Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gran Canaria

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gran Canaria

    Hoi iedereen,

    Binnenkort vertrekken wij naar Grand Canaria en ik had graag geweten
    of het ginder werkelijk voordeliger is om daar objectieven te kopen.

    Ik heb al gehoord dat er veel namaak is, daarom vroeg ik me af of er
    hier mensen zijn die namen van 'koosjere' winkels weten.

    Ook plaatsen die we zeker niet mogen missen mogen jullie gerust laten weten !!!
    Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
    70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
    35-70 mm f/2.8

  • #2
    Re: Gran Canaria

    Oorspronkelijk geplaatst door nessler Bekijk bericht
    Hoi iedereen,

    Binnenkort vertrekken wij naar Grand Canaria en ik had graag geweten
    of het ginder werkelijk voordeliger is om daar objectieven te kopen.

    Ik heb al gehoord dat er veel namaak is, daarom vroeg ik me af of er
    hier mensen zijn die namen van 'koosjere' winkels weten.

    Ook plaatsen die we zeker niet mogen missen mogen jullie gerust laten weten !!!

    wat namaak betreft: idd goed dat je dat toch al weet, veel namaak en indien echt, voor een camera rekenen ze bv. slechts 200€ aan maar voor de oplader alleen moet je dan wel 150€ rekenen.... zo gaat het daar aan het werk. namen van winkels kan ik je echter niet geven. volgens mij gewoon hier bij konijn, enkele jaren garantie en een scherpe prijs. nog altijd het beste volgens mij!

    wat die mooie plaatsjes betreft: de zandduinen van maspalomas, het palmitos park (makkelijk te bereiken per bus of huurauto) en zeker niet vergeten de dorpjes in het noorden (namen ken ik wel niet meer), maar ik herinner me wel nog dat in een van de dorpjes de oudste palmboom van het eiland stond en daar kan je mooie architectuur fotootjes maken!

    Comment


    • #3
      Re: Gran Canaria

      Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht

      wat die mooie plaatsjes betreft: de zandduinen van maspalomas, het palmitos park (makkelijk te bereiken per bus of huurauto) en zeker niet vergeten de dorpjes in het noorden (namen ken ik wel niet meer), maar ik herinner me wel nog dat in een van de dorpjes de oudste palmboom van het eiland stond en daar kan je mooie architectuur fotootjes maken!
      Inderdaad, de zandduinen van maspalomas zijn net een woestijn,
      en de vissersdorpjes in het westen zijn ook erg mooi,
      maar ik twijfel of er nog veel gaat overschieten van palmitos park,
      er heeft namelijk een serieuze brand gewoedt enkele dagen geleden.
      *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

      Comment


      • #4
        Re: Gran Canaria

        Een goede raad: Koop geen electronica spullen.
        Gebruik je tijd nuttig en bezoek het eiland.

        Een site die goede info heeft is : Gran Canaria is meer dan zon en strand.

        Een goede auto huren doe je bij Cicar. Enfin, je doet wat je wil

        De wandelingen en autoritten zijn echt de moeite en je komt er bijna niemand tegen.
        Zoals hoger gezegd informeer ter plaatse naar de schade die de branden hebben aangericht.

        Wat mij het best is meegevallen is een autorit van San Nicolas de Tolentino naar Artenara. Je komt er niemand tegen (gelukkig maar want de weg is zelden breed genoeg voor 2 auto's) In Artenara zeker stoppen en naar het uitzichtspunt dicht bij de kerk gaan.
        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

        Comment


        • #5
          Re: Gran Canaria

          Verplaatst naar geschikter forum : Camera's ----> Algemeen
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Gran Canaria

            Namaaklenzen? Dat vraag ik mij toch wel sterk af. Als je weet hoeveel het kost een lens te ontwikkelen denk ik niet dat men de moeite neemt een objectief van een bekend merk na te maken.

            Comment


            • #7
              Re: Gran Canaria

              Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
              maar ik twijfel of er nog veel gaat overschieten van palmitos park,
              er heeft namelijk een serieuze brand gewoedt enkele dagen geleden.

              dat meen je niet wat sneu dat te horen, nog zo'n mooi park in een prachtige omgeving!

              Comment


              • #8
                Re: Gran Canaria

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Namaaklenzen? Dat vraag ik mij toch wel sterk af. Als je weet hoeveel het kost een lens te ontwikkelen denk ik niet dat men de moeite neemt een objectief van een bekend merk na te maken.
                Al eens van Hong Kong gehoord ? Je zal het verschil nauwelijks zien tussen een namaak en een echte lens. Het betreft perfect nagemaakte Chinese klonen met minderwaardig glas. Lees het maar na op verschillende Amerikaanse forums.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Gran Canaria

                  Als het namaak is dan heb ik een namaak Sony handycam gekocht ginder voor 1/3 van de prijs van hier...
                  Als het dan een namaak is dan is het toch serieus goed nagemaakt want hij is al meer dan één keer op de grond gevallen...
                  Hij heeft al heel wat meegemaakt ( van zand tot water, van ijskoud tot kweetniethoe warm )...

                  Als ik terug ga, breng ik zeker en vast nog wat spul mee
                  Je moet wel serieus afpingelen in die winkels ( mijne chef is daar goed in )
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gran Canaria

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Al eens van Hong Kong gehoord ?
                    Nee, wie is dat?

