Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta - Pentax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta - Pentax

    Mijn Minolta 7xi verkopen zal vermoedelijk niet veel meer opbrengen op de tweedehands markt. Daarbij bezit ik nog de 25?-105 en de 100-300.
    Bestaan er tussenringen om deze lenzen te gebruiken bij een Pentax K10D ?
    Dat zou mij toch nog een aantal mogelijkheden geven naast met mijn bestelde pentax 16-50 en 60-135 bij konijnenberg.
    Vorige week geinformeerd bij KB maar nog geen leveringen in zicht.
    Er is haast bij want mijn vertrek voor een half jaar is gepland voor volgende week.
    Ik blijf hopen....

  • #2
    Re: Minolta - Pentax

    Prijs bij Konijnenberg is natuurlijk een stuk aantrekkelijker, maar bij Tekade.de hebben ze vandaag m'n pakje met DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8 naar me opgestuurd...Binnen enkele dagen heb ik ze...

    Ik hoop voor jou (en enkele anderen) dat KB weldra ook wat krijgt, maar dat is niet de boodschap die ik kreeg. Enkel "gepriviligieerde partners" (zoals Tekade.de) voor de eerste zending... Die blijven de beste garantie om min of meer kort na de feitelijke marktintroductie aan nieuw Pentax-materiaal te geraken. Via hen kreeg ik de DA21 erg vroeg, en ook m'n tweede AF540FGZ toen deze op een gegeven moment nauwelijks te vinden was.

    Van tssringen heb ik geen weet. Zelfs op eBay vind ik er geen, dus allicht zal 't moeilijk te vinden zijn.

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Minolta - Pentax

      Ishpuini, bedankt voor de vlugge reactie.
      Voor die Minoltalenzen naar mijn K10D maak ik mij geen illusies.
      Wat die pentaxlenzen betreft die ik bij kb besteld heb, twijfel ik eveneens of ik ze nog in handen krijg voor mijn vertrek.
      Is de prijs dan zoveel meer bij Tekade.de ?
      Het versturen naar Spanje zal wel extra kosten maar, belangrijk, veilig genoeg zijn om zulke delicate stukken te versturen ?
      Groetjes.

      Comment


      • #4
        Re: Minolta - Pentax

        Oorspronkelijk geplaatst door celestinus Bekijk bericht
        Ishpuini, bedankt voor de vlugge reactie.
        Voor die Minoltalenzen naar mijn K10D maak ik mij geen illusies.
        Wat die pentaxlenzen betreft die ik bij kb besteld heb, twijfel ik eveneens of ik ze nog in handen krijg voor mijn vertrek.
        Is de prijs dan zoveel meer bij Tekade.de ?
        799 EUR voor de DA*16-50 (verschil = 100 EUR) en 899 EUR voor de DA*50-135 (verschil = 80 EUR). Ik betaal dat graag voor de garantie dat ik de objectieven vlot verkrijg. Denk wel dat ze momenteel nog enkel voorbestellers bedienen.

        Oorspronkelijk geplaatst door celestinus Bekijk bericht
        Het versturen naar Spanje zal wel extra kosten maar, belangrijk, veilig genoeg zijn om zulke delicate stukken te versturen ?
        Groetjes.
        Verzenden zelf lijkt me niet echt een probleem. Ik verzond en kreeg al objectieven naar en vanuit de hele wereld zonder het minste probleem. Als de verpakking voldoende schokdempend materiaal bevat komt het wel goed. Vraag is of je de zending netjes getimed kan hebben opdat ze toekomt op een plaats waar je op reis op dat moment vertoeft...

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: Minolta - Pentax

          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          Vraag is of je de zending netjes getimed kan hebben opdat ze toekomt op een plaats waar je op reis op dat moment vertoeft...

          Wim
          Hi,

          Daar twijfel ik aan.
          De Belgische douane heeft me net 6 weken aan het lijntje gehouden met een zending uit het buitenland.

          Ze sturen je een brief met de vraag "waar moeten we het pakket afleveren?" .

          Je hebt dan de neiging om te zeggen " op dezelfde plaats waar je deze brief stuurt", vervolgens willen ze weten wat je eventueel BTW nummer is...enz.


          Paul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Minolta - Pentax

            Binnen de Schengen zou douane geen probleem mogen zijn. Ik weet niet zeker, maar ik denk dat Spanje daar deel van uit maakt? Dus kan je mss met Konijnenberg regelen dat ze tss datums X en Y naar een Spaans adres versturen, en buiten die datums naar je thuisadres? Wel best een marge van enkele dagen inbouwen om je objectief op 't einde van de reis niet net te missen en al terug te zijn als het daar in Spanje toekomt. Hou ook rekening met de koerierdienst en/of post aldaar, en wat ze doen als ze je niet ter plaatse treffen. Afgeven in een hotel zou normaal geen vertraging mogen opleveren, maar als je een huisje huurt ga je niet de hele tijd op je pakje zitten wachten en is de kans groot dat je ergens in een depot of postkantoor mag gaan afhalen, en daar kan je soms een afstandje voor mogen afleggen. Ik heb al een pakje via een koerierdienst toegekregen waarbij de dienst initieel weigerde het pakje opzij te leggen opdat ik het in de depot kon komen halen omdat ik wist dat ik nooit thuis ging zijn als die mannen passeerden. Uiteindelijk lukte het, maar ik kan me niet inbeelden dat in het Spaans te moeten bewerkstelligen (en ik spreek nogthans wel een beetje Spaans...).

            Hopelijk is het allemaal niet nodig en heb je de objectieven weldra...

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: Minolta - Pentax

              Heeft niks met Schengen te maken maar gewoon met Europese Unie. Vrij verkeer van goederen, ook tussen NL, B en Spanje.

              Comment


              • #8
                Re: Minolta - Pentax

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Heeft niks met Schengen te maken maar gewoon met Europese Unie. Vrij verkeer van goederen, ook tussen NL, B en Spanje.
                Ach zo... Ik heb wel al last gehad met pakjes uit de UK, vandaar dat ik vermoedde dat Schengen ook een verschil maakte want daar zit de UK niet in hé?

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #9
                  Re: Minolta - Pentax

                  Schengen gaat enkel en alleen over personen. En normaal zou je met UK-goederen geen last mogen hebben.

                  Comment

                  Working...
                  X