Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

    Hallo,

    Ik ben er al enige tijd over aan het nadenken om een Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR te kopen vr trouwreportages. Ik heb al veel opzoekwerk gedaan. Deze lens krijgt over het algemeen goede reviews en een gemiddelde score van 7,5/10 getest door 7 mensen.

    Mijn vraag is of dit een goede aankoop zou zijn of zou ik beter iets anders kopen. Deze lens omdat ik dan met één lens +- het hele bereik heb en dus niet hoef te verwisselen op cruciale momenten.

    Ook heb ik al veel gelezen/geleerd op dit forum (vandaar dat ik me ook aangesloten heb) en jullie spreken veel van bepaalde winkels waar het goedkoop zou zijn enz... Ik heb ook wat gesurft en dit is op één na het goedkoopste wat ik vind vr deze lens:

    http://www.cornevaniperen.nl -> 675 euro

    Een betere lees goedkopere optie is dit:

    http://www.adorama.com -> 565 euro!!!!

    Dit scheelt hem een dikke 100 euro maar is dit wel te vertrouwen? De lens komt van Amerika. Ik heb een mailtje gestuurd met wat dit me zou kosten aan verzendingskosten.

    Weet er nog iemand iets goedkoper/beter en/of dichterbij?

    Alvast bedankt

    Kenny

  • #2
    Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

    Zie dit antwoord.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

      Je kan ook een mailtje sturen aan hongsien kwee (hongsien64@yahoo.com) gewoon in het nederlands. Hij zit in singapur en stuurt je spulletjes keurig netjes naar je toe. Dit adres is zeker te vertrouwen, ik heb er zelf ook al wat spulletjes vandaan.
      De prijsopgave die je van hem krijgt is incl. verzendkosten en in euro's.

      groetjes, Bram

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

        Studio 73 te Geel, Mol, Lommel

        kostprijs 699,00 euro
        m.v.g.
        Fons
        Nikon D50, 50mm 1/8, AF-S VR 24-120mm

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

          Oorspronkelijk geplaatst door fobieke Bekijk bericht
          kostprijs 699,00 euro
          Net als bij Foto Rubens in Wilrijk of Antwerpen. Ik ga altijd in Wilrijk als ik iets nodig heb en ben er zeer tevreden.

          Greetz!
          M
          www.mattiaspletinckx.com
          Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

            of 2de hands;
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

              Oorspronkelijk geplaatst door KennyVan Bekijk bericht
              Hallo,

              Ik ben er al enige tijd over aan het nadenken om een Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR te kopen vr trouwreportages. Ik heb al veel opzoekwerk gedaan. Deze lens krijgt over het algemeen goede reviews en een gemiddelde score van 7,5/10 getest door 7 mensen.

              Mijn vraag is of dit een goede aankoop zou zijn of zou ik beter iets anders kopen. Deze lens omdat ik dan met één lens +- het hele bereik heb en dus niet hoef te verwisselen op cruciale momenten.

              Ook heb ik al veel gelezen/geleerd op dit forum (vandaar dat ik me ook aangesloten heb) en jullie spreken veel van bepaalde winkels waar het goedkoop zou zijn enz... Ik heb ook wat gesurft en dit is op één na het goedkoopste wat ik vind vr deze lens:

              http://www.cornevaniperen.nl -> 675 euro

              Een betere lees goedkopere optie is dit:

              http://www.adorama.com -> 565 euro!!!!

              Dit scheelt hem een dikke 100 euro maar is dit wel te vertrouwen? De lens komt van Amerika. Ik heb een mailtje gestuurd met wat dit me zou kosten aan verzendingskosten.

              Weet er nog iemand iets goedkoper/beter en/of dichterbij?

              Alvast bedankt

              Kenny
              Ik veronderstel dat trouwreportages niet alleen buiten plaatsgrijpen. Als het in een kerk om doen is zal je met dit objectief wel wat tekort komen qua snelheid, tenzij er daar evenveel licht is als buiten.
              Heb onlangs een paar tests kunnen doen op een huwelijk van een familielid. Had enkele snelle f 1.4 objectieven bij en zelfs deze waren maar nipt snel genoeg aangezien mijn D70 boven de 400 iso nogal wat ruis begint te vertonen. Bovendien schuwt men in de meeste kerken flitslicht. Het wordt meestal niet toegelaten en imho is het alles behalve bevorderlijk voor de sfeer.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

                de 18-200 is handig voor op vakantie en feesten overdag in de buitenlucht. En dan nog een nadeel: de beperkte diafragma's.
                Zelf gebruik ik dan minstens 2 camera's. Een met een f2,8 180 AF voor portretten en een f1,4 28mm voor het gewone werk. Met beide objectieven kun je ook redelijk met volle opening werken. En dan hoef ik dus niet te flitsen.
                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

