Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walimex 650mm-1300mm < €250 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Walimex 650mm-1300mm < €250 ?

    hierzo


    wat is het addertje? ik kan me niet voorstellen dat je zo'n objectief nieuw kan kopen voor minder dan €300...


    thanks




    Typ: 650-1300

    Brennweitenbereich 650 - 1300mm
    Lichtstärke 8 - 16 brennweitenabhängig

    Linsengruppe / Linsen 5 / 8
    Bildwinkel 3,8° - 2,0°
    Naheinstellgrenze 5m
    kleinste Blende 16 (bei 1300mm)
    Filtergewinde 95mm
    Stativbefestigung Über Stativschelle am Objektiv

    Min. Länge 463mm
    Max. Länge 590mm
    Durchmesser 105mm
    Gewicht 1900gr

  • #2
    Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

    Waarom niet bij walser zelf?



    Heb erg goede ervaringen met deze internetshop. Altijd correcte afhandeling en verzending.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

      F8-16

      :]
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        F8-16

        :]
        Naargelang waar je het voor wilt gebruiken moet dit niet perse een probleem zijn...

        Als je de maan en de zon wilt fotograferen maakt dit niet zoveel uit... ik heb een zonsverduistering met zo'n goedkoop glas getrokken en dat verschil ga je niet zien.
        Ricoh Caplio GX100

        http://www.flickr.com/photos/koenhufkens

        Comment


        • #5
          Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

          Heb er zo eentje met Nikonvatting. Je kan ze hebben voor EUR 100. Nooit gebruikt en je kan waarschijnlijk wel raden waarom.

          Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Heb er zo eentje met Nikonvatting. Je kan ze hebben voor EUR 100. Nooit gebruikt en je kan waarschijnlijk wel raden waarom.

            Mvg.
            Robert
            Alles behalve lichtsterk, dat is duidelijk; maar ik veronderstel dat ook de optische kwaliteit van het glas beneden alle peil is? Ik vraag me echt af hoe zo'n zoomlens aan zo'n prijsje scherp kan zijn...? Niet toch?

            Greetz!
            M
            www.mattiaspletinckx.com
            Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

            Comment


            • #7
              Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

              F8-F16... valt toch mee? wat zijn de grote nadelen hier aan? sorry, ben absolute leek in tele lenzen

              niet lichtsterk... ok... oplossing; ISO hoger en/of sluiterstijd.. ?
              Last edited by poochy; 2 augustus 2007, 20:36.

              Comment


              • #8
                Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

                De zogenaamde reflexlenzen (Maksutov-Cassegrain lenzen) zijn in dit forum al uitvoerig aan bod geweest. U kunt ze allemaal terug vinden. Je hebt uiteraard (mag ik wel zeggen "extreme") voor-en tegenstanders. Net zoals dat het geval is bij de zoomlezen-met-groot-bereik gaat het in dit geval om een financieel compromis.
                Voor weinig geld plaats je een soort van telescoop op je camera. Aartsmoeilijk om daar deftige foto's mee te bereiken en de kwaliteit voldoet niet meer aan de hedendaagse standaarden.
                Zelf heb ik destijds (1985) zo'n lens (nieuw) gekocht en dat is zowat het enige dat ik uit de analoge reeks behouden heb. Ik neem er nog graag wat (experimentele) foto's mee maar zal het zeker niemand (vandaag) aanbevelen. De aangeboden prijs kan zeker kloppen maar dan moet je nog ongeveer de helft erbij rekenen voor een adapter.
                Veel succes

                Alain,

                Comment


                • #9
                  Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                  F8-F16... valt toch mee? wat zijn de grote nadelen hier aan? sorry, ben absolute leek in tele lenzen

                  niet lichtsterk... ok... oplossing; ISO hoger en/of sluiterstijd.. ?
                  Dit objectief laat 32x-128x minder licht door dan een f/1.4...
                  Nikon & Dual Xeon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcoB Bekijk bericht
                    Dit objectief laat 32x-128x minder licht door dan een f/1.4...
                    met als gevolg dat je dus op 1300mm met astronomisch lange sluitertijden zit (volgens het regeltje heb je minstens 1/1300 nodig, en daar kom je met de felste zon amper aan denk ik)
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

                      Misschien anders eens een oproep doen aan eigenaars van deze lens om hun "beste" voorbeeldjes te tonen ?

                      Zal veel ophelderen voor de eventuele kopers van deze soort lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

                        Als je deze lens gebruikt heb je wss. betere resultaten met een Tuperware doos.

                        Mich ... niet kopen ... koop je een extra speedlight
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Als je deze lens gebruikt heb je wss. betere resultaten met een Tuperware doos.

                          Mich ... niet kopen ... koop je een extra speedlight
                          nee, ik ging ze sowieso niet kopen want zo'n lens heb ik totaal niet nodig vroeg me af wàt deze lens zo goedkoop maakte, ten nadele van wat.

                          alé kga eens verderkijken voor een 50mm AF nikkor prime das pas good stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

                            Deze topic even ophalen...

                            Er is een hele reeks van dergelijke catadioptrische tele-objectieven. De bekendste zijn wellicht de zgn. "Russentonnen" van MTO en Rubinar.

                            Met fanatieke voor- en tegenstanders, jawel.

                            Deze lenzen presteren niet excellent, maar zijn toch wel bruikbaar, vooral in die omstandigheden waarin je weinig of geen last hebt van de bokeh die iedereen blijkbaar zo haat, bijvoorbeeld in de astrofotografie, waar MTO en Rubinar vaak gebruikt worden voor zon- en maanverduisteringen en planeetfotografie. Voor dergelijke toepassingen is lichtsterkte minder belangrijk. Vergeet niet, dat een bijna-ideale planeetkijker zoals een Cutter-ontwerp (lees K voor de C: de censuurrobot is onwrikbaar) wel vaker F/50 of nog veel minder is.

                            Dat van die afschuwelijke bokeh, vind ik overigens vreemd, want ik herinner me dat dat "fantastisch effect" nu net breed uitgesmeerd werd in de reclame voor een andere telg van de katadioptrische famillie: de Sigma 600mm. En doghnut is dognut, ongeacht de prijs van het producerende glas!

                            De kwaliteit van het geleverde beeld van de goedkopere spiegel/lenssystemen kan fel verbeterd worden door het ontspannen van de correctielens. Voor zowel MTO als Rubinar zijn daartoe how to's te vinden op het internet.

                            Verder is warmte-evenwicht belangrijk: de lens hoort de omgevingstemperatuur te hebben en dat duurt bij zo'n MTO11CA (1000mm, f/10) algauw een uur of drie.

                            Ik plaats weleens een paar foto's. Laat jullie dan weten waar.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Walimex 650mm-1300mm &lt; €250 ?

                              Zoals beloofd heb ik een paar kiekjes genomen met een MTO-11CA hier geplaatst: http://picasaweb.google.com/inmaken/MTO11CAProefjes# .

                              De opnamen hebben geen artistieke pretentie, maar tonen toch enigszins wat zoal mogelijk is met een dergelijke lens.

                              Er is overigens nog veel ruimte voor verbetering. Zo werden de foto's gemaakt met een erg licht statiefje, eigenlijk volkomen ongeschikt voor zo'n lens, maar het enige dat ik momenteel heb.

                              Deze namiddag, met af en toe zon, bedroeg de kortste sluitertijd 1/200s.

                              Comment

                              Working...
                              X