Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straatlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Straatlens

    Ik heb sinds een paar maanden een Nikkor 24-120mm VR. Echt een prachtige lens met mooie scherpe beelden. En die VR is ook altijd handig. Toch mis ik wat breedhoek. Zoals sommigen weten hou ik enorm van straatfotografie. Ik heb gisteren even de kans gehad om met de Nikkor 17-55mm f2.8 te fotograferen. Heerlijke lens, maar wel te duur. Ik dacht aan de Sigma 18-50mm f2.8 Wat raden jullie mij aan ? Ik heb niet veel zoom nodig, maar wil zeker een f2.8!

    Alvast merci!
    [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

    FotoBlog

  • #2
    Re: Straatlens

    Ik heb ze zelf niet maar bij het lezen van reviews zou de Tamron 17-50 2.8 beter zijn dan de Sigma.
    Misschien ben je er toch iets mee.
    mvg
    Last edited by vonkske; 6 augustus 2007, 11:27. Reden: 17 ipv 18..

    Comment


    • #3
      Re: Straatlens

      De Tamron 17-50mm F 2.8.

      Comment


      • #4
        Re: Straatlens

        Zonder twijfel de Tamron. Excellente straatlens!
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Straatlens

          Arthur,

          Een 17-55 is een grote opvallende lens om straatfotografie mee te doen.
          De Tamron is kleiner en zou erg goed zijn qua prijs/kwaliteit. Ik probeer
          de laatste tijd te experimenteren met een primelens, kwestie van minder
          gewicht mee te sleuren en minder 'op te vallen'. Moet je wel wat meer de
          voeten gebruiken om te zoomen .

          Comment


          • #6
            Re: Straatlens

            Oorspronkelijk geplaatst door svc Bekijk bericht
            Arthur,

            Een 17-55 is een grote opvallende lens om straatfotografie mee te doen.
            De Tamron is kleiner en zou erg goed zijn qua prijs/kwaliteit. Ik probeer
            de laatste tijd te experimenteren met een primelens, kwestie van minder
            gewicht mee te sleuren en minder 'op te vallen'. Moet je wel wat meer de
            voeten gebruiken om te zoomen .
            Welke prime gebruik je? Ik gebruik voor op straat een 17-35 en mijn 50mm. Vroeger ook 300mm, en ook dat heeft zijn charme. De mensen kijken recht in de lens :-)
            binnenkort ga ik met een opvallende, want witte, 70-200 de straat op. Ik ben benieuwd welke reacties daarop gaan komen.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: Straatlens

              de Tamron schijnt scherpere beelden af te leveren, maar de Sigma is mechanisch veel steviger gebouwd. Een klasselans, daarentegen lijkt de Tamron maar plastiekerig.
              Wacht zoals ik op de Sigma 18-50/2,8 HSM, deze komt eerstdaags uit en stelt sneller scherp en is bovendien geruisloos.
              Al eens aan de 18-200 van NIKON gedacht?

              Comment


              • #8
                Re: Straatlens

                Ik ben erg benieuwd naar een head to head test tussen de Sigma 18-50 2.8 Macro en de Tamron 17-50 2.8. Welke is nou echt de beste?
                Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                Comment


                • #9
                  Re: Straatlens

                  Ik zit zelf te denken om evt een Tokina 12 - 24 f/4 te kopen.

                  Voor straatfotografie misschien toch iets minder geschikt... geen idee welke brandpuntsafstanden je meest gebruikt.
                  Fotolog -DevLog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Straatlens

                    Oorspronkelijk geplaatst door whoami Bekijk bericht
                    Ik zit zelf te denken om evt een Tokina 12 - 24 f/4 te kopen.

                    Voor straatfotografie misschien toch iets minder geschikt... geen idee welke brandpuntsafstanden je meest gebruikt.
                    Jawel, ook prima voor straatfotografie, maar je moet dan wel heel dicht op de actie gaan. Het levert compleet andere beelden op, maar zeker even bruikbaar. Het voordeel van breedhoek is dat je vanuit totaal andere perspectieven en gezichtspunten kan gaan fotograferen. Zeker proberen!
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Straatlens

                      sigma 18-50 ex dc macro .
                      ik ben er zeer tevreden over

                      Comment


                      • #12
                        Re: Straatlens

                        Ik heb van Sigma de 17-70 en de 70-300, en met twee lenzen die niet overdreven duur zijn heb ik een groot opvolgend bereik, en goede foto's.
                        Klein kodakske

                        Comment

                        Working...
                        X