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Lees het maar na op verschillende Amerikaanse forums.
                    Kun je misschien iets specifieker zijn (een link of zo)? "Amerikaanse forums" vind ik nogal vaag. Ik kom veel op Amerikaanse fotofora maar ben nog nooit tegengekomen dat iemand met een namaaklens is thuisgekomen.

                    FYI: Zoeken naar Hong Kong met "fake canon lens" in Google levert een (1) link op, met "fake nikon lens" twee. Het zal dus allemaal wel meevallen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gran Canaria

                      Oorspronkelijk geplaatst door nessler Bekijk bericht
                      Hoi iedereen,

                      Binnenkort vertrekken wij naar Grand Canaria en ik had graag geweten
                      of het ginder werkelijk voordeliger is om daar objectieven te kopen.

                      Ik heb al gehoord dat er veel namaak is, daarom vroeg ik me af of er
                      hier mensen zijn die namen van 'koosjere' winkels weten.

                      Ook plaatsen die we zeker niet mogen missen mogen jullie gerust laten weten !!!
                      Als de taksen hetzelfde zijn als op Tenerife....dan kan je er spullen kopen
                      aan gunstige prijzen.

                      Wel niet zenuwachtig worden als je terug in België aankomt en langs
                      de douane moet passeren op de luchthaven

                      In Luik (Bierset) bijv. wordt er nog altijd gecontroleerd...

                      Ik had me destijds een CoolPix aangeschaft op Tenerife aan 728 euro.
                      Dat was dus in Puerto.
                      De winkel daar is "veilig"...maar die had&heeft dus meer prosumers in voorraad
                      dan de duurdere dslr's en bijhorende lenzen.

                      Ik ben niet zeker maar ik vrees dat je al naar Las Palmas zal moeten
                      om daar, hopelijk het gezochte materiaal vinden.

                      Mijn raad: koop die spullen hier.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gran Canaria

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Nee, wie is dat?

                        Kun je misschien iets specifieker zijn (een link of zo)? "Amerikaanse forums" vind ik nogal vaag. Ik kom veel op Amerikaanse fotofora maar ben nog nooit tegengekomen dat iemand met een namaaklens is thuisgekomen.

                        FYI: Zoeken naar Hong Kong met "fake canon lens" in Google levert een (1) link op, met "fake nikon lens" twee. Het zal dus allemaal wel meevallen.
                        Na 1 minuut zoeken vond ik al een kleine verwijzing:
                        http://photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=0054Ct

                        Op Photonet zou je hierover het een en het ander moeten kunnen lezen.
                        Last edited by Leopard; 8 augustus 2007, 17:11.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gran Canaria

                          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Na 1 minuut zoeken vond ik al een kleine verwijzing:
                          http://photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=0054Ct

                          Op Photonet zou je hierover het een en het ander moeten kunnen lezen.
                          Na 1 minuut al? Dat is hetzelfde wat ik gisteren ook vond. OK, ik ben nu totaal overtuigd. Het zal wel een groot probleem zijn. Heb je het zelf gelezen?

                          Lees dit eens: http://www.nikonians.org/cgi-bin/dcf...wmode=threaded

                          Als er werkelijk lenzen nagemaakt worden gaat dat niet met 1 stuks tegelijkertijd. En dan moeten er honderden of duizenden links op Google te vinden zijn. Ik heb nog nooit minder dan 5 hits gehad als ik met Google op iets zoek. Dat dat hier wel het geval is zegt mij genoeg. En aangezien je nu met niets beters komt dan ik gisteren ook al tegenkwam denk ik dat je beter inziet dat je #8 op helemaal niks is gebaseerd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gran Canaria

                            Citaat:
                            Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                            Al eens van Hong Kong gehoord ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Nee, wie is dat?
                            De broer van Donkey...
                            Mvg Tim

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gran Canaria

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Na 1 minuut al? Dat is hetzelfde wat ik gisteren ook vond. OK, ik ben nu totaal overtuigd. Het zal wel een groot probleem zijn. Heb je het zelf gelezen?

                              Lees dit eens: http://www.nikonians.org/cgi-bin/dcf...wmode=threaded

                              Als er werkelijk lenzen nagemaakt worden gaat dat niet met 1 stuks tegelijkertijd. En dan moeten er honderden of duizenden links op Google te vinden zijn. Ik heb nog nooit minder dan 5 hits gehad als ik met Google op iets zoek. Dat dat hier wel het geval is zegt mij genoeg. En aangezien je nu met niets beters komt dan ik gisteren ook al tegenkwam denk ik dat je beter inziet dat je #8 op helemaal niks is gebaseerd.
                              Ok, even chillen, de link is misschien niet overtuigend genoeg (te haastig gezocht), maar met handelszaken in Hong Kong kan je nooit voorzichtig genoeg zijn.
                              In de binnenstad van Kowloon is er een gesloten gemeenschap waar de maffia een eigen mini-stad heeft opgericht waar kinderen en vrouwen tegen hongerlonen alles (maar dan ook alles) namaken. Het is er een no-go zone voor niet-ingewijden. Panorama heeft er indertijd nog een reportage aan gewijd.

                              en wat dat #8 betreft hoef ik helemaal niets in te zien.
                              Last edited by Leopard; 9 augustus 2007, 07:28.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X