Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cannon of kodak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cannon of kodak

    hallo iedereen
    ik ben hier nieuw en nog echt een groentje in fotografie,maar in mijn vrije tijd maak ik graag foto's van onze honden,kinderen en de natuur.
    Nu heb ik een HP 735,ik vind hem niet zo heel slecht maar wil iets nieuw,ook vind ik de foto's met de wazige achtergrond prachtig en die kan ik niet maken met mijn Hp,ook mogen van mij de foto's iets scherper zijn,nu heb ik wat op internet aan het zoeken geweest en ik ben helemaal weg van de Canon PowerShot A710 IS,er staat ook bij dat hij ideaal is om kinderen en dieren ermee te fotograferen,maar dan kwam ik op de Kodak Z712 IS,deze zou ook goed zijn om kinderen te fotograferen en deze heeft ook SLR,maar wat dit is weet ik niet,ik ben al gaan horen in de winkel wat zij mij aanraden en ze raden mij de canon aan of de panasonic omdat deze een LUMIX lens heeft,maar toch heb ik het meer voor de canon maar wou het hier eens vragen die er meer van weten
    Groetjes Leen
    Groetjes Leen
    Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

  • #2
    Re: cannon of kodak

    Eerste en belangrijkste vraag is natuurlijk, hoeveel bedraagt uw budget dat je hieraan wil spenderen?
    Canon 350D
    Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: cannon of kodak

      Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
      Eerste en belangrijkste vraag is natuurlijk, hoeveel bedraagt uw budget dat je hieraan wil spenderen?
      normaal wou ik niet hooger dan 300 euro gaan,in de action schop vragen ze 339 euro voor de canon,die 39 euro zal het nu ook niet meer maken,maar hoger liefst niet
      Groetjes Leen
      Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

      Comment


      • #4
        Re: cannon of kodak

        Kodak maakt in alle testen een niet al te goed indruk. Het enige voordeel lijkt hun lage prijs en vrij goede kleuren. Buiten enkele compacte modellen en superzooms is hun aanbod zeer beperkt (de 'betere' toestellen als de p850 en de p880 hebben zelfs onze winkels niet gehaald). Hun toekomst lijkt ook vrij onzeker.

        Think twice...



        R
        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

        Comment


        • #5
          Re: cannon of kodak

          Beste Leen,

          Met de A710IS ga je wat betreft prijs/kwaliteit geen slechte keuze maken denk ik. Ik ben zelf een fervent Canon gebruiker (compacte camera's) en ik ben steeds tevreden over de kwaliteit. Ik kan je aanraden om eens te kijken op de site van fotokonijnenberg, daar staat de A710IS aan 249 euro momenteel en zoals je op dit forum kan lezen; een betrouwbare winkel.

          http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=21746

          Wil je foto's vergelijken die genomen zijn met verschillende toestellen, neem eens een kijkje op http://www.pbase.com en daar kan je vergelijken.

          Greetz,
          Cuba

          Comment


          • #6
            Re: cannon of kodak

            Oorspronkelijk geplaatst door Leen2 Bekijk bericht
            ...ook vind ik de foto's met de wazige achtergrond prachtig en die kan ik niet maken met mijn Hp...
            Wat is de maximale opening van die compacts?
            Wazige achtergrond = grote opening of lange tele (simpel gesteld). Heb je met die Canon compact (prima toestelletje overigens) volledige controle over je opening?

            Toch enkele vragen die je moet stellen...
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

            Comment


            • #7
              Re: cannon of kodak

              Als je toch liever een Canon hebt zou ik zeker de S3 IS overwegen.
              Die vind je nu al voor 300 euro.

              Voordelen tov de 710 IS:
              - groter zoombereik: 36-432mm (12x) tov. 35-210mm (6x)
              - lichtsterkere lens: F2.7-F3.5 tov. F2.8-F4.9
              Met die twee voordelen kun je gemakkelijker een wazige achtergrond bekomen
              - kantelbaar scherm
              - goedkoper

              Nadeel: groter en zwaarder
              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

              Comment


              • #8
                Re: cannon of kodak

                Met een compact zal je nooit dezelfde wazige achtergrond bekomen als met een reflextoestel. Een compact, zelfs al heeft die f2,8 als grootste diafragma-opening, zal wat scherptediepte betreft bij volle opening ongeveer overeenkomen met f8 op een digitale reflex.

                Er zijn ook maar heel weinig compactjes met een lens die de lichtsterkte blijft behouden als je begint in te zoomen op het onderwerp.
                Die f2,8 krijg je gewoonlijk alleen maar in de "breedste" stand.

