Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L glas, overkill voor 350D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • L glas, overkill voor 350D?

    Hallo

    Met het oog op de uitbreiding van mijn fotomateriaal heb ik toch een vraagje bij het L-gamma van canon.

    Als camera gebruik ik nu de 350D.

    Goed natuurlijk informeer ik me goed op verschillende fora, reviews, gebruikerservaringen, ....

    Nu kwam ik volgende stelling tegen op een forum (link):
    'L glas op een canon 350D zal niet bijdrage aan de kwaliteit van de foto' Daarbij zeggen ze dan dat bijvoorbeeld een 70-300 gelijk zou zijn als een 70-200 doordat de 350D een afgeslankt model zou zijn van de 20D...

    Nu is mijn vraag; doe ik er goed aan toch voor L glas te gaan? (70-200 f/4)
    =>Ook in het achterhoofd te houden dat de lenzen die ik nu wil aankopen ook nog steeds kwaliteitvol moeten zijn binnen een 10tal jaar en compatibel met de toekomstige modellen (400D tot 1D).

    Ik wil hierbij geen discussie starten welke lens de beste is!
    Last edited by Senscript; 6 augustus 2007, 13:15. Reden: Link van andere forum toegevoegd

  • #2
    Re: L glas, overkill voor 350D?

    zever met pakjes!

    beter glas helpt ALTIJD! Dat een L-lens op een 350D niets zou toevoegen aan de kwaliteit van de foto is niet waar...

    Dat is bijna gelijk zeggen dat je onder een Lada geen goede banden moet leggen want de auto rijdt toch niet even goed als een BMW...

    wat betreft compatibiliteit : ik denk niet dat Canon hun EF mount een dezer decennia zal vervangen
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: L glas, overkill voor 350D?

      wow snelle reactie, ok bedankt

      wel ik was ook van die mening; onder andere dat de AF accurater en sneller zou zijn...

      Comment


      • #4
        Re: L glas, overkill voor 350D?

        Degene die dat geschreven heeft, zou beter gaan mountainbiken of zo. Op gelijk welke camera maakt L-glas ALLE verschil! Nou ja, die 'L' doet er niet altijd toe, maar laten we het in het algemeen over 'goeie' lenzen hebben. Bijna elke L-lens is goed, en een aantal andere niet-L-lenzen ook. Je moet gewoon heel veel lezen om te weten wat goeie lenzen zijn en wat niet.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: L glas, overkill voor 350D?

          Oorspronkelijk geplaatst door Senscript Bekijk bericht
          wow snelle reactie, ok bedankt

          wel ik was ook van die mening; onder andere dat de AF accurater en sneller zou zijn...
          Dan gaat het waarschijnlijk over USM. Die is stil, snel en accuraat. Focussnelheid heeft ook wel wat met de body te maken hoor, maar op een 350D focust pakweg een 70-200 (gelijk dewelke) razendsnel.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: L glas, overkill voor 350D?

            Oorspronkelijk geplaatst door Senscript Bekijk bericht
            wow snelle reactie, ok bedankt

            wel ik was ook van die mening; onder andere dat de AF accurater en sneller zou zijn...
            het is afhankelijk uiteraard van welke lens je koopt wat er verbetert. AF is onder andere zo iets... lichtsterkte, scherpte, bouw, ...
            zijn andere puntjes.

            Als je een specifiek objectief wil, is de kans wel heel erg groot dat hier mensen zijn die uit ervaring kunnen zeggen of die geschikt is voor u

            ah ja, graag gedaan
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: L glas, overkill voor 350D?

              Eerst is er het oog van de fotograaf.
              Dan heb je de lens die dat beeld vervormd, verkleurd,... om het op de sensor te spiegelen.
              En pas al laatste heb je de sensor die het beeld vastlegd.

              De Q van uw foto is maar zo goed als de slechtste van de 3.
              Een slecht fotograaf zal met de meest professionele aparatuur nog slechte foto's maken. En sensor die veel ruist zal ook met een goed fotograaf en goede lens tegenvallen.

              Maar de volgorde is wel belangrijker. Een ervaren fotograaf kan met een slechte setup toch nog iets realiseren. Een goede camera kan de lens of fotograaf niet verbeteren.

              Hoe beter de lens, hoe beter je foto's zullen zijn. Maar als je enkel huis-en-tuin foto's maakt (vb voornamelijk vakantiefoto's op de automatische stand) dan zal die dure lens wel overkill zijn.

              Het verschil tussen kitlens en L-lens zal maar echt naar boven komen in moeilijkere omstandigheden. Minder licht om te focussen. Een sneller bewegend onderwerp...
              Tot sluitertijd, Dirk

              Comment


              • #8
                Re: L glas, overkill voor 350D?

