Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zouden jullie doen???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat zouden jullie doen???

    Ik wil van analoog (Minolta) nu denk ik ook naar digitaal.
    Doe veel wild op de Veluwe.

    Zit nu te denken aan:
    Canon 30D met Canon 300mm F4.0 en Canon 1.4x converter
    of Nikon D200 met 300 F4.0 en Nikon 1.4 converter.

    Verschil is zo'n 500 euro in geld gezien, wat zouden jullie doen?
    Wie kan mij goede raad geven, is die dat geld (ivm duurder
    D200 tov 30D) het waard (waarom)?

    Zit er ook kwaliteitsverschil tussen de 300mm F 4.0 van Canon of Nikon?

    Ben benieuwd, alvast bedankt!

  • #2
    Re: Wat zouden jullie doen???

    Bij een test in "What Digital Camera" won de D200 duidelijk op ergometrie, op de Veluwe kunnen misschien ook de weathershields van de D200 wel zijn voordeel opleveren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Wat zouden jullie doen???

      Bij wild schieten (haha) lijkt me ook de focus snelheid van de lens van belang. Canon heeft daar zijn USM voor, bij Nikon zijn dat (als ik me niet vergis) de AF-S lenzen (dus met focusmotor in de lens ipv de body)
      Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

      Comment


      • #4
        Re: Wat zouden jullie doen???

        500 Euro is teveel verschil om de D200 te rechtvaardigen. Deze heeft wel enkele voordelen maar ook weer enkele nadelen ten op zichte van de 30D.

        Spaar u dat geld uit en ga voor de 30D.

        De 30D is bijvoorbeeld sneller en heeft minder ruis op hogere ISO's.
        Ik denk trouwens niet dat er van de 2 camera's echt ontevreden gebruikers zijn.

        Zie ook eens in het topic "Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?"
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Wat zouden jullie doen???

          Je zit met beiden goed, maar 't één is duurder dan 't ander. De enige manier om te kijken of het prijsverschil nog te rechtvaardigen is, is om het in de winkel te gaan bekijken lijkt me. Maar inderdaad: Canon is beter in ruisonderdrukking, als dat van belang mocht zijn, terwijl je als buitenfotograaf misschien de weathersealing van de D200 op prijs stelt (alhoewel dat niet 'waterdicht' betekent). De lenzen zullen wel vergelijkbaar zijn denk ik.
          't Zijn beiden excellente camera's dus je moet jezelf gaan overtuigen.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Wat zouden jullie doen???

            De vraag die ik mij zou stellen is wat hoop je voor die 500€ extra te krijgen?

            De toestellen zijn elkaar waard met elk hun voor en nadelen. De lenzen zullen optisch elkaar ook wel waard zijn. Maar de canon heeft ook stabilisatie wat op 300mm toch zijn belang heeft. Hoeveel belang kan enkel jij inschatten.

            Persoonlijk zou ik zonder twijfel voor de canon gaan maar sommigen hier beschouwen mij als een canon freak die niks anders kan waarderen. Zelf vind ik voor wat ik zoek gewoon meer waarde bij canon. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

            Anderzijds denk ik dat je toch nog wel wat meer gaat kopen dan alleen een 300mm f4 lens en met 500€ zet je al een mooie stap naar nog een andere toplens. Ik kan mij eigenlijk geen feature inbeelden dat dit verschil kan goedmaken. Maar ook dat is persoonlijk.
            Last edited by Kevlar; 6 augustus 2007, 22:00.

            Comment


            • #7
              Re: Wat zouden jullie doen???

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Ik kan mij eigenlijk geen feature inbeelden dat dit verschil kan goedmaken. Maar ook dat is persoonlijk.
              ik ook niet maar dan het tegenovergestelde van canon

              Comment


              • #8
                Re: Wat zouden jullie doen???

                De TS wil echte raad bij ZIJN aankoop, waar hij niets mee is, is het verdedigen van je eigen merk/camera zonder gefundeerde argumenten.

                Ontopic :

                lees eerst de topics van de camera's in kwestie.

