Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens eos 400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens eos 400d

    Ik weet het is voor de zoveelste keer maar ik geraak er niet uit
    Ik zou nu een goede (beter dan de kitlens) all-round lens willen kopen en achteraf als zoomlens de 70-200 f4 L usm.
    Ik had de 17-85 IS in gedachten, maar wat is jullie idee. Zijn er eventueel nog andere goede en eventueel goedkopere oplossingen mogelijk.
    Mijn fotoboer stelde eventueel de sigma 28-200 voor in plaats van de 2 lenzen die ik in mijn achterhoofd had, maar stond daar blijkbaar zelf niet helemaal achter. Een andere boer zou toch beginnen met de kitlens en vond de 17-85 IS te duur.
    Ik heb hier ook al gelezen dat de 17-85 IS vervormd, maar hoe erg is dit?

    Alvast bedankt voor de reacties!!!!

  • #2
    Re: lens eos 400d

    Ik heb nu zelf sinds een 2tal maand de 17-85 en moet zeggen dat ik tevreden ben met deze lens.

    De IS doet goed z'n werk en de beelden zijn toch zichtbaar scherper dan deze met de kitlens.

    Er treedt inderdaad wat vervorming op in de groothoekstand, maar zo overdreven is die nu ook weer niet.

    Pro :
    het extra bereik, goede IS, scherpe beelden en goede kleur-reproductie
    Contra :
    (lichte) vervorming in groothoekstand, begint pas bij F4

    Als all-rounder is dit een heel leuke lens

    Comment


    • #3
      Re: lens eos 400d

      Een van de fotoboeren beweerde ook dat de IS-functie bij dergelijke zoom te verwaarlozen is
      Hoe belangrijk is het begin bij f4: is het bv mogelijk om binnen te fotograferen zonder externe flitser?

      Comment


      • #4
        Re: lens eos 400d

        Ik zou eerder naar een wat beperkter bereik gaan, als je toch de 70-200 gaat aankopen. Het gaatje tussen pakweg 50 en 70mm is niet onoverkomelijk.

        Eerste keuze: Canon 17-55 2.8 IS: bijna tweemaal zo duur maar wel beter
        Tweede keuze: Tamron 17-50 2.8: goedkoper dan 17-85, maar geen IS, wél 2.8. Die zal ook binnen beter voldoen, tenzij je onderwerpen daar niet bewegen, dan compenseert je IS al veel.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: lens eos 400d

          Die IS heeft wel degelijk zin. Met een 85mm lens moet je al een sluiter van 1/85s hanteren om scherpe foto's te nemen. Dat omkeren van de mm is natuurlijk een richt getal. De ene fotograaf heeft een vastere hand dan een andere.

          Met IS kan je met die lens dus ook goede foto's nemen op 1/40s of zelfs 1/20s maar dan moet uiteraard het onderwerp ook wel stilzitten. Een kind dat staat te springen kan niet met IS worden opgelost. Maar algemeen kan je met een IS lens dus een langere sluitertijd gebruiken en toch goede foto's bekomen.

          Als alternatief voor IS kan je ook een statief nemen. Voor sommigen een veel betere keuze maar je moet dat wel extra meesleuren.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment

          Working...
          X