Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtsterke groothoeklens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lichtsterke groothoeklens

    Mijn breedste lens is op dit moment een Nikkor 18-70 3.5-4.5. Aangezien dit slechts neerkomt om een 27mm lens en niet zo lichtsterk is, kijk ik uit naar iets anders.
    De lens zou bijvoorbeeld bruikbaar moeten zijn voor in-door groepsportretten.
    Iemand een suggestie?
    Blijf ik best bij Nikkor-obejectieven?
    Wat zijn kwalitatief goede alternatieven?
    Thanks!

  • #2
    Re: lichtsterke groothoeklens

    AF-D 28mm f2.8
    Is 2ehands voor rond de 100 euro te krijgen.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: lichtsterke groothoeklens

      Misschien de Sigma 20 mm f/1.8 ?
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: lichtsterke groothoeklens

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Misschien de Sigma 20 mm f/1.8 ?
        Heb jij die nog toevallig te koop? Is wel een hele mooie lens , al denk ik zelf dat f1.8 niet noodzakelijk is voor een indoor groepsportret.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: lichtsterke groothoeklens

          Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
          Heb jij die nog toevallig te koop? Is wel een hele mooie lens , al denk ik zelf dat f1.8 niet noodzakelijk is voor een indoor groepsportret.
          JLP; klopt, deze staat nog altijd te koop, in absolute nieuwstaat zelfs, slechts éénmaal getest, destijds gekocht in combinatie met de Sigma 30 f/1.4, om eerlijk te zijn . . . impulsieve aankoop geweest
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: lichtsterke groothoeklens

            De lens zou bijvoorbeeld bruikbaar moeten zijn voor in-door groepsportretten.

            Ik neem aan dat je dan professioneel werkt en dat in een studio doet. Als je vertekeningsvrij wilt werken is er alleen maar de 1,4 85mm AF. Ook te gebruiken bij gewone portretten.
            Als je studio aan de kleine kant is: de 1,2 50mm AIS, je hebt vast een D2 camera, licht meting is dan geen probleem.
            Alternatief de zeer goedkope f1,8 50mm.
            Ik ga als amateur al voor kwaliteit, en daarom geen zoom objectief.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

            Comment


            • #7
              Re: lichtsterke groothoeklens

              Als lichtsterke groothoek vind ik de Sigma 14mm F 2.8 de beste prijs/kwaliteit hebben.

              Comment


              • #8
                Re: lichtsterke groothoeklens

                menskes raden de verkeerde lenzen aan... hij wil breder dan de 18m die hij nu al heeft en er worden alleen maar 20mm+ lenzen aangeraden

                enkel die 14mm die Jazzadict aanraadt is lichtsterker en breder...

                Ik ben wel tevreden van de Sigma 18-50 2.8 maar die is enkel lichtsterker dan je huidig exemplaar... niet breder.

                Daarom :

                Sigma 17-70 2.8-4.5 --> breder en lichtsterker
                Sigma 15-30 3.5-4.5 --> breder, zelfde lichtsterkte
                Sigma 10-22 4-5.6 --> veel breder, iets minder lichtsterk
                Sigma 12-24 4.5-5.6 --> veel breder, minder lichtsterk
                Nikkor AF-S 12-24mm F4.0 --> veel breder, iets minder lichtsterk
                Nikkor AF-S 17-35mm F 2.8 --> iets breder, stuk lichtsterker

                De vraag is : waarom moet je breedhoek zo lichtsterk zijn?
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: lichtsterke groothoeklens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                  Als lichtsterke groothoek vind ik de Sigma 14mm F 2.8 de beste prijs/kwaliteit hebben.
                  Volledig mee akkoord . . . maar 't is zo'n dure vogel he . . . anders had ik me deze lens misschien ook al aangeschaft.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: lichtsterke groothoeklens

                    Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    menskes raden de verkeerde lenzen aan... hij wil breder dan de 18m die hij nu al heeft en er worden alleen maar 20mm+ lenzen aangeraden
                    En wel hier om:

                    De lens zou bijvoorbeeld bruikbaar moeten zijn voor in-door groepsportretten.

                    Maar ja, de TS geeft ook niet meer thuis.
                    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Re: lichtsterke groothoeklens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Volledig mee akkoord . . . maar 't is zo'n dure vogel he . . . anders had ik me deze lens misschien ook al aangeschaft.
                      Wat heet duur ? Een goede lens is toch belangrijk.
                      Anders heb je ook nog de Nikkor AF DX 10.5mm F 2.8 . Die is iets goedkoper

                      Comment


                      • #12
                        Re: lichtsterke groothoeklens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                        Wat heet duur ? Een goede lens is toch belangrijk.
                        Anders heb je ook nog de Nikkor AF DX 10.5mm F 2.8 . Die is iets goedkoper
                        En die heb ik dus
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: lichtsterke groothoeklens

                          Opletten: de 10.5/2.8 DX is wel een fish-eye lens. Totaal andere dimensie inzake vervorming en vertekening.

                          Al moet er hier bij gezegd worden dat de kwaliteit van deze lens superieur is (ik heb hem dus ook).
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment

                          Working...
                          X