                Na een korte analyse van mijn reeds gemaakte fotos zie ik dat de modes Aperture en Time het meeste voorkomen, dit mag een kleine indicatie zijn dat ik mijn dSLR niet gebruik voor het point/shoot-werk. (Daarvoor heb ik mijn aldi-toy )

                Daar ik fotos bij lage lichtinval wil nemen en dit soms in combinatie met rally stel ik toch wel hoge eisen aan mijn objectief.
                En zoals je zelf aangeeft de persoon achter het toestel moet steeds met alles overweg kunnen! Mits de nodige ervaring, met vallen en opstaan.

                Comment


                • #9
                  Re: L glas, overkill voor 350D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Je moet gewoon heel veel lezen om te weten wat goeie lenzen zijn en wat niet.
                  En misschien nog belangrijker: foto's bekijken.
                  Flickr! :: Blog
                  Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

                  Comment


                  • #10
                    Re: L glas, overkill voor 350D?

                    Glas is altijd een goede investering, en de kwaliteit van de foto is beter inderdaad. Foto's maken... oefening baart kunst
                    Kannonier

                    Comment


                    • #11
                      Re: L glas, overkill voor 350D?

                      Alles is belangrijk, body en lens.
                      Maar, je koopt met een 70-200 f4.0L een van de scherpste en snelste telezooms van Canon, en je gaat het verschil evengoed op een 350d als op een 1dmkIII merken.
                      Moet het L zijn? niet altijd, een 85mm f1.8 veegt de vloer aan met de beste L zoom lens, en kost minder dan 400€. www.photozone.de geeft goede indicaties van wat goede en minder goede lenzen zijn.
                      En uiteindelijk gaat de body toch vervangen worden, dan heb je alweer mooi glas voor de nieuwe, en ga je weer een verbetering zien.
                      Laat je dus niks wijsmaken, op elke body zie je het verschil tussen een gewone een een goede lens.

                      Comment


                      • #12
                        Re: L glas, overkill voor 350D?

                        Je moet gewoon heel veel lezen om te weten wat goeie lenzen zijn en wat niet.
                        Maar dan niet op de verkeerde forums !

                        Nu kwam ik volgende stelling tegen op een forum (link):
                        'L glas op een canon 350D zal niet bijdrage aan de kwaliteit van de foto' Daarbij zeggen ze dan dat bijvoorbeeld een 70-300 gelijk zou zijn als een 70-200 doordat de 350D een afgeslankt model zou zijn van de 20D...
                        Conclusie: vertrouw alleen op iemand die deze lenzen echt gebruikt. Veel te vaak word er advies gegeven door personen die alles weten ...Van horen zeggen ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: L glas, overkill voor 350D?

                          'L glas op een canon 350D zal niet bijdrage aan de kwaliteit van de foto'

                          Was het maar waar dat mijn kitlens (EF-s 18-55mm) evenweinig licht aankon als mijn L-serie, zou grote besparing worden.

                          50mm F 1L USM niet beter dan 50mm F1.8 II ?
                          Laat ons hopen van wel, anders gooi je 2400€ over de balk.
                          Canon 5D / 400D + some optics...

                          Comment


                          • #14
                            Re: L glas, overkill voor 350D?

                            Nee, daar doe je zeker niet verkeerd mee. Ik had die lens op mijn 300D en een aantal maanden geleden heb ik alles verkocht met het gedacht dat ik wel ging toekomen met een G7. (gesleur wat beu) Heb ik al spijt gehad dat ik die lens verkocht heb. Nu een 400D gekocht met wat standaard lenskes maar eens ge die kwaliteit gewoon bent dan voldoen die standaard lenskes niet meer. Niet twijfelen zou ik zeggen........

                            Comment


                            • #15
                              Re: L glas, overkill voor 350D?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                              zever met pakjes!

                              beter glas helpt ALTIJD! Dat een L-lens op een 350D niets zou toevoegen aan de kwaliteit van de foto is niet waar...

                              Dat is bijna gelijk zeggen dat je onder een Lada geen goede banden moet leggen want de auto rijdt toch niet even goed als een BMW...

                              wat betreft compatibiliteit : ik denk niet dat Canon hun EF mount een dezer decennia zal vervangen
                              Toch wat opletten!

                              Sommige L-lenzen doen het niet op sommige Canontoestellen. Mijn 1.2 85mm II werkt grandioos op de 5D en de 1DsMkII, maar niet op de 400D (het achterste stuk van het objectief steekt te ver naar achter). En niet alle L- lenzen kan/mag je gebruiken met teleconvertors.

                              mvg,

                              Leon


                              Overigens gebruik ik andere L-lenzen wél op mijn 400D.
                              Fullator
                              Fotostudio Candela Zone
                              website: http://www.chronax.be
                              website: http://www.marquisemodels.eu

                              Comment

                              Working...
                              X