Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestolen of niet...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gestolen of niet...

    Ik ben op zoek naar een digitaal toestel.
    Maar met mijn beperkt budget ga ik er een kopen in occasie.

    Nu wil ik wel voor ik er een koop wil ik wel zeker zijn dat dit geen gestolen toestel is, dat ik later zelf geen problemen ga hebben en voorral dat ik hier zeker niks mee te maken wil hebben.
    Als we ze niet kopen hebben de dieven minder werk he

    Is er ergens, buiten BD, een site dat je kan checken dat het betreffende toestel niet gestolen is...
    Of mischien via politie...

    Thx

  • #2
    Re: Gestolen of niet...

    Als je ter goeder trouw iets koopt aan een "normale prijs" blijf je meestal de eigenaar.

    Greetz

    Raymond

    Comment


    • #3
      Re: Gestolen of niet...

      Hier is een link waar je serienr kan invoeren om te zien of dit gestolen is. Helemaal zeker ben je nooit omdat niet iedereen zijn gestolen spullen eropzet, maar is al een start.

      http://www.fotoapparatuur.nl/Gestolen/Gestolen.asp

      Mvg

      Willem
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

      Comment


      • #4
        Re: Gestolen of niet...

        Als je hier via BD koopt zal je er kunnen op vertrouwen dat het niet gestolen is !
        Je vraagt toch gewoon als het 1ste eigenaar is de factuur van aankoop.Zo moeilijk ligt dat toch niet !

        Comment


        • #5
          Re: Gestolen of niet...

          Ik heb er toch al 2 gehad die de factuur niet hebben doordat ze 2e eigenaar zijn beweren ze...

          Eigenlijk, beter es kijken op BD.

          Mercykes

          Comment


          • #6
            Re: Gestolen of niet...

            Je kan ook een soort verkoopsovereenkomst opstellen en samen ondertekenen.
            Naam en adres van koper en verkoper, type toestel, serienummer staat, .......

            Als de verkoper een rechtmatige eigenaar is, zal hij er geen probleem mee hebben. Weigert hij dit te ondertekenen.......dan stinkt er ergens iets.

            Comment


            • #7
              Re: Gestolen of niet...

              Als je van een particulier koopt vraag je gewoon een briefje waarop op staat wanneer,waar, van wie, wat en voor hoeveel je iets gekocht hebt. Dus W4€.

              Is ook handig voor je verzekering. Als er in een advertentie ook een serienummer staat kun je die ook printen, want jij hebt dan dat serie nummer.

              Mocht nu dat ding gestolen zijn, dan heb jij het gewoon gekocht. Het is echter heling als je iets veel te goedkoop koopt.

              Bij Nikon zijn de meeste camera´s keurig geregistreerd door hun eigenaren. Dus voer het nummer in, in het Nikon register. Kan dat niet, dan heb je waarschijnlijk met de registratie van de eerste eigenaar te maken. Maar het kan ook zijn dat de camera van buiten de EU komt. Want dan lukt het ook niet.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Gestolen of niet...

                Zit er de originele doos bij?
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Gestolen of niet...

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  Zit er de originele doos bij?
                  Als dat voor alles zou gleden, dat je doos moet bewaren, dan heb ik echt een 2de huis nodig.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gestolen of niet...

                    Geen originele doos bij.
                    Dit maakt het moeilijker.

                    De tip willen ze toch doen om alles op papier te zetten...

                    Kga het toch riskeren.
                    Waarschijnlijk de Canon Eos 350D.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gestolen of niet...

                      Ik kocht een d70 van een goede kennis, wist dat hij die drie jaar eerder had gekocht, dus ik ben er 100% zeker van dat het ok is.
                      Te goedkoop kopen van derden die u niet kent is verdacht zou ik zeggen.
                      Laat het ff op papier zetten dat u deze cam van hen kocht (tekenen )

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gestolen of niet...

                        zelfs als u aankoopt en het is gestolen en u kan niet aantonen waar het aangekocht werd aan zeer lage prijs mag u het houden van ons krom belgisch gerecht en de eigenaar(slachtoffer) bekomt niets(dus dieven doe maar verder)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gestolen of niet...

                          gewoon mailtje naar verkoper met allerlei vragen
                          prijs
                          spec's
                          reeds genomen foto's
                          en... is toch niet gestolen ofzo


                          deze mail vervolgens bijhouden



                          het mag zo verdacht zijn als wat als men u verzekert heeft dat het niet gestolen is... ben jij de nieuwe eigenaar

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gestolen of niet...

                            Oorspronkelijk geplaatst door mysteryliner Bekijk bericht
                            gewoon mailtje naar verkoper met allerlei vragen
                            prijs
                            spec's
                            reeds genomen foto's
                            en... is toch niet gestolen ofzo


                            deze mail vervolgens bijhouden



                            het mag zo verdacht zijn als wat als men u verzekert heeft dat het niet gestolen is... ben jij de nieuwe eigenaar
                            er is maar één manier om te kunnen aantonen dat u als koper ter goeder trouw bent en dat is: een kwitantie met daarop naam en adres van de verkoper en de koper, met datum van aankoop, en nummer van legitimatiebewijs vd verkoper en dan door de verkoper ondertekend en eventueel door u zelf als u het opstelt als een koopovereenkomst. ook al zou het dan gestolen zijn, kunt u aantonen dat u gezien de werkwijze te goeder trouw was. De verkoper zal echter in geval van diefstal niet snel met legitimatie komen. Zonder legitimatie bij twijfel niet kopen.
                            Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

                            Comment

                            Working...
                            X