                Het is wel mogelijk om de achtergrond een beetje wazig te krijgen, maar je zal toch met een fotobewerkingsprogramma aan de slag moeten om die helemaal onscherp te krijgen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: cannon of kodak

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                  Kodak maakt in alle testen een niet al te goed indruk. Het enige voordeel lijkt hun lage prijs en vrij goede kleuren. Buiten enkele compacte modellen en superzooms is hun aanbod zeer beperkt (de 'betere' toestellen als de p850 en de p880 hebben zelfs onze winkels niet gehaald). Hun toekomst lijkt ook vrij onzeker.
                  Ik moet zeggen dat ik gisteren wel in de verleiding kwam van de Z885 , die vrij goede commentaren krijgt op de dp.reveiw fora. Mocht ook enkele foto's zien op het toestel. Vooral de prijs is interessant (200 euro) Ben er uiteindelijk afgebleven want :
                  - lcd scherm van 115k pixels (is okee, maar kan beter)
                  - zag er goedkoop en bijgevolg niet stevig uit (plastic omhulsel)
                  Maar ik zie veel mensen die Z885 wel kopen. 8.1 MP, 5x optische zoom en mooie kleuren in de foto's. Indien mijn bezwaren geen punt voor je zijn, kan je deze camera mss overwegen voor zijn prijs.
                  Last edited by Kodde Jak; 3 augustus 2007, 09:35.

                  Comment


                  • #10
                    Re: cannon of kodak

                    die wazige achtergronden verkrijgen met zo'n compact zal inderdaad niet direct aan de orde zijn (tenzij nabewerking) die diafragma getallen moet je met een korrel zout nemen omdat de sensor van die compactjes veeeeel kleiner is dan de sensor van een DSLR en zoals BB al zei, zit je eigenlijk met een veel hoger f-nummer als je met een DSLR gaat vergelijken.

                    Ik ben zelf echter altijd tevreden geweest over mijn Canon compact (PowerShot A80)... Ik denk dat je bij die A710 volledige controle hebt over de instellingen.

                    Die komt dacht ik net zo goed met een Av, Tv en M stand.
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: cannon of kodak

                      Om een wazige achtergrond te krijgen is het toch vooral de focuslengte dat een rol speelt.
                      Met mijn FZ7 kan ik veel gemakkelijker een wazige achtergrond bekomen dan met mijn DSLR en 50mm/F1.8 lens. Ik moet dan wel flink inzoomen wat voor portretten vaak een probleem is.

                      Een vergelijking:

                      FZ7: F5.6 / 432mm x 1.7x (teleconverter)


                      400D: F5.6 / 480mm
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: cannon of kodak

                        de lange zoom zal zeker wel helpen ja zoals je in het voorbeeld toont...

                        maar de cameras die de TS aanhaalt, hebben zo geen lange zoom dus daar zal het wel wat moeilijker meegaan denk ik...

                        het feit dat je problemen hebt om met die 50mm 1.8 een wazige achtergrond te krijgen, vind ik uiterst vreemd
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: cannon of kodak

                          Het lijkt mij dat je voor (spelende) kinderen en huisdieren best wat zoom kunt gebruiken ja... Ik heb niet meteen een idee van de prijzen van compacts, maar ik heb zelf wel lang gekeken naar een Powershot S3 voor ik besliste om een 350D te kopen. Dus als je die tegen een goeie prijs kunt krijgen zou ik er zeker voor gaan. Al kunnen mensen met een ander type mij misschien nog verbeteren en uitleggen dat hun model veel beter is

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                          Om een wazige achtergrond te krijgen is het toch vooral de focuslengte dat een rol speelt.
                          Met mijn FZ7 kan ik veel gemakkelijker een wazige achtergrond bekomen dan met mijn DSLR en 50mm/F1.8 lens. Ik moet dan wel flink inzoomen wat voor portretten vaak een probleem is.
                          Zoiets: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=171771 ???
                          Last edited by Griffin; 3 augustus 2007, 15:12.
                          Canon 350D
                          Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: cannon of kodak

                            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            de lange zoom zal zeker wel helpen ja zoals je in het voorbeeld toont...

                            maar de cameras die de TS aanhaalt, hebben zo geen lange zoom dus daar zal het wel wat moeilijker meegaan denk ik...
                            De Kodak heeft ook een 12x zoom
                            Met de A710 IS zal het heel wat moeilijker gaan vandaar dat ik de S3 IS aanraadde.
                            het feit dat je problemen hebt om met die 50mm 1.8 een wazige achtergrond te krijgen, vind ik uiterst vreemd
                            Als het object dichtbij staat (<3m of zo) is het heel eenvoudig om met deze lens een wazige achtergrond te krijgen maar voor objecten die verder staan lukt het veel beter met de FZ7.
                            Volgens DOFMaster is de DOF van de FZ7 bij 200mm even smal als bij de 50mm/F1.8. Boven de 200mm is dit dus smaller.
                            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: cannon of kodak

                              Bedankt voor jullie reactie allemaal,ik denk toch dat ik voor de A710 IS ga,ik zie dat de meningen hier verschillend zijn,van die lenzen enzo verder snap ik niet echt veel van sorry ik ken er echt niets van,ik dacht wel dat je op die A710 IS andere lenzen op kan zetten,misschien met de tijd een lens bij kopen om die wazige achtergrond te kunnen krijgen dan.
                              die S3 IS heb ik naar gezocht maar vond hem nergens voor 300 euro,allemaal boven de 400 euro,maar ik had nog ergens gelezen dat de A710 IS dicht tegen een spiegelreflex camera komt qua kwaliteit,of het waar is weet ik niet,misschien is een A710 IS om te beginnen wel goed voor mij
                              Groetjes Leen
                              Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

                              Comment

                              Working...
                              X