Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40

    Beste,

    Zoals reeds vermeld ben ik momenteel op zoek naar een DSLR (mag ook tweedehands zijn).
    Nu viel mijn oog op de nieuwe Nikon d40, ook gezien de 90€ cashback.
    Op Digitalstreet.nl staat die nu te koop voor 494€. Kan ik dan nog op -90€ cashback rekenen na de aankoop? Of zou die reeds in rekening gebracht zijn, wat me vrij onwaarschijnlijk lijkt.
    Zie http://www.digitalstreet.nl/product_...oducts_id=3104
    Het lijkt me dan interessanter dit toestel aan te schaffen ipv een oudere D50, D70 voor dezelfde prijs met dezelfde lens. Niet? Graag wat advies van een ervaren gebruiker.

    Thx, Grtz
    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

  • #2
    Re: Nikon D40

    Oorspronkelijk geplaatst door diNnE Bekijk bericht
    Het lijkt me dan interessanter dit toestel aan te schaffen ipv een oudere D50, D70 voor dezelfde prijs met dezelfde lens. Niet? Graag wat advies van een ervaren gebruiker.

    Thx, Grtz
    Zolang je maar onthoudt dat d40 enkel autofocust met AF-S lensen en niet met AF-D lenzen. De D50 en D70 kan dit wel.


    Dus de bekende AF-D 50mm 1.8 heeft bij de D50 autofocus en bij D40 manuele focus.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D40

      een ervaren gebruiker kan ik me niet noemen maar ik heb zo n maand geleden de D40 gekocht kit van 18-55 en 55-200mm lenzen

      ben der zeer tevreden over mooie scherpe foto's snel (toch zeker als je van een compactje komt)
      eenvoudig te gebruiken.
      11-300mm
      jeff heylen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D40

        Heb enkele reviews gelezen van de canon 300d.
        Die kan ik op verschillende sites voor een mooie prijs aankopen. Is die nog aan te raden, als je weet dat je een D40 hebt voor 404€.
        Grtz
        2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D40

          ik zet toch de D40 een stuk boven de oudere 300d
          de techiek is een heel stuk nieuwer van de Nikon tov de canon

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D40

            Digital Street is een winkel in de buurt van Nijmegen. Je kunt ze ook gewoon bellen of mailen met je vraag.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D40

              De jpg foto's die uit de D40 komen zijn van zeer hoge kwaliteit. Zelf vind ik het een prachtige camera, wanneer het indertijd uit geweest was, zou ik flink getwijfeld hebben tussen de D80 en de D40. Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden en dat is de d40 maar drie scherpstel punten heeft, geen bracketing functie en alleen af-s lenzen kan je gebruiken wanneer je niet handmatig zelf in wilt stellen. Dit is de lijst van lenzen voor de D40, er zijn geruchten dat er binnenkort nog een stel aan de lijst toegevoegd kunnen worden.

              Nikkor:

              AF-S DX 12-24mm 4.0G ED-IF

              AF-S 17-35mm 2.8D ED-IF

              AF-S DX 17-55mm 2.8G ED-IF

              AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G

              AF-S DX 18-70mm 3.5-4.5G ED-IF

              AF-S DX 18-135mm 3.5-5.6 ED-IF

              AF-S VR DX 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED

              AF-S 24-85mm 3.5-4.5G IF-ED

              AF-S VR 24-120mm 3.5-5.6G ED-IF

              AF-S 28-70mm 2,8 IF-ED

              AF-S DX 55-200mm 4-5.6G ED

              AF-S VR 55–200mm 4–5.6G IF-ED

              AF-S VR 70-200mm 2.8G ED-IF

              AF-S VR 70-300mm 4.5-5.6G

              AF-S 80-200mm 2.8 ED-IF

              AF-S VR 105mm 2.8G

              AF-S VR 200mm 2.0G ED-IF

              AF-S VR 200-400mm 4.0G ED-IF

              AF-I 300mm 2.8D IF-ED

              AF-S 300mm 2.8D IF-ED

              AF-S 300mm 4.0D ED-IF

              AF-S VR 300mm 2.8 ED-IF

              AF-I 400mm 2.8 D IF-ED

              AF-S 400mm 2.8D ED-IF

              AF-I 500mm 4.0D IF-ED

              AF-S 500mm 4.0D ED-IF

              AF-I 600mm 4.0D IF-ED

              AF-S 600mm 4.0D ED-IF


              Sigma:

