Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij aankoop

    Hallo

    Ik ben dus echt in alle opzicht een leek op vlak van fotografie hoor.
    En nu ik van plan ben om een nieuw toestel te kopen had ik graag jullie advies gehad.
    Hij moet vooral dienen om
    – foto’s te nemen van concerten ( zowel openlucht als binnen)
    - foto’s nemen van sportmanifestaties
    - foto’s nemen van occasionele uitstapjes
    Momenteel heb ik een hp photosmart r717, maar ben daar totaal niet tevreden mee.
    Concertfoto’s lijken nergens op, ( veel te donker of veel te wazig)
    Ook heb ik het gevoel dat het extreem lang duurt om te verwerken en ik een volgende foto kan nemen.
    De kans is natuurlijk ook wel groot dat ik totaal verkeerd tewerk ga.

    Nu heb ik al enkele sites afgesurft maar ik weet dus niet waar ik op moet letten om toch wel een goed toestel te hebben.
    Ik ben niet echt op de hoogte van de prijzen, maar had gedacht aan maximum 400 euro ( hoop dat je voor die prijs toch al een deftig toestel hebt)

    Hopelijk is hier iemand die me kan helpen welk toestel te kopen, of toch te vertellen waar ik zeker op moet letten bij de aankoop

    Groetjes en alvast bedankt

  • #2
    Re: hulp bij aankoop

    Helaas, voor 400 Euro zal je stevige compromissen moeten sluiten. Als je écht goeie foto's wil, waarbij dan ook nog de verwerkingssnelheid van tel is, moet je naar een DSLR gaan, en daar is de body goedkoper dan een snelle lens. Voor minder dan pakweg 1000€ moet je er niet aan beginnen.

    Om toch een idee te krijgen van wat je wil en zo beter raad te kunnen geven:

    - sport: welke sporten, en hoever zit je van de actie?
    - idem voor concerten: hoever zit je van 't podium?
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij aankoop

      oh, 1000 euro is toch wel iets boven mijn budget
      kwa sport gaat het vooral over voetbalwedstrijden, en daar lukt het niet altijd om dicht bij de actie te komen
      bij de concerten gaat het vanaf rij 1 tot rij 15 zoiets maw iets van 10 tot 50 meter denk ik
      het voornaamste is toch dat ik een toestel heb waarmee ik deftige foto's kan maken, laat nou die verwerkingssnelheid weg, daar kan ik nog mee leven, maar het toestel die ik dus nu heb, daim als ik 100 fotos neem gaat er mss 1 tss zitten die nog redelijk is, maar eigenlijk nog niet om aan te zien is

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij aankoop

        Dan zijn je kwaliteitseisen redelijk hoog, en zal je budget het ook moeten zijn vrees ik. Op voetbalwedstrijden kom je nog weg met een lens van pakweg 500-600 Euro, maar voor indoor concerten zal je met die afstand al gauw aan een lens van minstens 1100 euro zitten. En dan heb je nog geen toestel, batterijen, geheugenkaarten...

        Dus misschien moet je je kwaliteitseisen wat bijstellen en content zijn met minder gelukte beelden en er meer schieten. Voor 400€ kun je eigenlijk alleen maar een goeie bridge kopen. Die zijn tegenwoordig best wel snel qua verwerkingssnelheid, maar niet erg lichtgevoelig (problemen indoor) en niet snel qua focus (ook weer problemen indoor en ook met actiefoto's). Bovendien geven die op hogere ISO's heel wat ruis, vergeleken met spiegelreflexen. en daarvan ga je veel last hebben bij indoorconcerten.

        dus: eisen bijstellen of doorsparen
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: hulp bij aankoop

          oh, dan stel ik maar mijn eisen bij
          Ik ben er verre van veel mee bezig en om er dan zoveel eurokes tegenaan te smijten? Vind het wel zeer leuk om doen, maar gebruik hem hooguit 25 maal per jaar.
          messchien is er hier wel iemand die al wat ervaring geeft met minder dure toestellen, en die dus met mij wil delen
          het voornaamste is dat ik toch iets beter fotos heb dan dees

          is echt erbarmelijk en ik stond zelfs nog op 1ste rij,als ik dan nog meer probeer in te zoomen krijg ik dees

          dit zijn dan nog de beste uit een selectie van zo'n 150

          Comment


          • #6
            Re: hulp bij aankoop

            zo hier heb je een paar keuzes. en voor het geval je niet op de eerste rij zit kan je nog altijd beetje zoomen



            de pana fz50



            fuji s9600
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: hulp bij aankoop

              Zijn beiden goeie camera's, en de ruis zal ook wel minder zijn, maar je krijgt geen ruisvrije foto's denk ik. Tenzij iemand mij kan tegenspreken?
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: hulp bij aankoop

                De meesten onder ons zoeken een camera die niets kost, die geen ruis geeft en waarmee je van breedhoek tot tele alles mooi kunt vastleggen.
                Deze camera's bestaan niet....Ofwel leg je je neer bij het feit dat een goedkope kamera bij slechte lichtomstandigheden gewoon geen deftige foto's maakt ofwel moet je toch overwegen om flink dieper in je geldbeugel te tasten.
                De aankoop van een net iets duurdere digitale point en shoot camera gaat hier geen oplossing brengen vrees ik.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment

                Working...
                X