Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

    Ik zou graag voor mijn 300mm F4 een extender aanschaffen, en twijfel tussen 2 bovenvermelde modellen. Ik heb over beide extenders al veel info gevonden, maar nergens een echt vergelijk.

    Voordelen Kenko
    • Prijs
    • Past op meer lenzen dan Canon zelf (ik dacht ook op mijn 70-300 DO, maar dan heb je wel veel licht nodig).


    Voordelen Canon
    • Weathersealed, maar mijn 30d en mijn 300 mm is dit ook niet.
    • Misschien iets scherper, maar dit is nu iets waarover ik twijfel.


    Toen ik bij Konijnenberg mijn 300 mm aankocht, heb ik over de extenders gehad. Deze beweerde dat de Kenko meer CA gaf, maar hierover heb ik nergens iets teruggevonden (en ik heb toch al wat afgezocht). Feit is wel dat zij Kenko blijkbaar nooit op voorraad hebben. En dit is jammer, want ik heb de meeste zaken bij hen gekocht, omdat zij veel op stock hebben, en je dan zelf een vergelijk kan maken. Maar dit gaat hier dus niet lukken.
    Daarom wend ik mij tot jullie, wat zijn jullie ervaringen ?
    Met wat ik tot nu toe heb gelezen, wordt de Kenko Pro toch niet slecht beoordeeld, en heb ik de indruk dat er eigenlijk niet veel verschil is.
    Is er trouwens een verschil in focus-snelheid ?
    De feedback die ik van jullie krijg, zal de doorslag geven.
    Alvast bedankt.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

  • #2
    Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

    Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
    Ik zou graag voor mijn 300mm F4 een extender aanschaffen, en twijfel tussen 2 bovenvermelde modellen. Ik heb over beide extenders al veel info gevonden, maar nergens een echt vergelijk.

    Voordelen Kenko
    • Prijs
    • Past op meer lenzen dan Canon zelf (ik dacht ook op mijn 70-300 DO, maar dan heb je wel veel licht nodig).


    Voordelen Canon
    • Weathersealed, maar mijn 30d en mijn 300 mm is dit ook niet.
    • Misschien iets scherper, maar dit is nu iets waarover ik twijfel.


    Toen ik bij Konijnenberg mijn 300 mm aankocht, heb ik over de extenders gehad. Deze beweerde dat de Kenko meer CA gaf, maar hierover heb ik nergens iets teruggevonden (en ik heb toch al wat afgezocht). Feit is wel dat zij Kenko blijkbaar nooit op voorraad hebben. En dit is jammer, want ik heb de meeste zaken bij hen gekocht, omdat zij veel op stock hebben, en je dan zelf een vergelijk kan maken. Maar dit gaat hier dus niet lukken.
    Daarom wend ik mij tot jullie, wat zijn jullie ervaringen ?
    Met wat ik tot nu toe heb gelezen, wordt de Kenko Pro toch niet slecht beoordeeld, en heb ik de indruk dat er eigenlijk niet veel verschil is.
    Is er trouwens een verschil in focus-snelheid ?
    De feedback die ik van jullie krijg, zal de doorslag geven.
    Alvast bedankt.
    Na het lezen van onderstaande review, met mooie praktijkbeelden en een volgens mij objectieve beoordeling, heb ik besloten om de kenko pro 300 1.4 dg te kopen, en nog geen seconde spijt van gehad. Werkt prima op mijn sigma 100-300 f4, en de canon 5d. Zelfs in de hoeken nog goed. Misschien is er scherpteverschil met de canon (alhoewel deze test het tegendeel bewijst), maar het prijsverschil is enorm. Plus, dat de kenko veel universelere is, en zijn waarde veel beter houd. (raar maar waar, een gebruikte canon 1.4II gaat rond de 200€ dat is bijna de helft van de aankoopprijs), de kenko gaat 130-150€.

    CA heb ik nog niet tegengekomen, zal er wel zijn, maar waarschijnlijk afkomstig van je objectief, en vergroot door de teleconvertor. Je 300 f4.0 zal waarschijnlijk geen probleem geven, met je DO objectief daarentegen, kan je wel verwachten af en toe CA te ontdekken. Maar ja, daar KAN de canon tc zelfs geen CA geven ;-)

    Last edited by Rudy; 5 augustus 2007, 06:51.

    Comment


    • #3
      Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

      De kenko is redelijk goed te doen in combinatie met de 300mm lens. Een voorbeeldfoto staat in deze thread:
      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=173031
      :30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:

      Comment


      • #4
        Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

        Zijn er ook mensen die deze getest hebben op de Ef 400 f/5.6?

        Comment


        • #5
          Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

          ik hoop het binnenkort te kunnen
          'k heb beide (alé, soligor ipv kenko, maar da's dezelfde)
          en veel kans dat ik binnenkort m'n 400 heb.
          dan zal ik eens uitvoerig testen met beide extenders.

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

            Ik heb me ondertussen de Kenko aangeschaft . En blijkbaar gaat het dit weekend goed weer zijn, en ik vertrek morgenvroeg voor een weekendje Ardennen. Dus ik hoop de combo 300 F4 + 1.4 TC aan een eerste vuurproef te onderwerpen.
            Als de resultaten goed zijn, zien jullie het wel .
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #7
              Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

              Op www.fredmiranda.com vind je wel gebruikersreviews over de combo 400 + 1.4 TC. De meeste zijn wel positief, alleen heb je geen autofocus op 30D en kleiner.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • #8
                Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

                check zeker ook eens de (oudere) posts van Herman Blockx.
                hij heeft heel lang met die combi (300 + 1.4 (én 2.0) kenko)
                gewerkt, met op z'n minst schitterende resultaten!

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

                  Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  ik hoop het binnenkort te kunnen
                  'k heb beide (alé, soligor ipv kenko, maar da's dezelfde)
                  en veel kans dat ik binnenkort m'n 400 heb.
                  dan zal ik eens uitvoerig testen met beide extenders.

                  mm
                  Met alle respect, en zonder de soligor af te breken, maar de kenko pro 300 dg, is niet van dezelfde klasse als de soligor.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

                    Ik heb sinds gisteren ook een Kenko 1.4 Pro.
                    Reden om de Kenko te nemen was ook de test op die Duitse website + het feit dat de Kenko ook op mijn Sigma 150 werkt. Nu nog wachten op beter weer.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

                      Blijkbaar heeft konijn die inderdaad bijna nooit binnen, want ik kijk er ook al een hele tijd naar uit ... Waar hebben jullie ze gekocht en aan welke prijs ?
                      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                        Blijkbaar heeft konijn die inderdaad bijna nooit binnen, want ik kijk er ook al een hele tijd naar uit ... Waar hebben jullie ze gekocht en aan welke prijs ?
                        Bij sdcard, in Putte. Binnen de week geleverd, voor 195€ + 7€ verzending.
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

                          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          Bij sdcard, in Putte. Binnen de week geleverd, voor 195€ + 7€ verzending.
                          Ik heb ze hier lokaal gekocht in Edegem, en goedkoper !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

                            Ik heb de mijne aangeschaft via iemand van dit forum. Ik ga niet zeggen wie, als die persoon dit wilt, zal hij zich wel bekend maken. Maar je kan hem bestellen bij Rubens of Studio 73 aan 169 €.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kenko 1.4 Pro of Canon 1.4

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Ik heb ze hier lokaal gekocht in Edegem, en goedkoper !
                              Mag ik vragen waar in Edegem ? Ik moet er een dezer dagen toch doorrijden
                              Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                              Comment

                              Working...
                              X