Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een tweede maal macro...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een tweede maal macro...

    Nog eens naar buiten gegaan met de bedoeling de beestjes vast te leggen. Na veel gevloek, en verwijderen van tientallen foto's bleven er nog twee over waar ik nog wel tevreden over was.
    Gaan jullie trouwens steeds met een statief op stap?

    (Geen uitsnedes)




    Groeten, Cahor

  • #2
    Re: Een tweede maal macro...

    Macrofotografie doe je best met een statief.
    Dit is een ijzeren wet.
    Zonder stafief lukt het soms ook wel, maar dan gaat het meestal om toevalstreffers.
    Macro betekent frakties van mm's scherptediepte, de scherpte moet echt accuraat zijn.
    Dat VR, IS en al dat gedoe is allemaal goed en wel, maar het werkt helaas zo niet.
    Overigens, je post hier mooie prenten.

    mvg,

    Roland

    Comment


    • #3
      Re: Een tweede maal macro...

      De eerste vind ik het boeiendste om naar te kijken.
      Marlies
      Groetjes Marlies

      https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Een tweede maal macro...

        Oorspronkelijk geplaatst door prieckaerts Bekijk bericht
        De eerste vind ik het boeiendste om naar te kijken.
        Marlies
        Ook mijn gedacht, mooie foto's
        Groetjes
        Valere

        Comment


        • #5
          Re: Een tweede maal macro...

          Ik heb nog nooit een statief gebruikt! een vaste hand werkt even goed of ergens op steunen... zo ben je vlugger overal bij...

          Mooie prenten trouwens
          Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

          Comment


          • #6
            Re: Een tweede maal macro...

            Gaan jullie trouwens steeds met een statief op stap?
            zoveel mogelijk statief gebruiken!
            Zo voorkom je dat je foto's moet weggooien wegens bewegingsonscherpte!
            Ik ben nooit op stap zonder statief, en de meeste hebben quick relaese plates, waardoor je even snel je camera in losse hand hebt als wanneer je hem uit je rugzak moet halen...

            Ik heb nog nooit een statief gebruikt! een vaste hand werkt even goed of ergens op steunen... zo ben je vlugger overal bij...
            Maar aan je lenscollectie zie ik dat je max mm 70 is, dus dat is doenbaar zonder statief, maar eens je meer mmers gaat gebruiken, heb je toch meer last van bewegingsonscherpte, ondanks het feit of je al dan niet een betonnen arm hebt
            One life, live it!
            vernieuwde site: natuurbeeld

            Comment


            • #7
              Re: Een tweede maal macro...

              Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
              Macrofotografie doe je best met een statief.
              Dit is een ijzeren wet.
              Zonder stafief lukt het soms ook wel, maar dan gaat het meestal om toevalstreffers.
              Roland, dan heb ik hier toch al veel toevalstreffers gepost hoor . Al mijn plaatjes zijn zonder statief.
              Ik overweeg wel om er eentje aan te schaffen, maar dan eerder voor low-light situaties en voor landschappen.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Een tweede maal macro...

                Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                Macrofotografie doe je best met een statief.
                Dit is een ijzeren wet.
                Zonder stafief lukt het soms ook wel, maar dan gaat het meestal om toevalstreffers.
                Macro betekent frakties van mm's scherptediepte, de scherpte moet echt accuraat zijn.
                Dat VR, IS en al dat gedoe is allemaal goed en wel, maar het werkt helaas zo niet.
                Overigens, je post hier mooie prenten.

                mvg,

                Roland
                Mooie opnames, maar een ijzeren wet ???
                Soms is het gewoon handiger om er geen te gebruiken, of is de plaats zo moeilijk bereikbaar dat het bijna niet haalbaar is deze te gebruiken.
                Toch is een éénbeens (monopod) statief + balhoofd mijn trouwe metgezel maar de ervaring met een tripod vallen voor macrowerk voor mij tegen.

                mvg Luc.
                BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                Comment


                • #9
                  Re: Een tweede maal macro...

                  Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
                  Mooie opnames, maar een ijzeren wet ???
                  Soms is het gewoon handiger om er geen te gebruiken, of is de plaats zo moeilijk bereikbaar dat het bijna niet haalbaar is deze te gebruiken.
                  Toch is een éénbeens (monopod) statief + balhoofd mijn trouwe metgezel maar de ervaring met een tripod vallen voor macrowerk voor mij tegen.

                  mvg Luc.
                  Deze foto's zijn behoorlijk goed en soms lukt mij dit ook uit de losse hand. Ik merk toch duidelijk verschil als ik mijn statief gebruik.

                  Buiten dat een tripod zwaarder is dan een monopod zie ik er geen voordelen in. Met een of soms twee, en meestal drie pootjes omlaag heb ik altijd het juiste hulpmiddel bij mij.
                  Groetjes--------
                  ----------Ludwig

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een tweede maal macro...

                    Doe mij maar de eerste!
                    Als ik mijn monopodje niet bij me heb kan ik praktisch alles in de vuilbak kie
                    peren
                    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                    Grtjs, Jacky

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een tweede maal macro...

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Roland, dan heb ik hier toch al veel toevalstreffers gepost hoor . Al mijn plaatjes zijn zonder statief.
                      Hetzelfde voor mij,trouwens de foto's zijn mooi.
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                      Comment

                      Working...
                      X