Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nijlganzen in vlucht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nijlganzen in vlucht

    waar ik woon in Oostakker, Lochristi, is deze soort explosief aan het toenemen , in aantallen misschien zelfs de canada's overtreffend; genomen gisteravond in warm avondlicht,

    Canon 20D, 500mm+ 1.4 TC, monopod, f8 , ss 1/2500 th , 2de gecropt tot pano








  • #2
    Re: Nijlganzen in vlucht

    Goed opgemerkt, ik heb ze al een tijdje in de gaten en het is me ook opgevallen, je kan ze soms zien aan de kenedybaan niet ver van sidmar, zo komt er dus eigenlijk een nieuwe populatie tot stand, en feitelijk vind ik het niet erg, zo is er meer diversiteit,aleen jammer dat de inheemse de kans hebben verdrongen te worden, of zie ik dat hier verkeerd?

    Mvg Des

    Comment


    • #3
      Re: Nijlganzen in vlucht

      Mooi! Nr.2!

      Grtz,Fabienne
      Een lepel daad is beter dan een emmer raad.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: Nijlganzen in vlucht

        Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
        Goed opgemerkt, ik heb ze al een tijdje in de gaten en het is me ook opgevallen, je kan ze soms zien aan de kenedybaan niet ver van sidmar, zo komt er dus eigenlijk een nieuwe populatie tot stand, en feitelijk vind ik het niet erg, zo is er meer diversiteit,aleen jammer dat de inheemse de kans hebben verdrongen te worden, of zie ik dat hier verkeerd?

        Mvg Des
        Ik heb opgevangen dat die soort zeer dominant is, dus voor de diversiteit is dat op termijn zeker niet zo goed.
        Prachtige foto overigens, dat zijn we van Herman wel gewoon geworden.
        mvg
        Filip

        Comment


        • #5
          Re: Nijlganzen in vlucht

          Eerste voor mij de beste
          Dominant is een understatement als het over Nijlganzen gaat, ze zijn ronduit agressief. Me de Canadezen leven ze nogal eens op het zelfde stuk grond, die moeten niet veel onderdoen ook qua agressiviteit, maar voor onze inheemse ganzen is het idd een ramp.
          En wat betreft de explosiviteit van de toename : de nesten die ik geteld heb dit seizoen hadden constant zeven tot negen jongen. Door de agressiviteit van de soort komen ze nagenoeg allemaal groot, geen kraai die in het zijn hoofd haalt een jong van Nijlganzen te pakken
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Nijlganzen in vlucht

            je eerste is ook mijn voorkeur, mooi gedaan en leerrijke uitleg
            nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

            Comment


            • #7
              Re: Nijlganzen in vlucht

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              Eerste voor mij de beste
              Dominant is een understatement als het over Nijlganzen gaat, ze zijn ronduit agressief. Me de Canadezen leven ze nogal eens op het zelfde stuk grond, die moeten niet veel onderdoen ook qua agressiviteit, maar voor onze inheemse ganzen is het idd een ramp.
              En wat betreft de explosiviteit van de toename : de nesten die ik geteld heb dit seizoen hadden constant zeven tot negen jongen. Door de agressiviteit van de soort komen ze nagenoeg allemaal groot, geen kraai die in het zijn hoofd haalt een jong van Nijlganzen te pakken
              Zou een buizerd het aankunnen?
              ale ik bedoel er zit daar een horst,niet ver af, en mischien zou dat een oplossing kunnen zijn,
              Ik dacht eerder aan een arend,maar das weer te ver gezocht natuurlijk.

              Comment


              • #8
                Re: Nijlganzen in vlucht

                Oorspronkelijk geplaatst door jkluits Bekijk bericht
                je eerste is ook mijn voorkeur, mooi gedaan en leerrijke uitleg

                Ik volg. met de uitleg erbij is dit super!

                mvg,

                Roland

                Comment


                • #9
                  Re: Nijlganzen in vlucht

                  eerste is een mooie.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nijlganzen in vlucht

                    Mooie eerste.

                    Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                    Zou een buizerd het aankunnen?
                    ale ik bedoel er zit daar een horst,niet ver af, en mischien zou dat een oplossing kunnen zijn,
                    Ik dacht eerder aan een arend,maar das weer te ver gezocht natuurlijk.


                    Ne vos

                    Zet daar maar een paar vossen in de buurt en het zal wel minderen.

                    Als die met jongen zitten gaan er alle dagen wel een paar gansjes aan.
                    Groetjes
                    ----JO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nijlganzen in vlucht

                      Yep, vossen zijn ideaal om die ganzenpopulaties kort te houden, pakken zowel de eieren in de lente, de jonge in de zomer als de ouwe in de winter
                      Jo weet er alles van en zelf mocht ik het ook al meemaken
                      BTW : buizerd zal in de winter wel eens de oevers afschuimen als de eenden onder de kant liggen op zoek naar zieke exemplaren, maar echt pakken op het water doet die niet. Een kraai dus wel : die wacht doet eenden bv. op open water zijn met hun kleintjes en plukt ze dan in scheervlucht van het open water af.
                      Last edited by elsan; 2 augustus 2007, 05:03.
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nijlganzen in vlucht

                        Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                        Yep, vossen zijn ideaal om die ganzenpopulaties kort te houden, pakken zowel de eieren in de lente, de jonge in de zomer als de ouwe in de winter
                        Jo weet er alles van en zelf mocht ik het ook al meemaken
                        BTW : buizerd zal in de winter wel eens de oevers afschuimen als de eenden onder de kant liggen op zoek naar zieke exemplaren, maar echt pakken op het water doet die niet. Een kraai dus wel : die wacht doet eenden bv. op open water zijn met hun kleintjes en plukt ze dan in scheervlucht van het open water af.
                        Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                        Mooie eerste.


                        Ne vos

                        Zet daar maar een paar vossen in de buurt en het zal wel minderen.

                        Als die met jongen zitten gaan er alle dagen wel een paar gansjes aan.
                        Dat blijkt ongeveer te kloppen,
                        heb gisteren es gebeld met een kennis van mij,die er een en ander van afweet,en die zegt dat de enige buizerd die volwassen ganzen durft te pakken , een woestijnbuizerd is,(H.H.) en het moet dan nog een ferm wijf zijn,de tarsel zou te klein zijn.

                        ja die Vossen heb ik gezien, is gewoon de max om zo iets waar te nemen volgens mij.

                        Mvg des.

                        Comment

                        Working...
                        X