Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raynox Marcro + FZ50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raynox Marcro + FZ50

    Hoi,

    Ik ben van plan een macro lens aan te schaffen en heb hier al beke zitten rondkijken op BD en Raynox komt toch veel terug voor FZ50.

    Ik twijfel nu enkel nog tussen DCR250 of de DCR5320/pro. Grootste verschil is natuurlijk de prijs.
    Maar wat raden jullie aan, beginnen met de 250 en dan na wat oefenen de duurdere 5320 kopen of direct voor de dure gaan?

    Op de site van Raynox zelf wordt er gesproken over een adapter ring voor Pana (deze zit waarschijnlijk niet bij de bestelling?).
    Iemand idee over de kostprijs (kan dat - 9€ bij Konijn?) en is dit een ring die 52mm naar 55mm zet (want 55mm is toch de diameter van de Pana als ik me niet vergis?

    Waar bestel ik deze Raynox dan best, bij Konijn? (Moet dan wel opgestuurd worden want is eindje rijden, kom nl. van Blankenberge) Of weet iemand een winkel dichterbij (W-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen) waar ze deze Raynox lenzen ook verkopen (zal wel duurder zijn maar als het niet veel scheelt kan ik ze ook in de winkel halen).

    Iederen alvast bedankt voor de info/raad/tips.
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

  • #2
    Re: Raynox Marcro + FZ50

    niemand enige reactie?

    Toch bedankt
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

    Comment


    • #3
      Re: Raynox Marcro + FZ50

      Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
      niemand enige reactie?

      Toch bedankt
      Hoi, ik passeerde net... Misschien eens kijken bij het FZ30 topic. Er is daar iemand die recent een macrolens kocht, namelijk pdspds. Hij heeft er al enkele schitterende platen van gepubliceerd bij macro en close-up... Misschien daar eens vragen .

      Comment


      • #4
        Re: Raynox Marcro + FZ50

        @FestinaLente: thanks voor de tip.

        Kheb men vraag op FZ30 topic ook eens gezegd zal daar men licht nog eens opsteken.

        Keep on clicking
        'Keep on Clicking'
        Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

        Comment


        • #5
          Re: Raynox Marcro + FZ50

          'k Heb al een paar maanden de DCR5320 pro en 'k ben daar héééél content van. 'k Heb ook even de DCR250 kunnen uittesten maar die is veel minder van kwaliteit dan DCR5320 maar die is dan ook weer veel duurder maar IMHO zijn geld meer dan waard. Het zijn wel zware lenzen en dat moest ik na het lichtgewicht van mijn Canon G6 weer even gewoon worden, maar nu neem ik al mijn macro's met de FZ50 + DCR5320 (de combinatie van de 2 lenzen tegelijk)
          'k Heb deze lenzen gekocht bij Konijn in Turnhout waar ze toen goedkoper waren dan in Duitsland. De aanpassingsring die je nodig hebt is in metaal en kost zo'n 25 euro, want een plastieke ring kan de zware lenzen niet houden.
          Als je graag macro's ziet die met deze combinatie zijn genomen hier enkele voorbeelden







          Als je nog vragen hebt dan mag je mij gerust een PM sturen of hier in deze topic
          Groetjes Vicky

          Comment

          Working...
          X