Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welkeen zou ik kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welkeen zou ik kopen?

    Deze EOS 400D of deze nikon D70s

    De bedoeling is om fijne gezinsfoto's te kunnen maken en ook nu en dan eens van een MTB toertocht waar ik regelmatig aan deelneem en waar ik toch wel wat foto's zou willen van nemen. Actiefoto's dus...

    Misschien ook nu en dan wat natuurfoto's...

    Ik heb hier nog twee lenzen liggen die op den D70 zouden passen... Van nen Nikon F50 uit de goeien ouden tijd... Nen AF Nikkor 1:4.5 - 5.6 D (80-200 mm) en nen AF Nikkor 1:4.5 - 5.6 D (35-80 mm)...

    Wie kan me helpen?

    Of zijn er nog andere betere toestellen?

  • #2
    Re: welkeen zou ik kopen?

    Focus je niet op deze twee aanbiedingen (waar niets mis mee is; lijkt mij een correcte prijs). De keuze van een body (en veel belangrijker: de lenzen nadien) is tamelijk fundamenteel. Wil je nadien overschakelen naar een ander merk, kan je alleen de hele handel verkopen!
    Je moet echt weten wat jouw voorkeur is. Heb je ze alletwee al eens in je handen gehad? Ik kan je verzekeren, alleen jij "voelt" welke body bij jou past, met een andere zul je je niet lekker voelen.

    Comment


    • #3
      Re: welkeen zou ik kopen?

      ik zoek iets in de aard van de F50 van vroeger, want daar was ik heel content van...

      Comment


      • #4
        Re: welkeen zou ik kopen?

        Op die lenzen zou ik me niet blindstaren.
        Uiteraard kun je die op de D70 wel gebruiken, maar die 35-80 bv heb ik ook nog ergens liggen in een hoekje van de kast. Weinig interessant brandpunt op digitaal (voor mij dan toch), je zit daar direct met een 50-120 lens.
        De 80 - 200 wordt wel een 120-300, en dat vind ik dan weer wel een leuke zoom.
        Beide lenzen zijn echter weinig lichtsterk.
        Ik zou die D70 eens proberen, die 18-70 is een leuke lens en behoorlijk van kwaliteit, je zit dan toch zonder veel kosten met al een behoorlijk bereik.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: welkeen zou ik kopen?

          Op m'n site een overzicht van alle actuele Nikon reflexen.

          En hier lees je meer over de verkrijgbaarheid van de opruim D70S, een nieuwe voor een 2de hands prijs:
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment


          • #6
            Re: welkeen zou ik kopen?

            Ik heb afgelopen maandag nog een D70S body gekocht bij http://www.cameraland.nl
            Kostte 449€ (prijs is ondertussen verhoogd naar 479€).
            Ze hadden nog 20 stuks liggen (het waren de laatste), heb ff telefonisch contact met hun genomen voor de zekerheid.
            Aangezien ik familie in NL heb wonen, heb ik hem daar naartoe laten sturen. Woensdag was het pakket al daar.
            Doos was van een kit versie (18-70mm), maar de camera was fonkelnieuw, en alles zat er netjes bij.
            Via mail werd ik netjes op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling.
            Ze hebben ze ook in verschillende kit versies (18-55 voor 529€ / 18-70 voor 769€ / 18-135 voor 749€).
            Misschien kan je even kijken en dan een keuze maken.

            Comment


            • #7
              Re: welkeen zou ik kopen?

              Beste jfd,

              Vorige week hadden ze de d70s met kitlens 18-70 voor 700 euro bij Schiphol en na de douane voor 600 euro. Zolang de voorraad strekt ......

              Happy Shooting,

              Happy Shooter

              Comment


              • #8
                Re: welkeen zou ik kopen?

                Ging ook kijken bij cameraland voor de D70s, maar blijkbaar zijn ze uit hun gamma verdwenen... Stonden er vrijdag nog in, nu niet meer...

                Jammer...

                Comment


                • #9
                  Re: welkeen zou ik kopen?

                  Uiteindelijk gekozen voor de D80 met een 18-135 AFS lens...

                  Morgen mag ik hem gaan afhalen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: welkeen zou ik kopen?

                    Goeie keuze.
                    Veel plezier met je nieuw speelgoed.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welkeen zou ik kopen?

                      heb vlug eens enkele fotokes gemaakt... verwondert mij echt hoe rap die klikt! Schitterend materiaal als je het mij vraagt!
                      Zelfs in vergelijking met mijn F50 van vroeger is deze sneller heb ik de indruk! Ik ga mij hier ongetwijfeld mee amuseren!

                      Comment


                      • #12
                        Re: welkeen zou ik kopen?

                        We kijken uit naar de eerste resultaten!
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: welkeen zou ik kopen?

                          Ben deze middag een paar beeldjes gaan schieten in centrum Kortrijk... Dit weekend komen ze hier online... Let wel op hé, ben een beginner...

                          Zal nog heeeeeeeeeeel veel moeten leren...

                          Comment

                          Working...
                          X