met mijn klein digitaal fototoestel zijn de foto's niet altijd naar wens; kwaliteit, belichting, kleuren en vooral ook de flits van die kleine apparaten is nooit in orde.
              Tja, belichting & kleuren, dat gaat niet zomaar opgelost zijn met een duurder toestel. Belichting is iets waar je als fotograaf een bepalende factor in bent; bij een compactje zijn de kleuren meestal gesatureerder dan foto's die je met een SLR genomen hebt. Dat komt omdat dat compactje die bewerking al doet, terwijl een SLR dat aan de fotograaf overlaat, zodanig dat hij dat achteraf in Photoshop ofzo kan doen.
              Fotolog -DevLog

              Comment


              • #8
                Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

                Op m'n site staan 3 verhalen.
                Een over de verschillen tussen de actuele DSLR's.
                Een over objectief keuze.
                En een over het kwaliteitsverschil van de verschillende Nikkor AF objectieven.
                Als je voor Canon gaat, sla m'n site gerust over.
                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door whoami Bekijk bericht
                  't Is niet omdat je nu een toestel van 2000 euro gaat aanschaffen, dat je foto's daarom direct heel wat beter gaan zijn.
                  het is nog altijd diegene achter het fototoestel die de foto maakt. Daarnaast is het ook nog eens zo dat je foto's die je met ene SLR gemaakt hebt, toch best nog wat nabewerkt achteraf; al is het maar eens aan de levels sleuren.


                  Tja, belichting & kleuren, dat gaat niet zomaar opgelost zijn met een duurder toestel. Belichting is iets waar je als fotograaf een bepalende factor in bent; bij een compactje zijn de kleuren meestal gesatureerder dan foto's die je met een SLR genomen hebt. Dat komt omdat dat compactje die bewerking al doet, terwijl een SLR dat aan de fotograaf overlaat, zodanig dat hij dat achteraf in Photoshop ofzo kan doen.
                  Geheel mee eens. Een kennis van mij ging over van een SLR naar een DSLR omdat hij vond dat mijn foto's zoveel beter waren dan de zijnen op de website waarvoor we beiden foto leveren. Teleurgesteld, omdat zijn plaatjes nauwelijks beter werden kocht hij hetzelfde optiek als wat ik gebruikte. Dat maakte ook geen verschil. De plaatjes optimaliseren in een bewerkingsprogramma nam hij geen tijd voor en vond hij onnodig want daar had je toch niet zo'n dure kamera voor. Het kwam in hem niet op dat het belangrijkste verschil de persoon achter de camera is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

                    Oorspronkelijk geplaatst door devil Bekijk bericht
                    Het bedrag dat ik opgaf is eerder standaard. Ik ben een echte amateur die als hij foto's trekt wel heel goede foto's wil.
                    Met mijn klein digitaal fototoestel zijn de foto's niet altijd naar wens; kwaliteit, belichting, kleuren en vooral ook de flits van die kleine apparaten is nooit in orde.

                    Dat is inderdaad zonde; maar na deze investering hoef ik minimum vijftig jaar lang geen andere. Ik ben er nu 24; dus op mijn 74ste zal ik nog is nadenken ;-).


                    Wat blijft er de dag van vandaag nog 50 jaar up to date ?

                    Als je een DSLR koopt met die gedachte in het achterhoofd van das iets voor jaren, vergeet dat dan vlug, en het is momenteel al een pak stabieler geworden, maar om echt bij te blijven, zonder daarom nieuwsgezind te zijn denk ik dat een nieuwe body om de 4 tot 5 jaar toch wel normaal is.

                    MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      mee eens met de laatste zin van Digipics 357, lijkt me een goede keuze.
                      grt,bouk.
                      Zeggen de Canon bezitters

                      Volgens mij zei Devil dat zijn voorkeur naar nikon gaat

                      Voor de beste keuze ga ik met Elsan mee, om misschien later nog een tele erbij te kopen.

                      Gr Kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

                        Mja mijn voorkeur gaat idd naar nikon. Maar als de experts onder jullie één of ander toestel naar mijn normen beter achten, ga ik niet blind wezen he ;-). Dus suggesties zijn steeds welkom.

                        Dus volgens sommigen onder jullie gaan de foto's met zulk nieuw toestel niet per definitie beter zijn? Ik snap jullie redenering wel; maar waarom is zo'n toestel dan zo duur? Het kan toch niet zijn dat een toestel; ik heb er één gezien van rond de 4000 !!! euro, geen betere kwaliteit levert zonder dat je eraan moet prullen?
                        Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                        Zeggen de Canon bezitters

                        Volgens mij zei Devil dat zijn voorkeur naar nikon gaat

                        Voor de beste keuze ga ik met Elsan mee, om misschien later nog een tele erbij te kopen.

                        Gr Kees

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door devil Bekijk bericht
                          Mja mijn voorkeur gaat idd naar nikon. Maar als de experts onder jullie één of ander toestel naar mijn normen beter achten, ga ik niet blind wezen he ;-). Dus suggesties zijn steeds welkom.

                          Dus volgens sommigen onder jullie gaan de foto's met zulk nieuw toestel niet per definitie beter zijn? Ik snap jullie redenering wel; maar waarom is zo'n toestel dan zo duur? Het kan toch niet zijn dat een toestel; ik heb er één gezien van rond de 4000 !!! euro, geen betere kwaliteit levert zonder dat je eraan moet prullen?
                          Je zou nog raar opkijken. Je toestel is maar een middel hé. Jij maakt de foto uiteindelijk, en jij beslist met welke settings.
                          Wat je ook gaat beslissen: bedenk dat je lenzen belangrijker zijn dan je body. Maak dat je goeie lenzen hebt, en kijk dan voor het resterende budget naar een body.
                          Die Canon 30D met 24-70L is een topcombinatie.
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

                            Ik vermoed dat ze bedoelen dat de "artistieke" waarden van je foto niet wordt bepaald door het prijskaartje van je toestel.
                            http://www.jeanpaulmontuori.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk nieuw digitaal toestel met lens?

                              Ik heb het gevoel dat je relatief nieuw bent in fotografie. Ik denk dat je in dat geval best niet de duurste body aanschaft maar dat een instap DSLR een betere keuze is. Over het algemeen zijn de duurste camera's zeker niet de makkelijkste camera's om mee te werken, er wordt bij die toestellen van uit gegaan dat de gebruiker reeds kennis heeft in de fotografie. Daarom kan je volgens mij beter eerst beginnen met een instap-DSLR en oefenen en veel lezen over fotografie. Na een tijdje zal je thuis zijn in de verschillende mogelijkheden van een digitale camera. Ik raad daarom aan een "goedkope" DSLR aan te schaffen in combinatie met een degelijk objectief en een goede aparte flitser.

                              Comment

                              Working...
                              X