Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji F31d met meer zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji F31d met meer zoom

    Ik had tot gisteren een panasonic FX-01, was hier best tevreden over.
    Maar het ding werd gestolen. Iedereen is hier vrij enthousiast over de Fuji F31d, qua budget zit die goed, maar ik had mss graag wat meer optische zoom. Daarom :
    Maakt bvb 5x opt zoom eigenlijk iets meer uit dan 3x in die compacte camera's ?
    Iemand een suggestie voor een camera ?

  • #2
    Re: Fuji F31d met meer zoom

    Kan helemaal niet tippen aan de ruisprestaties van die Fuji, maar op 10x15 ... ...., kan ik wel de Ricoh Caplio R6 aanraden. Heeft 7MPx, 28-200mm én IS/OS/VR. (sensor-gebaseerd , niet gewoon de iso die verhoogd is )
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #3
      Re: Fuji F31d met meer zoom

      Heb deze (5xzoom) camera een paar weken geleden gekocht als aanvulling op de DSLR:
      Bezit er hier iemand deze camera (http://www.pixmania.be/be/nl/546407/art/samsung/digimax-s850-zwart.html) ? Zet er nmlk een veelbelovend cameraatje uit voor zijn geld... (fullsize vb uit de cam (http://be.samsungcamera.com/common/pro_direct_down.asp?file=20070430_0_143459.JPG&path=/product/sample), wel van de fabrikant

      (Zie laatste post voor samples)

      Qua ruisniveau degelijk tot op ISO400, maar zeker niet op het niveau van de Fuji...

      Had mijn oog ook eerst op de F31, maar heb verscheidene andere redenen de Samsung gekozen (zie 1ste post in bovenstaande link)...

      'k Zie dat de prijs reeds gezakt is naar 161 euro, dus qua budget-cam een toppertje gezien al die mogelijkheden ...

      De ricoh ziet er ook aanlokkelijk uit, mooi bereik in pocketsize
      Last edited by scalll; 2 augustus 2007, 10:40.

      Comment


      • #4
        Re: Fuji F31d met meer zoom

        FUJI S5600 ?
        deze heeft meer zoom dan de f31

        Comment


        • #5
          Re: Fuji F31d met meer zoom

          Guys, alvast bedankt voor de suggesties.
          Ben net terug van de lokale fotograaf voor wat extra info, hij raadde me toch de f31d aan, of de nieuwe Finepix A820 of de canon 710.
          Hij had zelfs nog een ouder model voor een prijsje liggen van Fuji, de F650.
          Maar die Ricoh ziet er ook best goed uit. Ik laat het weten wat het is geworden (indien ik er uit geraak )

          Comment


          • #6
            Re: Fuji F31d met meer zoom

            Alternatief (en dan ben ik er vanaf ), ik verkoop m'n Minolta F300 op eBay, met allerhande toebehoren. Is wel mar 3x

            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

            Comment


            • #7
              Re: Fuji F31d met meer zoom

              Ik ga voor de Fuji Finepix A820, uit economische overwegingen dan.
              219 euro voor de camera+tasje+1 giga geheugen+ lader
              Kan ik moeilijk laten liggen, ik heb vertrouwen in die Fuji. Ligt alvast lekker in de hand, morgenvroeg direkt testen.
              Even nog getwijfeld om voor een Olympus te gaan, FE-240, die ook in setprijs kwam op 249 euro. Maar had ergens gelezen dat die Olympus niet altijd even goed uitkomt met foto's binnen of in het halfdonker, dus niet. Jammer ergens, want is anders wel een trendy camera.
              Ik laat jullie de eerste indrukken van die Fuji zsm weten.

              Comment


              • #8
                Re: Fuji F31d met meer zoom

                De Fuji S6500fd heeft dezelfde sensor als de F31fd en heeft een zoombereik van 28-300mm (10.7x)
                Het ding is wel een pak groter.

                Prijs: +/- 250 euro
                Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                Comment

                Working...
                X