Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke is de beste keus?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke is de beste keus?

    Ben er nog steeds niet helemaal uit

    Als ik jarig ben geweest ga ik een nieuwe lens kopen, dus heb nog even bedenk tijd.

    Ik wil een zoomlens, voor paarden fotografie.
    Welke lens is daar het beste geschikt voor?

    Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Apo Macro
    Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III USM ø 58
    Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

    Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM
    Tamron 55-200mm f/4,0-5,6 Di II LD Canon EOS
    Sigma DC 55-200mm f/4,0-5,6 Canon EOS

    Alvast bedankt voor de moeite!
    Canon EOS 400D + 18-55 - 50 mm F1.8 + 75-300

  • #2
    Re: Welke is de beste keus?

    Alleen voor buitenopnamen mag ik hopen?
    De Tamron 70-300 DI is helemaal zo gek niet zeker niet gezien de prijs.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Welke is de beste keus?

      Buiten opnamen inderdaad!
      Canon EOS 400D + 18-55 - 50 mm F1.8 + 75-300

      Comment


      • #4
        Re: Welke is de beste keus?

        Ik vermoed dat de Sigma beter presteert. Reken er wel op dat geen van deze echt goeie lenzen zijn, maar wellicht goed genoeg voor jou.
        Ik zou eens foto's gaan opzoeken die met deze lenzen gemaakt zijn, dan kan je je daarover een beter idee vormen.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Welke is de beste keus?

          Ben ook even aan het zoeken naar een zoomlens. Dacht eerst om te sparen voor de 70-200mm 2.8 of 4.0, maar dan moet ik nog een maand werken voor enkel dat te kopen. Nu is mijn oog juist gevallen op de 70-300mm IS USM van Canon. Misschien is deze ook iets voor jou en bij deze vraag ik ook wat anderen over deze lens denken...
          Canon 40D - 70-200mm L F4 - 17-40mm L F4 - 100mm 2.8 USM Macro - 430EX II
          http://nick-verbeeck.fotopic.net
          http://www.wix.com/Nixken/Nick-Verbeeck---Fotografie

          Comment


          • #6
            Re: Welke is de beste keus?

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Alleen voor buitenopnamen mag ik hopen?
            De Tamron 70-300 DI is helemaal zo gek niet zeker niet gezien de prijs.
            Terechte opmerking ivm buitenfotografie.
            Als je er ooit aan denkt foto's te maken binnenin een indoorpiste mag je al deze lenzen schrappen.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Welke is de beste keus?

              Oorspronkelijk geplaatst door Nixken Bekijk bericht
              Ben ook even aan het zoeken naar een zoomlens. Dacht eerst om te sparen voor de 70-200mm 2.8 of 4.0, maar dan moet ik nog een maand werken voor enkel dat te kopen. Nu is mijn oog juist gevallen op de 70-300mm IS USM van Canon. Misschien is deze ook iets voor jou en bij deze vraag ik ook wat anderen over deze lens denken...
              Ik heb deze lens overwogen en kunnen proberen
              Wat volgt is geen advies, enkel een relaas van mijn redenen om ze niet te kopen

              Als je de EF100 f:2.8 USM macro hebt ben je verwend (op scherpte, contrast, lichtsterkte, niet op focussnelheid)

              Alhoewel de EF70-300 f:4.5-5.6 IS zeer goed is voor zijn prijs, en veel beter dan zijn voorgangers 75-300, ga je misschien meer verwacht hebben (kleur+contrast, focussnelheid, scherpte op 300mm)

              De 70-200 f:4 L is kwalitatief veel beter, zeker de IS versie die ik geprobeerd heb is een droom (scherpte, kleur+contrast, focus, stevigheid), en je kan met een 1.4 extender naar 280mm gaan

              Omdat deze laatste bijna 1000 EUR kost voor maar een 200mm f:4 IS + 300 EUR voor de extender, en ik in mijn lenzenplan reikwijdte als prioriteit had gesteld, ben ik naar een tweedehands EF100-400 f:4.5-5.6 L IS gegaan
              Mijn eerste ervaringen hiermee zijn positief (scherpte, kleur+contrast, lichtsterke samen met IS, maar focussnelheid niet geweldig op een 400D), een zeer goed resultaat voor zijn geld, maar het is een lens die techniek en inspanning vereist, ik ben daar wel een half jaar mee bezig

              Ik plan mettertijd m'n 75-300 te vervangen, waarschijnlijk door een 70-200 f:4, vooral wegens de opmerkelijk betere kleuren en contrast van een L-lens

              Er ligt een grote barriere (kostprijs, gewicht, techniek) op 300mm, veel lenzen beloven die te bereiken of over te steken, maar overtuigen niet

              Comment


              • #8
                Re: Welke is de beste keus?

                Oorspronkelijk geplaatst door Daniii Bekijk bericht
                Ben er nog steeds niet helemaal uit

                Als ik jarig ben geweest ga ik een nieuwe lens kopen, dus heb nog even bedenk tijd.

                Ik wil een zoomlens, voor paarden fotografie.
                Welke lens is daar het beste geschikt voor?

                Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Apo Macro
                Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III USM ø 58
                Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

                Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM
                Tamron 55-200mm f/4,0-5,6 Di II LD Canon EOS
                Sigma DC 55-200mm f/4,0-5,6 Canon EOS

                Alvast bedankt voor de moeite!
                Paardenfotografie waar?
                - cross country? (ook in bossen enzo?)
                - indoor in manege/hallen/jumpings?
                - outdoor jumpings?
                - paarden in weide?

                vanaf dat je indoor en in bossen mooie foto's wil moet je ofwel beginnen flitsen als je één van bovenstaande lenzen wil... maar dat zou ik uit respect voor de mensen hun inspanningen met die paarden afraden.

                Mijn idee is:
                - camera nemen met goede ISO waardes (vb 400D/20D/30D of beter)
                - lens nemen MET "IS" en liefst nog beter dan gewoon F4

                ... verder kan je dan nog discussieren over 't merk van de lens en de zoomrange.

                ps: wij gaan zelf regelmatig naar crosscountry enzo zien, en in bossen (zelfs bij superzonnig weer) kan het echt wel "donker" zijn, en kan je met een F4 lens niet zo veel aanvangen vind ik. Die paarden komen daar dan ook wel snel voorbij !
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welke is de beste keus?

                  Mijn budget ligt rond de 250 euro.
                  Mocht iemand een geschiktere lens mij aan kunnen bevelen rond deze prijs is dat ook prima

                  Ik wil een dressuur plaatjes mee schieten, paarden in weides.
                  Canon EOS 400D + 18-55 - 50 mm F1.8 + 75-300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke is de beste keus?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Daniii Bekijk bericht
                    Mijn budget ligt rond de 250 euro.
                    Mocht iemand een geschiktere lens mij aan kunnen bevelen rond deze prijs is dat ook prima

                    Ik wil een dressuur plaatjes mee schieten, paarden in weides.
                    Mijn dochter rijdt paard, en als ik foto's wil nemen van haar, sta ik in 't midden zodat ze om me heen rijdt, en gebruik ik mijn 50mm 1.8. Kost rond de 100€ en is heel scherp en lichtsterk.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke is de beste keus?

                      die lens komt er ook
                      Vandaar dat mijn budget iets lager licht


                      Wil alleen graag een zoomlens voor erbij
                      Canon EOS 400D + 18-55 - 50 mm F1.8 + 75-300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke is de beste keus?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Daniii Bekijk bericht
                        die lens komt er ook
                        Vandaar dat mijn budget iets lager licht


                        Wil alleen graag een zoomlens voor erbij
                        Eerlijk: ik zou nooit voor de lenzen gaan die jij in je eerste post vernoemt. Ik heb de Sigma 70-300 APO Macro gehad, en die voldeed om 't vak te leren, maar ik heb er in schemerige omstandigheden nooit goeie foto's uitgekregen, en zelfs met genoeg licht is deze tussen de 200 en de 300mm erg soft en zonder detail. Dat gebrek aan detail is trouwens over de hele range. Als ik jou was, zou ik voor die zoomlens nog een beetje doorsparen en dan tweedehands een 70-200 f4L kopen. Dan heb je echt een toplens in handen. En de f4 is dan ook écht f4. Ik heb beide lenzen eens naast elkaar vergeleken, en qua lichtopbrengst was de f4 op de Sigma eerder f8! Er komt dus wel genoeg licht binnen, maar het komt niet allemaal op de sensor terecht!
                        Met andere woorden: ik zou NOOIT meer zo'n lens kopen, omdat het weggesmeten geld is. Ze verliezen ook hun waarde, dus achteraf ben je er niks meer mee, zelfs niet om te verkopen. En ik had dan nog de beste 70-300 die er op dat moment was...
                        Nou ja, misschien ben jij er wel blij mee, maar denk toch maar twee keer na.
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke is de beste keus?

                          Ik moet het vak ook nog leren SF

                          Ik ga geen 1000 euro uitgeven voor een lens, ook geen 500 of 750 oid wat die lens tweedehands kost.

                          Ik ben maar een hobby fotograaf, en ben niet van plan tonnen met geld uit te geven. Ik ben op zoek naar een leuk zoomlensje rond de 250 euro, geen lenzen van 1000 euro.

                          Mijn vraag is wat uit die 6 lenzen de beste keus is.
                          Canon EOS 400D + 18-55 - 50 mm F1.8 + 75-300

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke is de beste keus?

                            Ben vandaag een Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon gaan halen.
                            Als het niet regent, morgen de eerste test op het circuit van zolder.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke is de beste keus?

                              De vraag die bij mij altijd naar boven komt als ik zoiets lees is wat ben je eigelijk aan het zoeken een lens of een prijs , OK een lens, geschikt voor paardenfotografie, maar ze mag maar 250 Euro kosten.

                              En als we nu zeggen dat in je lijstje geen toppers voorkomen en dat toppers ook niet te koop zijn voor 250 Euro, dan maar iets kopen dat in het budget past of toch je grenzen verleggen en uitkijken naar iets echt geschikt voor de job? Ga voor een 70-200 f2.8 L USM en je hebt een lens met mogelijkheden in heden en toekomst.

                              MVG, Jeff
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X