                30D / D200 (ofte D80, beetje de D200 light versie, er komt een D300 zeggen ze binnenkort.) / K10d pentax / Sony A100 (vanwege je KM Minolta lenzen die er op passen) en vorm je zo een beeld van wat ie kan. Via de zoekfunctie kom je er op. Kan vb zijn dat een 300 f4.0 voor je A100 duurder is maar je die oude lenzen nog kan gebruiken.

                lees idd daarna http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=135137

                Hier zal je het meeste info uithalen want dat zijn nl. mensen die de negatieve punten van hun eigen camera aanhalen. Ik heb wat neutrale vragen willen stellen over die A100 in het topic maar je botst toch op muren. Mensen die zich geroepen voelen te reageren zijn meestal te merkverliefd om echt de dingen te zeggen zoals ze zijn. Je hebt voorbeeld Mr. Nikon die zelfs de Nikon D40 boven de Canon 30D zet.

                Kwalitatief zitten de meeste merken op eenzelfde hoogte. Voor amateurs is er nauwelijks verschil. De één gaat zeggen dat die 500 euro de moeite is, de andere niet. Overtuig je ogen, dan jezelf en dan je vrouw

                Comment


                • #9
                  Re: Wat zouden jullie doen???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  ik ook niet maar dan het tegenovergestelde van canon
                  Daarom is het ook persoonlijk he.
                  Jouw feature zal wel het merk zijn. Moet kunnen ik kan geloven dat jou dat meer waard is dan een extra toplens.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat zouden jullie doen???

                    Ik weet niet hoeveel minolta lenzen jij hebt. Anders zou ik toch zeker de Sony a100 nemen. Of wachten tot Sony met een DSLR in een hoger segment komt. Hoelang gaat dat duren Sony wil graag Nikon van de tweede plek stoten in de DSLR markt

                    Maar dat minolta glas kunnen blijven benutten is ook wat waard
                    Ik ben op zoek naar een MB-20.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat zouden jullie doen???

                      Met het prijsverschil koop je gewoon de de Canon 300 F4 IS (tenzij dat al de bedoeling was) en dan heb je nog over.
                      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat zouden jullie doen???

                        Zoals reeds aangehaald, een miskoop kan je niet doen als je twijfelt tussen beide toestellen. Ik heb zelf ook ooit voor de keuze
                        gestaan. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze, evenals een meute tevreden D200 gebruikers. Als je kijkt in Showcase word je overstelpt door bewijzen dat je met beide toestellen prachtige foto' s kan maken.
                        Maar 500€ is niet niks, en dit geld kan je anders besteden natuurlijk. En ik vind dat Kevlar wel een punt heeft : beeldstabilisatie.
                        Dit hangt natuurlijk af van hoe je fotografeert. Als je dikwijls een statief of monopod meeneemt is dit niet echt belangrijk, maar als je, zoals ik, graag rondwandelt en foto's trekt, dan vind ik dit wel een voordeel. Ik heb ook een tijd getwijfeld tussen de combo 300 F4 IS + 1.4 TC of 400 F5.6, en de IS heeft zeker een belangrijke rol gespeeld in mijn beslissing.
                        Anderzijds, als je nu al Minolta-gerief hebt, kan je inderdaad de Sony overwegen. Van dit toestel zijn de meeste gebruikers toch ook tevreden, en deze heeft stabilisatie ingebouwd in de body. Kiezen is nooit gemakkellijk... .
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat zouden jullie doen???

                          Ik ga sowieso stoppen met analoog Minolta en de lenzen van Sigma die daar voor heb.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat zouden jullie doen???

                            Zeker geen D200 kopen op dit moment. De D200x of s of D300 (gaat eerstdaags uitkomen. Men spreekt dat dit een Cmos zou zijn?????????
                            De D200 zal binnen dit en een paar weken (dagen/maanden??) aan een prijsvermindering verkocht worden (zeg maar gedumpt). Het lijkt me dus niet verstandig om nu een D200 te kopen. Ik zou wachten op de D( hoe hij ook mag noemen) of wachten op de prijsvermidering. Maar ik zou zeker voor de Nikon gaan.

                            Luc

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat zouden jullie doen???

                              Mais Enfin Tis gewoon poepsimpel hoor, eender wat je koopt is een goede keuze en je keuze maakt niks uit alleen dan het prijsverschil + dan de IS met de canon.

                              Dus alleen om het prijsverschil zou ik de Canon kiezen indien er geen prijsverschil was zou ik je zeggen denk na met welk merk je verder wil in de toekomst.

                              Zijn allebei goede toestellen, met elk zen kleine voor en nadelen.
                              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                              Comment

                              Working...
                              X