              10-20mm 4-5.6 EX DC HSM

              12-24mm 4.5-5.6 EX DG HSM

              14mm 2.8 EX

              17-35mm 2.8-4.0 EX DG

              17-70mm f2.8-4.5 DC Macro HSM New

              18-50mm 3.5-5.6 DC HSM New

              18-50mm f2.8 EX DC Macro HSM New

              30mm 1.4 DC

              50-500mm 4.0-6.3 EX DG

              50-150mm 2.8 EX DC HSM

              55-200mm 4-5.6 DC HSM New

              70-200mm 2,8 EX DG Makro

              80-200mm 2.8 EX DG Makro

              80-400mm 4-5.6 EX OS

              100-300mm 4.0 EX DG

              120-300mm 2.8 EX DG

              150mm 2.8 EX DG MAKRO

              180mm 3.5 EX DG MAKRO

              300mm 2.8 EX DG APO HSM

              300-800mm 5.6 EX DG APO

              500mm 4.5 EX DG HSM APO

              800mm 5.6 EX DG APO
              Last edited by Roosje; 8 augustus 2007, 08:43.
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D40

                De €90 cashback werd nog niet in rekening gebracht bij digitalstreet, zoals verwacht. Komt dus op €404 voor de D40 kit zwart + 18-55mm.
                Grtz
                2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D40

                  Een vraagje over die 90 euro cash back : tot hoelang duurt die actie? want ik zou eerst mijn 2 compactjes willen verkopen en als die buiten zijn zou ik een D40 kopen als er nog cash back op is. Iemand daar een antwoord op ?
                  Last edited by Martijn92; 8 augustus 2007, 11:57.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D40

                    Aankoop van D40/D40x tussen 01.06.2007 en 31.08.2007 = 90€ terug.
                    zie ... http://www.europe-nikon.com/home/nl_...road/site.html
                    Greetz
                    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D40

                      Hmm verdomme nu nog heel snel die 2 compactjes verkopen maar zal waarschijnlijk niet lukken tegen dan .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D40

                        Ik zit met hetzelfde 'probleem' ...
                        Heb wel reeds enkele geďnteresseerden in mijn Lumix FZ7, maar het blijft toch een grote som geld é. Al staat de D40 momenteel scherp geprijsd, zeker met die cashback.
                        Succes met de verkoop van uw compactjes. Zet ze hier zeker ook bij Aangeboden op het forum
                        Grtz
                        2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D40

                          Oorspronkelijk geplaatst door Martijn92 Bekijk bericht
                          Een vraagje over die 90 euro cash back : tot hoelang duurt die actie? want ik zou eerst mijn 2 compactjes willen verkopen en als die buiten zijn zou ik een D40 kopen als er nog cash back op is. Iemand daar een antwoord op ?
                          In Nederland is die info toch redelijk eenvoudig op te zoeken. E Nederlanders zijn aardig, Belgen mogen ook mee doen:

                          citaat van Nikon Nederland:

                          Ondersteuning bij de terugbetalingsaanbieding voor Nikon's 90e verjaardag

                          Om de 90e verjaardag van ons bedrijf te vieren, biedt Nikon een terugbetaling bij de aankoop en registratie van geselecteerde producten (D40/D40X-kitcombinaties). Klik hier voor meer informatie over deze aanbieding. Als u hulp nodig hebt, raadpleegt u de onderstaande vragen en antwoorden of neemt u contact met ons op.

                          Contact opnemen

                          Als u uw producten niet hebt geregistreerd en algemene hulp nodig hebt:
                          Klik hier als u per e-mail contact met ons wilt opnemen (aanmelden vereist).
                          Klik hier als u telefonisch contact met ons wilt opnemen en in Nederland woont.
                          Klik hier als u telefonisch contact met ons wilt opnemen en in België woont.

                          Als u uw producten al hebt geregistreerd en per e-mail bevestiging hebt ontvangen:
                          Als u uw producten al voor de terugbetalingsactie hebt geregistreerd, ontvangt u binnen tien dagen automatisch bevestiging per e-mail. Deze e-mail bevat uw aanmeldingsgegevens voor een andere website waar u uw aanvraag kunt volgen en meer hulp vindt.

