Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelf importeren......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zelf importeren......

    Hoi allemaal,

    Na jarenlang bezitter te zijn geweest van een minolta dynax 7i ben ik van plan over te stappen naar digitaal. De keus is duidelijk, het wordt Sony, dit omdat ik dan nog wat minoltaspullen kan blijven gebruiken, regelmatig lees dat "slechte camera's niet meer worden gemaakt" en dat niet het toestel maar de fotograaf de foto maakt. En omdat Sony serieus de concurrentie (met bv Canon, Nikon ) wil aangaan zullen ze wat extra's neer moeten zetten om de mensen over de streep te trekken. Kortom ik verwacht er veel van. Na mij goed te hebben geörrienteerd op allerlei fotosites lijkt Konijnenberg mij een goed adres om een bestelling te plaatsen, dit omdat de prijs vaak een stuk lager is dan bij andere. Echter op de site www.dyxum.com kom ik een stuk aantrekkelijkere prijzen tegen, bv bij http://www.bhphotovideo.com en vraag mij dan ook af of het niet mogelijk is om hier een bestelling te plaatsen ? Het moge duidelijk zijn, het gaat hier niet om en paar euro's verschil, met de zaken die ik op mijn verlanglijst heb staan hebben we het over ruim 700 euro.

    Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort bestellingen ?

    Ik wacht uw antwoord met spanning af....

    Groet John.

  • #2
    Re: zelf importeren......

    Je moet hier eens Zoeken gebruiken voor bestellingen in Amerika. Er kan nog een aardig bedragje bijkomen...

    Comment


    • #3
      Re: zelf importeren......

      Kun je wat specifieker zijn in je antwoord, waar moet ik precies zoeken ?

      Comment


      • #4
        Re: zelf importeren......

        Hoi,

        Reken er bij import uit de US de btw en de import tax bij...samen ong 25 %...maar het belangrijkste waar ga je naartoe met je garantie.
        Meestal wordt het materiaal verstuurd als geschenk...helaas is de douane ook niet blind.

        Info is te vinden op http://customs.fgov.be
        of tel: 02-4221191



        Groeten

        Patrick

        Comment


        • #5
          Re: zelf importeren......

          Inderdaad, de prijzen in Amerika zijn soms wel goedkoper maar je moet er BTW en invoerrechten bijtellen, en dan kom je dikwijls duurder uit.

          Vooral de garantie is een probleem want voor bestellingen vanuit Amerika ga je geen Europese garantie krijgen.
          Het is soms zelfs moeilijk wanneer je iets in Duitsland koopt.

          Mij advies;
          Duitsland en Nederland kun je nog riskeren, maar vanuit Amerika of Hong-Kong zou ik geen toestel of lenzen bestellen.
          Wat wel kan zijn hulpstukken zoals een adapterring of statiefkop.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment

          Working...
          X