Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze uit Leica V-lux1 , Canon 350d of 400d of Pentax K10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze uit Leica V-lux1 , Canon 350d of 400d of Pentax K10D

    Hallo,

    ik twijfel tussen deze modellen.
    ik bezit nu een oude analogo chinon camera (nog van mijn plechtige communie) en een iets modernere digitale compact (compact) camera.
    beide trekken goede foto's, maar ik ben nu op het punt gekomen, waar ik iets meer uit mijn foto's wil halen.

    daarom wil ik beginnen met een deftig toestel, waar een beginner de basis mee kan leren om daarna over te gaan naar de serieuze semi-pro/pro camera's.

    graag jullie advies.

    ps extra advie sover een lens is ook altijd welkom

    Groeten

  • #2
    Re: Keuze uit Leica V-lux1 , Canon 350d of 400d of Pentax K10D

    Om hierover advies te kunnen geven moeten we toch je budget weten. Niet alleen voor body maar ook voor de lenzen.
    En een idee over wat type lenzen je zoekt is ook handig.

    Anders is het onmogelijk om hier nu iets zinnigs te komen vertellen. Want ik kan je iets voorstellen van 10000€ maar misschien ligt dit buiten je budget. En wie weet zou sowieso een voorstel van maar 1000€ toch beter zijn want het is meer wat je zoekt.

    Comment


    • #3
      Re: Keuze uit Leica V-lux1 , Canon 350d of 400d of Pentax K10D

      De Leica V-lux 1 is nauwelijks te onderscheiden van de Panasonic FZ50, zeer de vraag of er iets het serieuze prijsverschil verantwoordt.
      Dit is een bridge camera en geen DSLR, de andere types die je noemt zijn wel spiegelreflex.

      Indien fotografie één van je hobby's wordt, ga dan reoluut voor de FZ50 (rond de 500 euro).

      Indien fotografie DE hobby wordt, kies dan een DSLR, maar reken dan wel op een véél groter budget (1000 tot een paar duizend euro).
      Of begin toch met de FZ50, die je later dan nog als tweede camera kan gebruiken, voor als je niet te veel met een karrevracht materiaal wil rondzeulen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Keuze uit Leica V-lux1 , Canon 350d of 400d of Pentax K10D

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        De Leica V-lux 1 is nauwelijks te onderscheiden van de Panasonic FZ50, zeer de vraag of er iets het serieuze prijsverschil verantwoordt.
        Dit is een bridge camera en geen DSLR, de andere types die je noemt zijn wel spiegelreflex.

        Indien fotografie één van je hobby's wordt, ga dan reoluut voor de FZ50 (rond de 500 euro).

        Indien fotografie DE hobby wordt, kies dan een DSLR, maar reken dan wel op een véél groter budget (1000 tot een paar duizend euro).
        Of begin toch met de FZ50, die je later dan nog als tweede camera kan gebruiken, voor als je niet te veel met een karrevracht materiaal wil rondzeulen.
        Ik heb zelf een v lux en het is wel grappig dat die zijn waarde veel beter houdt dan de FZ 50
        Heb vorige week een gebruikte V Lux verkocht zien worden op ebay voor meer als 600€ terwijl een FZ 50 bij sommige verkopers al voor 400€ nieuw te koop is
        Toen ik hem nieuw kocht koste hij precies hetzelfde als nu (dec 2007)
        De FZ is ongeveer 200€ in prijs gedaald

        Comment


        • #5
          Re: Keuze uit Leica V-lux1 , Canon 350d of 400d of Pentax K10D

          De K10D zou ik (voorlopig) niet nemen, dat is al echt iets voor professionals!

          De Leica is héél soft van IQ!

          Dagzz
          I Love Leica

          Comment


          • #6
            Re: Keuze uit Leica V-lux1 , Canon 350d of 400d of Pentax K10D

            Allemaal al bedankt voor de reacties.

            Mijn budget had ik nu maximum op 1500 euro gezet.

            Ik ben van plan om foto's te nemen in close up, portretten en alledaagse dingen, zoals landschappen, mijn familie, maar ook sport foto's (heb ook al gedacht om nacht foto's te nemen)

            hopelijk help dit maar bij jullie advies.

            Comment


            • #7
              Re: Keuze uit Leica V-lux1 , Canon 350d of 400d of Pentax K10D

              kijk ook eens naar de Sony DSLR, véél voor een leuke prijs!
              Minder dan 500 € voor de body en met dezelfde sensor die Sony ontwikkelde voor de Nikon D200 die al gauw eeen pak meer kost!


              Dagzz
              I Love Leica

              Comment


              • #8
                Re: Keuze uit Leica V-lux1 , Canon 350d of 400d of Pentax K10D

                In de huidige markt gaat Canon je het langste upgrade pad bieden. Huidige als in "als je NU naar de winkel stapt".

                Bij Pentax zit je met de K10D momenteel aan de top van het Pentax gamma, maar da's meer camera dan wat de prijs doet vermoeden, dus niet echt een instapper zoals de anderen (zoals Dagzz al zei). Bij Pentax zou je beter via de K100D Super instappen. Die heeft maar 6MP, maar biedt voor de rest een erg compleet en gebruiksvriendelijk toestel. Je kan dan wel doorgroeien.

                Het is een publiek geheim dat Pentax eind augustus een groot press event plant waarop ze enkele belangrijke aankondigingen zullen doen. Ik vermoed vooral nieuwigheden in het instapsegment, maar volgens sommige bronnen zou er ook net onder de K10D en erboven nieuws zijn! De doorgroeimogelijkheden zullen er zijn, dus mocht je merken dat je de Pentax beter in de hand liggen vindt kan je daar gerust voor gaan...

                Ivm het idee van Dagzz... Sony is momenteel nog steeds maar 1 DSLR rijk. Ook daar doen de geruchten de ronde dat er meer, hoger en beter op komst is, maar dat volgde ik zo niet. Dus ik weet niet in welke mate dat concreet is... Zo ja, dan heb je alvast een hele hoop uitstekend Minolta glas dat je momenteel allicht nog aan erg goede prijzen kan aankopen op de tweedehandse markt.

                Bij Pentax was de tweedehandse markt een hele tijd een stuk interessanter van prijs dan de andere merken, maar da's nu gedaan nu de markt erkent dat het merk aan een inhaalbeweging bezig is. Gelukkig zijn ze het objectiefaanbod aan het bijwerken. Sony heeft ook press releases in die richting gedaan, maar of daar veel concreets uit kwam weet ik niet...

                Uiteindelijk gaan ze allemaal wel een ruimer aanbod aanbieden denk ik. De DSLR markt is waar de groei in digitale fotografie momenteel zit...

                Ik zou op 't gevoel afgaan. Dat deed ik altijd, en ik had er nog nooit spijt van, tenzij die keren dat ik het niet deed...

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze uit Leica V-lux1 , Canon 350d of 400d of Pentax K10D

                  @wim

                  Ik heb verleden week 2 dagen zo'n A100'tje meegekregen + een Vario-Sonnar VS T* DT 16-80mm
                  De IQ/output is verbluffend goed, the A3 prints are vibrant!
                  Vandaar mijn opmerking om zeker eens naar die Alpha te kijken

                  *added*
                  Een klein minpuntje is mss. het geluid van de spiegel, bij elke shot zag ik de mensen omkijken en dat ben ik echt niet gewoon

                  Dagzz
                  Last edited by Dagzz; 10 augustus 2007, 19:01.
                  I Love Leica

                  Comment

                  Working...
                  X