Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 35-70 2.8D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 35-70 2.8D

    Dag allemaal,

    Ik heb een tweede hands 35-70 2.8D gekocht en ik heb ze maar direct laten nakijken door Nikon. Nu ik ze terug heb merk ik dat mijn foto's niet altijd juist belicht zijn met verschillende diafragma's. Op F8 bijvoorbeeld zijn ze goed belicht maar op F2.8 moet ik 2/3 stop overbelichten om de foto hetzelfde belicht te krijgen als op F8. Met andere lenzen heb ik dit ook maar dat is maar zeer miniem. Is dit een slechte eigenschap van deze lens of is ze slecht hersteld?

    Bedankt,

    Wim

  • #2
    Re: Nikon 35-70 2.8D

    probeer eens na te kijken of je je diafragma nog volledig openkrijgt?
    het kan zijn dat het vastzit en niet verder dan f5.6 wil opendraaien. Heb dit al eens gezien op een sigma lens die niet tot 2.8 meer wou gaan maar maximaa nog op f4 bleef steken terwijl je wel 2.8 instelt...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 35-70 2.8D

      Als de lens afpak en tegen het lipje van de diafragma duw dan gaat hij volledig open, dus dat zal wel in orde zijn.
      Ik zal hem weer moeten binnen brengen vrees ik, en weer 2 maanden wachten

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 35-70 2.8D

        Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
        Als de lens afpak en tegen het lipje van de diafragma duw dan gaat hij volledig open, dus dat zal wel in orde zijn.
        Ik zal hem weer moeten binnen brengen vrees ik, en weer 2 maanden wachten
        Waarom terug binnen brengen? Als het diafragma correct werk is er toch niets mis met het objectief Ik denk dat je beter je objectief verder gebruikt en geniet van z'n kwaliteit

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 35-70 2.8D

          Bedoel je dat dit normaal is bij deze lens?

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 35-70 2.8D

            Had je na aanschaf van het objectief een reden om het bij Nikon binnen te doen? Dit klinkt mij allemaal een beetje onbekend.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 35-70 2.8D

              Verleden week een lens binnengedaan waar de diafragmaring zeer stroef ging bij www.geheugenkaart.be en deze week terug gaan afhalen, prima in orde
              Ze hebben bij Rofarepair de lens gekuist en voorzien van nieuw vet en terug afgeregeld

              Comment

              Working...
              X