                  Ik heb deze lens ook reeds enkele malen gebruikt voor reportagewerk, waaronder ook huwelijkxceremonies.
                  Deze lens is fantastisch. Ik heb laats ook een dag kunnen fotograferen met de 17-55 f/2.8: zeer mooie lens maar je moet dan weer regelmatig van lens verwisselen met het gevaar van stof.
                  Het kwaliteitsverschil tussen beide lenzen is miniem. De 17/55 is een profassionele lens, die ook optisch veel beter zoumoeten zijn. Allemaal goed en wel, als je onder ideale omstandigheden kunt fotograferen. Studio, werken op statief.
                  Ik heb nog niet veel (professionele)reportagefotografen zien werken op statief en nog geen enkele zonder flach.
                  Ik werk met de sb800, met de domediffuser erop op 400ISO. en dan de 18/200 erop. Technisch kan alles beter, meer je moet ook de praktijk bekijken. Vanachter de pc commentaar geven op dit forum is gemakkelijk, maar je moet met beide voeten op de grond blijven. het gebruiksgemak en de mogelijkheden van een objectief primeren voor mij op de (ietsje) betere kwaliteit van het objectief. In de studio en voor landschapsfotografie heb je rustig de tijd, maar een reportage........??
                  Het enige min-punt voor de 18-200 is de mechanische kwaliteit. Voor mijn part mag Nikon deze lens direct uitbrengen voor het dubbele van de prijs met hetzelfde glas maar in een behuizing zoals de 80-200/2.8 of de 17-55/2.8.

                  Een betaalbaar alternatief is de Sigma 18-50/2.8 deze komt eerstdaags uit met HSM en zal dan een nog grotere concurrent worden van de Nikon 18-55/2.8. Maar dan ben je weer lenzen aan het verwisselen.

                  groetjes


                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

                    Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                    Ik heb nog niet veel (professionele)reportagefotografen zien werken op statief en nog geen enkele zonder flach.
                    Luc

                    denk niet dat iederéén blij is met "flits"-foto's. Hoewel ik overtuigd ben van de SB800 met z'n kwaliteiten.
                    kwalitatief is de 17-55 toch HEEL wat beter dan de 18-200VR ; ook mechanisch zoals jezelf al aanhaalde.
                    Nikon D80 + MBD80 + met twee zoomlenzen
                    http://www.flickr.com/photos/bellybouncer/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

                      Bedankt vr de reactie allemaal.

                      Ik heb zopas de Sb800 2dehdand knn kopen vr een degelijke prijs. Die had ik ook nodig maar nu zijn de centen quasi op dus zal die 18-200 nog even moeten wachten. (Tenzij er iemand mijn F4 één dezer dagen koopt )

                      Maar goed, nu ben ik er nog niet echt uit of ik de lens al dan niet moet kopen vr trouwreportages. De ene zegt kopen die handel terwijl de rest zegt dat deze lens niet zo geschikt is...

                      Ik heb nog maar één trouw gedaan en had een (kit)lens geleend van iemand omdat het een zoom was en meer zoom dan mijn (kit)lens. Maar achteraf bekeken had ik liever toch wat meer bereik gehad. Ik heb ook geflitst id kerk. Niemand die er "last" van had. Maar idd veel ruis!!! Dat zou toch niet mogen al vanaf 400 iso?

                      Ivm de snelheid vd lens hebben jullie mss wel gelijk maar als ik zo een lens met f 2.8 (als die dan al bestaan) zou moeten kopen gaat me dat serieus wat geld kosten vrees ik :s En geld verdien je goed door huwelijken te gaan fotograferen Vicieuze cirkel

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

                        Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                        Ik heb deze lens ook reeds enkele malen gebruikt voor reportagewerk, waaronder ook huwelijkxceremonies.
                        Deze lens is fantastisch. Ik heb laats ook een dag kunnen fotograferen met de 17-55 f/2.8: zeer mooie lens maar je moet dan weer regelmatig van lens verwisselen met het gevaar van stof.
                        Het kwaliteitsverschil tussen beide lenzen is miniem. De 17/55 is een profassionele lens, die ook optisch veel beter zoumoeten zijn. Allemaal goed en wel, als je onder ideale omstandigheden kunt fotograferen. Studio, werken op statief.
                        ...
                        Juist een goede lens als de 17-55 2.8 VR maakt het mogelijk om onder moeilijke omstandigheden te fotograferen! Die hoge lichtsterkte en VR zitten er niet op omdat hij alleen onder ideale omstandigheden in de studio wordt gebruikt. Juist in moeilijke omstandigheden komt de 18-200 tekort.
                        Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

                          Voor het betere werk kom je met de 18-200 echt wel te kort.
                          Ben zelf overgestapt op de 17-55 en merk het verschil wel.

                          Inderdaad op vakantie is de 18-200 een perfecte lens......maar dan heb je meestal ook genoeg licht
                          Nikon spul

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

                            ik gebruik vooral een 17-55mm 2.8 en 85mm 1.4 voor trouw reportages...
                            misschien af en toe ook eens een 80-200mm (of 70-200) 2.8

                            ik ga ook weinig flitsen

                            heb een 18-200mm gehad en terug verkocht... niet zo geschikt, wel practisch maar kwalitatief heel wat minder... had er spijt van dat ik ze meehad op vakantie ipv. m'n 17-55mm

                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon AF-S DX 18-200mm 3,5-5,6 VR

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
                              Juist een goede lens als de 17-55 2.8 VR maakt het mogelijk om onder moeilijke omstandigheden te fotograferen! Die hoge lichtsterkte en VR zitten er niet op omdat hij alleen onder ideale omstandigheden in de studio wordt gebruikt.
                              Waar kan je die 17-55 2.8 VR kopen? Ik ben wel geïnteresseerd.
                              BD0927BE
                              www.belicht.be

                              Comment

                              Working...
                              X