Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een ouwe vlam van mij...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een ouwe vlam van mij...

    ...deze geit.
    In het verleden heb ik hier al eens verslag uitgebracht over de opgang van de reëenpopulatie in het Waasland, aan de Schelde. Uiteraard volg ik deze op de voet, al heb ik door te drukke beroepsbezigheden niet zo veel meer in 't veld geweest. Vandaag wel dus.

    Eerste foto is een lichte crop van de plaats waar ik ze spotte, fotografisch minder interessant, maar wel een goed beeld van hun biotoop in de broekbossen.

    Tweede foto is een nagenoeg full size beeld van hoe dicht ik ze vandaag kon naderen, met dank aan de perfect tegen zittende wind en de geit die uit de hoge begroeiïng wou komen.

    Derde foto is een redelijk sterke crop van de voorgaande.

    Al bij al was ik redelijk tevreden, zeker over het naderen





    fotosite

  • #2
    Re: Een ouwe vlam van mij...

    Wauw, die 2e is echt prachtig! Ze lijkt idd naar je te lonken!

    Comment


    • #3
      Re: Een ouwe vlam van mij...

      Vooral nr 2 is wederom de moeite , alhoewel de crop ook wel best te pruimen valt .
      Last edited by stapperke; 7 augustus 2007, 19:59.
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • #4
        Re: Een ouwe vlam van mij...

        Mooi verhaal en ook nog mooi op de plaat gekregen.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Een ouwe vlam van mij...

          Nr2 heeeeeeel knapen dito verhaal

          Comment


          • #6
            Re: Een ouwe vlam van mij...

            knap gedaan en je uitleg mag er ook altijd zijn voor mij je tweede en je eerste als mij voorkeur
            nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

            Comment


            • #7
              Re: Een ouwe vlam van mij...

              Boeiend en inspirerend

              Comment


              • #8
                Re: Een ouwe vlam van mij...

                Van het niveau van de tweede heb ik er een heel serietje kunnen schieten, ik kon ze zowat een kwartier vanop die afstand observeren, maar ik vond het beter om die eerste er bij te plaatsen om de omgeving mee te kunnen geven, en de derde vond ik qua crop zeker nog te pruimen en die geeft ook heel goed de mogelijkheden van de lens weer, uiteindelijk zat ik daar midden in dat bos nog op amper 1/250" voor 500mm, weliswaar vanop statief maar wel met een losgedraaide kop om te kunnen volgen.
                Enfin, ik heb me weer eens kunnen uitleven
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Een ouwe vlam van mij...

                  Zeer mooie foto's alle drie
                  Groetjes
                  Valere

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een ouwe vlam van mij...

                    Die tweede

                    Dat statief was toch wel een blok aan je been denk ik, ...jouw een beetje kennende

                    Mooie serie.
                    Groetjes
                    ----JO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een ouwe vlam van mij...

                      Die juffrouw heeft blijkbaar geen last van brandnetels!

                      Je wist dat de lichtomstandigheden je zouden verplichten tot lagere sluitersnelheden. Tja ... dan moet er een statief onder die 'berggeitentoeter'!

                      Een 'oude vlam' vergt íéts meer voorbereiding! Een goede voorbereiding is het halve werk!

                      Nummerke twee voor mij!
                      Last edited by Jos Vanhengel; 8 augustus 2007, 03:04.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een ouwe vlam van mij...

                        Schitterende plaatjes en dito waarneming, elkaar recht in de ogen gekeken .
                        één klein minpunt en da's de zeer warrige bokeh die toch wel veel van de aandacht trekt zeker bij de tweede.
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een ouwe vlam van mij...

                          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          één klein minpunt en da's de zeer warrige bokeh die toch wel veel van de aandacht trekt zeker bij de tweede.
                          Ik weet het, maar daar is in die bijna manshoge begroeiing weinig aan te doen
                          fotosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een ouwe vlam van mij...

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            één klein minpunt en da's de zeer warrige bokeh die toch wel veel van de aandacht trekt zeker bij de tweede.

                            Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                            Ik weet het, maar daar is in die bijna manshoge begroeiing weinig aan te doen
                            Ik denk dat die vreemde bokeh zijn oorsprong in het verscherpen van de foto's ligt. Als ik ze zo bekijk, ben je erg kwistig met verscherping omgegaan. Misschien wel tè kwistig.
                            Voor het ree kun je volgens mij wel een flinke verscherping gebruiken, maar probeer deze dan ook alleen op het ree uit te voeren. Door de verscherping in een layer te doen, kun je met een masker de omgeving uitsluiten. Ik vermoed dat de foto dan veel fijner oogt.
                            Hoe verscherpen in een layer?
                            Kopieer in de uiteindelijke foto alle lagen en voeg deze gekopieerde lagen samen tot één enkele laag. Zet deze laag in luminiscentie blending en een opacity van 50%
                            Op deze laag moet je USM naar wens toepassen. De opacity kun je aanpassen om de USM iets te verminderen of te vermeerderen. En je kunt met een masker selectief verscherpen. Uiteraard spreek ik over Photoshop.

                            Wat de foto's betreft; prachtig en wat heerlijk om deze dieren zo dichtbij en goed te kunnen bekijken en fotograferen. ik ben stikjaloers.
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een ouwe vlam van mij...

                              Mooie foto's van een heel mooie ontmoeting
                              Ik vind alleen de kleuren er een beetje over. Het komt in mijn ogen onnatuurlijk over...
                              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                              Comment

                              Working...
                              X