Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner

    Beste pro's,

    Ik heb besloten me een nieuw digitaal fototoestel aan te schaffen met het oog op het fotograferen van sport, voornamelijk van duathlon en wielrennen. Tot nu toe gebruikte ik een Canon A620. Om een mooi scherpte-diepte beeld te krijgen moest ik daarvoor het toestel meedraaien met de beweging en dan moest ik net op het perfecte moment afdrukken. Bijgevolg waren slechts héél weinig foto's van een prachtige kwaliteit. De andere foto's waren meestal wel scherp, maar niet zoals ik het wou. Nu is mijn vraag naar jullie toe: welk toestel is daar geschikt voor als mijn budget 800-1200 euro is?

    Naar ik heb begrepen uit de FAQ zou een DSLR-toestel geschikt zijn, maar die liggen volgens mij boven mijn beschikbaar budget.

  • #2
    Re: Beginner

    daar is geen of allen toestellen geschikt voor, tis de fotograaf die de techniek moet doen hier.
    dat heet geloof ik pannen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Beginner

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      daar is geen of allen toestellen geschikt voor, tis de fotograaf die de techniek moet doen hier.
      dat heet geloof ik pannen.
      grt,bouk.
      De fotograaf moet inderdaad de techniek onder de knie hebben, maar ik denk dat het probleem dat de TS hier aanhaald meer te maken heeft met shutter-lag ?? Ik denk met het budget welke je aanghaald, je keuze genoeg hebt. Je kan bv een Canon eos 30D kopen met nog wat geld over voor een goede lens. Indien je voor een gebruikt toestel gaat kom je nog een pak verder met je eurotjes

      In ieder geval met het budget dat je aangeeft is er reeds een mooie keuze op de markt...
      Canon met glas...

      Comment


      • #4
        Re: Beginner

        Bedankt voor de reacties. Na wat nalezen heet dat inderdaad pannen. Op zich is dat dus geen probleem want dat moet je met andere toestellen blijkbaar ook vaak doen. Blijft het "probleem" dat met mijn huidig toestelletje een foto amper contrast weergeeft en dan bedoel ik tussen het gefocuste object en de achtergrond.

        Ter illustratie twee niet-gephotoshopte (met uitzondering van croppen) foto's die ik met de Canon A620 heb gemaakt.
        Foto 1
        Naar mijn zin is de achtergrond te scherp. Die zou veel meer blur mogen zijn.

        Een enkele keer komt er iets als volgt uit waarbij de achtergrond al iets minder scherp is.
        Foto 2

        En vaak zijn de foto's gewoon niet scherp genoeg wegens te traag/te snel afgedrukt.

        Comment


        • #5
          Re: Beginner

          Heb een gelijkaardig probleem met hetzelfde toestel gevonden in dit topic.

          Comment


          • #6
            Re: Beginner

            Voor dualtlon en wielrennen is een 70-200 heel erg geschikt.

            Bijvoorbeeld een Canon EOS 400D (+ kitlens, anders heb je geen breedhoek) + een 70-200 f4 L kost ongeveer 1300 euro (als je rekening houdt met de 80 euro cash-back op de 400D) . Je hebt dan ook nog een CF-kaartje nodig, maar dat is niet meer zo heel erg duur.

            De shutter-lag van een digitale reflex is heel klein, en die 70-200 f4 L heeft een heel snelle autofocus. Dat is wat je nodig hebt om dat soort foto's te maken.

            Maar dan moet je natuurlijk ook wel de juiste technieken kennen om de foto's zo goed mogelijk te krijgen.

            Er zijn natuurlijk nog andere merken of combinaties mogelijk, maar met een compact of bridge-camera kom je er niet als je sport wil fotograferen want die zijn gewoon niet snel genoeg. Je zal wel eens een enkele geslaagde foto hebben met zo'n camera, maar het percentage zal met een digitale reflex veel hoger liggen.

            Zaterdag is er hier vlakbij een triatlon, en dan neem ik mijn 70-200 zeker mee, dat is wel een 70-200 f2,8 L IS, maar die zal dan toch vooral op f4 gebruikt worden.
            Voor de zwemmers heb ik wel de 100-400 nodig.

            Een voorbeeldje met de 70-200 op f4 en 200mm:
            Last edited by Black B@ndit; 2 augustus 2007, 14:58.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Beginner

              Bedankt voor de info. Ik ben inderdaad op zoek naar een toestel dat dergelijke foto kan maken.

              Comment

              Working...
              X