Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wazige foto's met fuji finepix f40fd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wazige foto's met fuji finepix f40fd

    Hallo iedereen,

    Tot voor kort had ik een Nikon Coolpix 3100. Altijd (zeer) tevreden van geweest, maar tegenwoordig weigerde hij nogal vaak dienst ('t is te zeggen, na enkele foto's viel hij al uit of moest hij weer opstarten wat vaak bijna een minuut duurde). Onmogelijk om nog leuke spontane foto's te nemen, dus ben ik maar een nieuwe gaan halen. Op aanraden van de winkel is dat een fuji finepix f40 fd geworden.

    Nu is mijn vraag de volgende: ben er nu al enkele dagen mee aan het experimenteren, en heb de indruk dat de foto's "waziger" zijn dan met mijn vorige camera, ondanks dat ik van 3.2 naar 8.3 mp ben gegaan! Heb al alles nagekeken van instellingen, maar vind niet direct iets terug dat verkeerd kan staan (ben wel absoluut geen prof, maar toch). Als ik foto's neem in de macro stand, zijn ze soms iets beter, maar normaal is die toch enkel voor close-ups? Nu begin ik al te vrezen dat ik een verkeerde aankoop heb gedaan? Heb (uiteraard nadat ik de camera gekocht had, ) gehoord dat niet zozeer het aantal mp maar vooral de kwaliteit van de lens bepalend is voor de foto's. Heb ik mijn geld "weggegooid" aan een toestel met een slechte lens, of ligt het gewoon aan mijn beperkte kwaliteiten als fotograaf? Ik hoop eigenlijk dat laatste...

    Wat denken jullie? Groetjes!

  • #2
    Re: wazige foto's met fuji finepix f40fd

    Niemand??

    Comment


    • #3
      Re: wazige foto's met fuji finepix f40fd

      mss kan je eens een foto laten zien met wat jij wazig vind; kunnen wij al wat wijzer uit worden
      Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

      Comment


      • #4
        Re: wazige foto's met fuji finepix f40fd

        Da's misschien inderdaad een interessant idee Hier komt dus een voorbeeldje. De foto is onscherp, beetje wazig, en zo zijn er veel. Niet alle foto's hebben het, maar toch de meeste. Maakt dit je een beetje wijzer?
        Alvast bedankt!



        Foto achter link gezet ( voldoet niet aan forumregels )
        Last edited by Franciskine; 7 augustus 2007, 12:34.

        Comment


        • #5
          Re: wazige foto's met fuji finepix f40fd

          ISO is veel te hoog (ISO1600), gevolg -> veel ruis, weinig detail
          Sluitertijd is veel te laag (1/40 op 100mm) , gevolg -> bewegingsonscherpte

          Wat je in zo'n omstandigheden (weinig licht) beter kunt doen:
          1) ISO400 of ISO800 gebruiken
          2) flitsen of minder ver inzoomen
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

          Comment


          • #6
            Re: wazige foto's met fuji finepix f40fd

            Hoera! Dus ik hoef geen nieuw toestel te kopen
            Kan wel kloppen, heb mijn broer de foto's laten nemen, en die stond nogal veraf en heeft dus alles ingezoomd... Als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon bij binnenfoto's of weinig licht niet te veel inzoomen en best sowieso de flits af laten gaan ipv op automatisch te trekken? Zelf die iso gaan veranderen via handmatig instellen gaat mij als leek een beetje te ver.
            Heel erg bedankt voor de uitleg! Beetje jammer van deze foto's allemaal (was van een doopfeestje ) maar ben al blij dat het op te lossen valt!

            Comment


            • #7
              Re: wazige foto's met fuji finepix f40fd

              Oorspronkelijk geplaatst door Woelfie Bekijk bericht
              Zelf die iso gaan veranderen via handmatig instellen gaat mij als leek een beetje te ver.
              maar eh...ik zou dat toch wel gaan doen hoor,...als je hem zo hoog laat staan, blijf je dit probleem houden....
              www.lowspark.nl

              Comment


              • #8
                Re: wazige foto's met fuji finepix f40fd

                Moet ik dan bij elke foto die ik ga nemen altijd alle instellingen handmatig ingeven???
                Zou nog niet weten hoe hier aan te beginnen, laat staan dat ik dan nog spontane foto's kan nemen, als ik altijd eerst een halfuur aan het sukkelen ben met de instellingen... zucht...

                Comment


                • #9
                  Re: wazige foto's met fuji finepix f40fd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Woelfie Bekijk bericht
                  Moet ik dan bij elke foto die ik ga nemen altijd alle instellingen handmatig ingeven???
                  Zou nog niet weten hoe hier aan te beginnen, laat staan dat ik dan nog spontane foto's kan nemen, als ik altijd eerst een halfuur aan het sukkelen ben met de instellingen... zucht...

                  Probeer is aan het wiel op de "M" stand te zetten en dan op het toestel op de
                  "f" toets te duwen en dan zie je iso staan, dan bv iso100 selecteren, dan blijft hij op iso100 staan tot je het veranderd.
                  Ook heel goed is de "auto (400)" of "auto (800)" in slechte lichtomstandigheden,
                  maar ik weet niet of die op de f40 staan. ikzelf heb een f31.
                  Ik zou ook zeggen, lees is de handleiding, daar staat alles duidelijk in vermeld,
                  ook de scene standen, welke iso's de camera dan neemt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: wazige foto's met fuji finepix f40fd

                    jaja, die auto 400 en 800 heb ik gevonden! Hoera
                    Ik zal er eens wat mee experimenteren en het toestel wat leren kennen, zeker? Maar nu weet ik toch al een beetje waar ik moet zoeken! Bedankt iedereen!

                    Comment


                    • #11
                      Re: wazige foto's met fuji finepix f40fd

                      De lens vind ik ook het zwakke onderdeel van mijn F31. Als groothoeklensje prima, maar in het telebereik i.d.d. wat wazig.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: wazige foto's met fuji finepix f40fd

                        Ik heb een 3tal maanden ook een Fuji F40 aangeschaft met het gevolg van "ruis"-foto's. 'k ben namelijk net terug van een paar dagen budapest en 'k heb heel wat foto's met ruis. Ik begon te denken dat mijn Fuji een productiefout had.
                        Alle foto's had ik in de stand AUTO getrokken maar nu heb ik ontdekt dat ik eigenlijk veel beter op de stand M kan foto's nemen en ISO op AUTO 400...
                        Hopelijk lukt het me volgende keer om met betere vakantiefoto's naar huis te komen.
                        Indien het nog steeds zo is zal 'k enkel nog met mijn Nikon D80 moeten foto's trekken...
                        Ben blij met wat je hebt, treur niet om wat je niet hebt...
                        Meer info op: www.tomvh.be

                        Comment

                        Working...
                        X