                          Vragen en antwoorden

                          1. Waar kan ik de terugbetaling aanvragen?

                          Klik hier voor meer informatie.

                          2. Hoe verloopt het proces voor de terugbetalingsaanvraag?

                          a. Registreer uw producten die voor deze actie in aanmerking komen op deze website.
                          b. Wacht op de bevestigingsmail met verdere instructies die u binnen tien dagen ontvangt.
                          c. Vul het online aanvraagformulier in via de koppeling in de e-mail.
                          d. Het bedrag wordt rechtstreeks naar uw bankrekening overgemaakt.

                          3. Problemen met de productregistratie?
                          U moet een account hebben om zich op deze site te kunnen aanmelden en uw producten te registreren. Als ual een account hebt, meldt u zich aan en gaat u naar het gedeelte Profiel > Mijn producten om uw producten voor de terugbetalingsactie te registreren. Als u geen account hebt, klikt u hier om een account aan te maken en tegelijkertijd uw producten te registreren. Neem contact met ons op als u problemen met aanmelden ondervindt (zie boven).

                          4. Ik ben mijn aankoopbewijs kwijt. Wat moet ik doen?

                          Een leesbaar aankoopbewijs waarop staat vermeld dat de producten zijn gekocht tijdens de periode dat de terugbetalingsactie loopt, is vereist. Mogelijk kunt u in de winkel waar u het product hebt gekocht vragen om een kopie van het aankoopbewijs. Als u dit wilt proberen, helpt het vaak als u de verkoper nauwkeurige informatie kunt verstrekken over het product en de aanschafdatum.

                          5. Is een kopie van mijn creditcardafschrijving een geldige vervanging voor een verloren aankoopbewijs?

                          Nee, de naam van de leverancier en het product moeten expliciet op het aankoopbewijs worden vermeld.

                          6. Stel dat ik het product een week voor of na de terugbetalingsactie heb gekocht?

                          Alle speciale aanbiedingen moeten een begin- en een einddatum hebben, omdat dergelijke acties anders praktisch onwerkbaar zouden zijn. De aanbiedingsperiode staat vermeld in de voorwaarden en bepalingen.

                          7. Stel dat het gewenste product niet verkrijgbaar is tijdens de aanbiedingsperiode?

                          De aanbieding is afhankelijk van de productvoorraad. We accepteren geen terugbetalingsaanvragen voor producten die zijn gekocht nadat de aanbiedingsperiode is verstreken omdat het product tijdens die periode niet verkrijgbaar was.

                          8. Ik hebt geen D40/D40X-kit gekocht, maar ik heb de camera en het objectief apart gekocht. Kom ik toch in aanmerking voor een terugbetaling?

                          Mits beide producten in aanmerking komen voor de actie en zijn gekocht binnen de aankoopperiode van deze aanbieding, hebt u recht op terugbetaling. Voer hiervoor het normale registratieproces uit.
                          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D40

                            Oorspronkelijk geplaatst door Martijn92 Bekijk bericht
                            Een vraagje over die 90 euro cash back : tot hoelang duurt die actie? want ik zou eerst mijn 2 compactjes willen verkopen en als die buiten zijn zou ik een D40 kopen als er nog cash back op is. Iemand daar een antwoord op ?
                            - Aankoopdatum factuur tot en met 31/08/2007
                            - Toestel en lens registreren voor 15/09/2007
                            - Kopij van factuur en garantiebewijs toestel en lens opsturen voor 30/09/2007
                            Nikon D40x 18-55 / 55-200VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D40

                              404 eur voor zo'n camera is geen geld...
                              Denk dat ik daar ook een bestelling ga plaatsen...

                              Oké de D40 heeft enkele nadelen, maar die wegen voor mij niet op tegen het prijskaartje. Voor een camera met dezelfde features zonder die nadelen ben je al gauw het dubbele kwijt (of toch zeker de helft meer).

                              Het is dan ook een instapmodel en aangezien ik nog maar nieuw ben in de fotografie lijkt mij dit toch wel ideaal en vind ik niet direct een alternatief (tenzij tweedehands...). Zijn er mensen die een gelijkwaardig alternatief weten?

                              Comment

                              Working...
                              X