Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S5600 - Write Error

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji S5600 - Write Error

    Hey,

    Het is allemaal begonnen op mijn eerste (en tot nu toe enige) BD SD, in St-Truiden.

    Plots was mijn camera volledig geblokkeerd. Datum en uur waren gewist. Ik heb toen de batterijen moeten verwijderen om hem te kunnen rebooten. Daarna alles weer ingesteld en geen probleem meer.

    Sinds kort krijg ik echter af en toe, als ik net een foto heb genomen de melding 'Write Error'. Dat he de foto dus niet kan wegschrijven.

    Dan verwijder ik even de XD-card en dan gaat het weer.

    Wat kan hier de oorzaak van zijn????

    Is het ook normaal dat de camera in RAW stand tot een paar seconden neemt om weer klaar te zijn na het nemen van de foto?

    Greetz,
    Peeke
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

  • #2
    Re: Fuji S5600 - Write Error

    Hallo,

    Ik heb ook al wel eens voor dat mijn S5600 traag reageert, of zelfs niets doet. Maar dat ligt volgens mij aan de AA- batts, want als ik ze vervang werkt ie weer normaal.. Misschien is je geheugenkaartje beschadigd? Krasje erop? Heb je al eens met een andere geheugenkaart geprobeerd?
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

    Comment


    • #3
      Re: Fuji S5600 - Write Error

      Hallo,

      Ik heb ook al wel eens voor dat mijn S5600 traag reageert, of zelfs niets doet. Maar dat ligt volgens mij aan de AA- batts, want als ik ze vervang werkt ie weer normaal.(ook al zijn ze nog niet leeg). Misschien is je geheugenkaartje beschadigd? Krasje erop? Heb je al eens met een andere geheugenkaart geprobeerd?
      PENTAX K100d SUPER !!!!!
      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
      En een dapper standaard-kitlensje

      Comment


      • #4
        Re: Fuji S5600 - Write Error

        Hey,

        Bedankt voor de reactie!

        Als hij wat traag is, als ik in RAW trek dus, dan zie ik linksboven dat lampje wel oranje fikkeren. Dan is hij dus bezig. Waarschijnlijk met de foto weg te schrijven.

        Het kaartje heb ik nog niet vervangen, dit is er namelijk 1 van 1 GB, het andere zat bij de camera en is maar 16 Mb. En XD heeft nu niet iedereen zomaar liggen hé

        Het zou me wel verwonderen, dat kaartje is erin gegaan de dag dat ik de camera aankreeg, en is er nooit meer uit geweest. Behalve dan toen de write error begon op te treden. Ik sluit de camera immers aan via USB, mijn kaartlezer lust geen XD

        Greetz,
        Peeke
        ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

        Comment


        • #5
          Re: Fuji S5600 - Write Error

          Afgelopen zondag, ik was op pad om foto's te maken voor de Challenge van deze maand en plots kreeg ik weer een Card Error, ditmaal bij het opzetten van de camera.

          De camera weer uitzetten en opstrarten bracht geen soelaas,
          Ik moest wel degelijk het kaartje er uit halen en terugsteken, dan werkte het weer. Hij heeft dat een paar keer gedaan en sindsdien niet meer voorgehad. Ik heb die dag nog veel foto's gemaakt.

          Ik moet toch eens gaan kijken voor een ander kaartje denk ik.

          MVg,
          Peeke
          ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

          Comment


          • #6
            Re: Fuji S5600 - Write Error

            Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
            Hey,

            Bedankt voor de reactie!

            Als hij wat traag is, als ik in RAW trek dus, dan zie ik linksboven dat lampje wel oranje fikkeren. Dan is hij dus bezig. Waarschijnlijk met de foto weg te schrijven.

            Het kaartje heb ik nog niet vervangen, dit is er namelijk 1 van 1 GB, het andere zat bij de camera en is maar 16 Mb. En XD heeft nu niet iedereen zomaar liggen hé

            Het zou me wel verwonderen, dat kaartje is erin gegaan de dag dat ik de camera aankreeg, en is er nooit meer uit geweest. Behalve dan toen de write error begon op te treden. Ik sluit de camera immers aan via USB, mijn kaartlezer lust geen XD

            Greetz,
            Peeke

            Heb je hetzelfde probleem met je kaartje van 16mb?
            Canon met glas...

            Comment

            Working...
            X