Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reaching the top

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reaching the top

    Weer wat nieuwe nachtvlinders. Als er iemand vragen heeft over de gebruikte methode, niet aarzelen. of

    Vogelkersstippelmot (Yponomeuta evonymella)


    Tweekleurige uil (Hecatera bicolorata)


    Zilveren groenuil (Pseudoips prasinana)


    Jorgen
    Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

  • #2
    Re: Reaching the top

    een mooie reeks met voor mij de voorkeur voor je elegante eerste kort gevolgd door je beschaamde derde
    groeten johny
    nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

    Comment


    • #3
      Re: Reaching the top

      Johny, alvast bedankt met je enige reactie.

      Jorgen
      Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

      Comment


      • #4
        Re: Reaching the top

        Die op foto 1 spreekt mij het meeste aan omdat die er het scherptst opstaat en omdat deze de enige is die daadwerkelijk de top heeft bereikt, maw mooie compositie

        Jammer echter dat uit deze reeks niet te zien is dat dit nachtvlinders zijn, ik krijg echt niet de indruk dat deze fotos ´s nachts werden genomen
        Maar ja, ik ben een leek als het op nachtbeestjes aankomt

        groeten,
        BD0723BE

        Comment


        • #5
          Re: Reaching the top

          mooie reeks.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Reaching the top

            Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
            Jammer echter dat uit deze reeks niet te zien is dat dit nachtvlinders zijn, ik krijg echt niet de indruk dat deze fotos ´s nachts werden genomen
            Maar ja, ik ben een leek als het op nachtbeestjes aankomt

            groeten,
            De foto's zijn niet 's nachts genomen, dit is vrijwel onmogelijk omdat ze dan erg actief zijn. De meeste nachtvlinders komen op licht af. Ik maak gebruik van een zelfgemaakte skinnerval. Dit is een soort bak met een trechter en een kwikdamp- of menglichtlamp erboven. De vlinders komen op dit licht af en een groot aantal zal in de bak belanden. De volgende ochtend open ik de bak en probeer om de vlinders op een stokje te laten kruipen. Niet alle vlinders zijn wel zo makkelijk te manipuleren (sommigen zetten deze een tijd in de koelkast, ze ondervinden er geen hinder van maar zijn wel makkelijker te behandelen). Vervolgens neem ik er foto's van mbv een statief. Hopelijk is het wat duidelijker geworden.

            PS: ik heb dit nog geen tien keer gedaan en heb al meer dan 50 soorten macronachtvlinders gevangen, en dit in een gewone tuin.

            Jorgen
            Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

            Comment


            • #7
              Re: Reaching the top

              Oorspronkelijk geplaatst door Jorgen_R Bekijk bericht
              De foto's zijn niet 's nachts genomen, dit is vrijwel onmogelijk omdat ze dan erg actief zijn. De meeste nachtvlinders komen op licht af. Ik maak gebruik van een zelfgemaakte skinnerval. Dit is een soort bak met een trechter en een kwikdamp- of menglichtlamp erboven. De vlinders komen op dit licht af en een groot aantal zal in de bak belanden. De volgende ochtend open ik de bak en probeer om de vlinders op een stokje te laten kruipen. Niet alle vlinders zijn wel zo makkelijk te manipuleren (sommigen zetten deze een tijd in de koelkast, ze ondervinden er geen hinder van maar zijn wel makkelijker te behandelen). Vervolgens neem ik er foto's van mbv een statief. Hopelijk is het wat duidelijker geworden.

              PS: ik heb dit nog geen tien keer gedaan en heb al meer dan 50 soorten macronachtvlinders gevangen, en dit in een gewone tuin.

              Jorgen
              Ne grote dank u voor je uitleg ( hierdoor heb ik weer wat bijgeleerd )
              BD0723BE

              Comment


              • #8
                Re: Reaching the top

                Mooie serie.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment

                Working...
                X