Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotogerief + eten&drinken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotogerief + eten&drinken

    welke fototas voor men lensjes, body,kartjes,... EN eten+drinken+een jasje

    ik dacht aan een computrekker

    maar geraakt daar een brooddoos en wat drinken bij?

    er zijn rugzakken met 2 compartimenten.. kheb er zo eentje staan: alleen kan je er amper iets extra in kwijt. jasje en flesje => en't zit vol

    enige ideeën of ervaringen van "gebruikers"?
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: fotogerief + eten&drinken

    Computrekker is dan wel een mooie rugzak, maar het compudeel van de rugzak is ook niet al te breed. Dat zou je eigenlijk in de winkel moeten testen of het allemaal past. Zelf denk ik dat het wel past, maar toch, zelf testen en je weet het zeker.
    Andere rugzakken met een deel rugzak en het onderste deel fototas vind ik persoonlijk helemaal niets. Je kan er te weinig fotospullen in meenemen en te weinig andere dingen (eten drinken enz).
    Succes met de zoektocht.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: fotogerief + eten&drinken

      Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
      Andere rugzakken met een deel rugzak en het onderste deel fototas vind ik persoonlijk helemaal niets. Je kan er te weinig fotospullen in meenemen en te weinig andere dingen (eten drinken enz).
      Succes met de zoektocht.
      tell me about it

      je hebt er mij al mee zien rondhossen
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: fotogerief + eten&drinken

        Ik ben ook al op zoek gegaan naar dergelijke tas, maar voorlopig nog niet gevonden.
        BD0927BE
        www.belicht.be

        Comment


        • #5
          Re: fotogerief + eten&drinken

          Ook nog niet de juiste rugzak gevonden, intussen blijft het behelpen!

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: fotogerief + eten&drinken

            lowpro muilezel combo dus

            heuptas + rugzak
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: fotogerief + eten&drinken

              Het probleem kiet is dat het draagbaar moet blijven en niet versleepbaar.

              Computrekker met 70-200 / 28-75 /12-24 + Body + statief + 2x 500ml water + brooddoos + .... begint al snel te wegen.
              In 't stad, no problem, in de bergen al iets minder.

              SVC had voorgesteld om ne sherpa mee te nemen, maar da vindt ge niet waar we gaan.
              Frederic
              „You miss 100% of the shots you don‘t take…“ Wayne Gretzky

              Comment


              • #8
                Re: fotogerief + eten&drinken

                Misschien kan dit je helpen :

                Mijn Lowepro Rover Plus AW gaat de deur uit. Ik had deze gekocht omdat ik precies hetzelfde zocht als jij.
                Blijkt nu dat ik hem uiteindelijk toch nauwelijks gebruik. Ik heb nl. ook nog een Orion Trekker II die vooral mijn vrouw veel liever gebruikt (is iets kleiner), en bij bergtochten gaat er daarnaast meestal toch ook nog een grote rugzak mee voor al het overige materiaal voor twee à vier personen. Mocht ik dikwijls alleen op stap zijn, dan zou ik deze rugzak waarschijnlijk veel meer gebruiken...

                Er past een body met een drie à vier lenzen (afhankelijk van het type) in en opbergmogelijkheid voor statief en zijzakjes voor klein spul zijn ook voorzien.
                De draagriemen zijn heel comfortabel gemaakt, dus ook nog aangenaam om dragen bij zwaar gewicht.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: fotogerief + eten&drinken

                  Ik heb hier in Hasselt bij Bartok een Giottos rugzak gekocht, dit is een fotorugzak bestaande uit 2 compartimenten (1 voor de camera met lenzen en 1 voor bv. eten en drinken etc.).
                  Probleem bij deze rugzak is dat het onderste compartiment (voor de camera dus) niet is opgedeeld in vakjes op je body en lenzen apart in op te bergen. Maar omdat de rugzak zelf maar 20 of 25€ kost kan je er perfect een opdeling van lowepro of zo bijkopen, deze zouden apart te koop moeten zijn.

                  Deze rugzak geeft echt meer dan genoeg plaats, als ik op schoolreis ging nam ik mijn D50 met 4 lenzen en 1 flitser mee in het onderste deel. En het bovenste deel werd gevuld met boterhamdoos, flesjes drinke, pennenzak, jas of blouse. Kortom, je hebt er echt wel plaats genoeg in, en hij zit nog goed ook.

                  Ik vind er wel niet direct afbeeldingen van op internet maar bij Bartok zullen ze nog wel te koop zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotogerief + eten&drinken

                    Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                    welke fototas voor men lensjes, body,kartjes,... EN eten+drinken+een jasje

                    ik dacht aan een computrekker

                    maar geraakt daar een brooddoos en wat drinken bij?

                    er zijn rugzakken met 2 compartimenten.. kheb er zo eentje staan: alleen kan je er amper iets extra in kwijt. jasje en flesje => en't zit vol

                    enige ideeën of ervaringen van "gebruikers"?

                    In een computrekker kan je gemakkelijk (in het voorste deel) een brooddoos en een fles drank (en zelfs nog wat spulletjes) kwijt.
                    Ik heb de mijne gebruikt voor een wandelreis op de Azoren waarbij we de picknick voor 's middags zelf meenamen, en dat werkte prima. 'k Had er wel geen laptop in zitten, maar dat is ook niet nodig tijdens 't wandelen hé
                    Over gewicht kan je dan wel gaan twisten: de een kan al wat meer dragen dan de ander... Maar toch, als je de computrekker op de goede manier draagt is hij best comfortabel, ook met wat gewicht.
                    http://www.myricreaties.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotogerief + eten&drinken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                      Probleem bij deze rugzak is dat het onderste compartiment (voor de camera dus) niet is opgedeeld in vakjes op je body en lenzen apart in op te bergen.
                      Het probleem is net dat je foto aparatuur altijd onderaan zit, met als logisch gevolg je eten en drinken erboven Niet echt een veilige oplossing als je een lekkage krijgt...beter zou zijn onderste deel voor eten en drinken maar dat is dan weer niet goed voor de lastverdeling op je rug

                      Het blijft behelpen...of vragen of je partner mee gaat en zij/hem de rugzak met eten en drinken laten dragen

                      Comment

                      Working...
                      X