Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD Wiki?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD Wiki?

    Hallo,

    Als beginnende fotograaf ben ik op zoek naar een cursus fotografie. Ik dacht dat Google mij daarbij zou kunnen helpen, maar helaas...
    Daarom het volgende idee:

    Zou er op BD een wiki kunnen komen? Meer ervaren fotografen kunnen dan stukje bij beetje een cursus fotografie opbouwen en iedereen die iets over fotografie weet kan eraan meewerken (wat de kwaliteit van de cursus ongetwijfeld verbeterd).

    Nog iemand voorstander van mijn idee?

    Tnx :-)
    Nikon D70s

  • #2
    Re: BD Wiki?

    Al eens goed rondgekeken op deze site... bij tips bijvoorbeeld?

    Mits 'n beetje rondkijken vind je hier meer info dan in gelijk welke cursus kan neergeschreven worden. En heb je 'n vraag, stel ze en je krijgt raad in overvloed, zowel op 't vlak van fotografie als op 't vlak van bewerking...

    'k denk trouwens dat er al aanzetten zijn tot het samenvatten van info...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

    Comment


    • #3
      Re: BD Wiki?

      Op BD is heel wat info te vinden, maar via een wiki zou je alle informatie wat kunnen structureren.... 't Is maar een idee
      Nikon D70s

      Comment


      • #4
        Re: BD Wiki?

        Ik support een wiki alvast. Uitstekend idee.

        Comment


        • #5
          Re: BD Wiki?

          Nog voorstanders?


          Wim
          Nikon D70s

          Comment


          • #6
            Re: BD Wiki?

            Een wiki zou inderdaad vlotter opzoeken en overzichtelijker kruisverwijzingen mogelijk maken. Ik denk dat het een oplossing is om 1. de bestaande tips beter in de kijker te krijgen en 2. meer contributie te krijgen van de forumbezoekers om bestaande topics aan te vullen waar mogelijk.

            Er zit zoveel know-how bij de mensen van BD, maar die raakt momenteel niet echt gebundeld, lijkt mij. Bij de tips staan bijvoorbeeld een paar tutorials "gouden letters", maar op het forum vind ik nog enkele alternatieve technieken met een ander effect. Er staat een zeer zinnig artikel in over DPI, maar dat eindigt met "Over dit alles is dus nog veel meer te zeggen, vooral in relatie tot de beeldkwaliteit, maar dat is een ander verhaal." ... en dan ben ik razend benieuwd naar dat andere verhaal.

            Hoe meer die tips uitbreiding kennen, hoe meer nood er is om die ook logisch te ordenen, met verwijzingen tussen de tips onderling, waar er raakvlakken zijn. Met plezier wil ik daaraan bijdragen (voor zover tijd me ter beschikking staat). Ook op de traditionele wikipedia probeer ik zo informatie aan te vullen waar dat mogelijk is.
            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

            Comment


            • #7
              Re: BD Wiki?

              Zeker een strak plan! Alles mooi in een wiki gieten! Plus, zo iets is op 1,2,3 opgezet (de wiki zelf dan, de content zal wel wat meer aandacht vragen)
              Website: Twostroke

              Comment


              • #8
                Re: BD Wiki?

                Denk dat het een schitterend idee is... zal wel wat tijd vergen om al die kennis hier te bundelen.
                Alles is natuurlijk te vinden via "zoeken", maar hier kruipt al gauw wat tijd in vooraleer je een goede thread vind. Ik ben alvast voorstander!

                Comment


                • #9
                  Re: BD Wiki?

                  lijkt me een supergoed idee!

                  zo kan je op een overzichtelijkere manier informatie vinden... als je soms de zoekfunctie gebruikt, zie je door de bomen het bos niet meer :s

                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: BD Wiki?

                    Het voorstel is al eerder ter sprake geweest (zie hier) en werd intussen ter overleg aan de werkgroep meegedeeld.
                    Misschien is er in een jaar tijd voldoende evolutie om dit voorstel opnieuw in overweging te nemen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: BD Wiki?

                      Zeker in overweging nemen. Lijkt me interessant om al die kennis hier gebundeld te zien.

                      Fuzzy
                      Nikon D80 + AF-S Zoom-Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6 G IF-ED.

                      Comment

                      Working...
                      X