Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ter vervanging voor mijn Fuji S5600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ter vervanging voor mijn Fuji S5600

    Hallo,

    Ik bezit een Fuji Finepix S5600. Gekocht zo'n 10 maanden geleden om zo de Digitale fotografie te leren kennen. Sinsdien is dit een echte hobby geworden.

    De S5600 is een goeie cam. maar ik wens nu toch een camera die net dat ietsje meer heeft dan mijn huidige. Heb lang nagedacht over een DSLR, maar aangezien ik liever niet zeul met teveel materiaal en ik (in tegenstelling tot de meesten onder jullie) best graag met zoomknoppen werk ipv een ring, lijkt dit niks voor mij.
    Waarvoor gebruik ik de camera? Landschappen, vakantie, zwart/wit compo's.
    Het toestel moet goed presteren op het vlak van ruis, want ik maak ook graag nachtopnames, en ik wens de foto's af te drukken, dus dan is ruis een grote vijand. Verder moet het volledig manueel instelbaar zijn, ik gebruik nl. geen andere mogelijkheden.

    Mijn vraag is nu: WAT IS NU DE MEEST GESCHIKTE CAMERA?

    Ik denk over de volgende cams:
    - CANON G7
    - PANASONIC Z8
    - CANON S5 IS

    Andere ideeën?

    OF HOU IK GEWOON BETER M'N FUJI

    Graag jullie reakties

    Thanks !
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

  • #2
    Re: Ter vervanging voor mijn Fuji S5600

    misschien de s9600 van fuji
    Pre-Photokina 2006: Fujiflm has announced a minor upgrade to the S9500 (aka S9000) in the shape of the FinePix S9600 (to be known as the FinePix S9100 in the USA). The new model is claimed to offer better low light performance, faster operation and improved image quality thanks to a new processor. Externally almost indentical to its predecessor, the S9600 has the same resolution (9 million pixels) and the same 10.7x optical zoom.

    Comment


    • #3
      Re: Ter vervanging voor mijn Fuji S5600

      De Fuji 9600 heeft een zoomring, en geen IS, wat geen noodzaak is maar aangezien Pana en Canon dit wel hebben, zou ik toch voor IS opteren.
      PENTAX K100d SUPER !!!!!
      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
      En een dapper standaard-kitlensje

      Comment


      • #4
        Re: Ter vervanging voor mijn Fuji S5600

        en waarom heb je IS nodig?
        vergeet niet dat fuji veel beter presteert kwestie ruis
        dat is belangrijker bij mij dan beeldstabilisatie

        Comment


        • #5
          Re: Ter vervanging voor mijn Fuji S5600

          Ik zat ook met de vraag welk toestel ik zou gaan kopen. Heb 3 weken lang ik weet niet hoeveel sites gelezen (reviews, Forums, etc.) en ben tot de volgende conclusie gekomen.

          De Fuji is veel beter als het om ruis gaat. Ik heb sinds een paar dagen een S6500fd en het is echt een super toestel (vind ik) die IS mis ik echt niet hoor. Ik heb liever een "ruis arm" toestel, het voordeel van de fuji is dat je nog gewoon een foto kunt maken op ISO 800 (waardoor de sluitertijd verkleint kan worden) en dat gaat bij canon en pana echt niet lukken. Dus die hebben wel een IS nodig, en ik heb ook zoiets van, die IS doet iets met je beeld dus dan zal denk ik de foto ook wel aangetast worden. Kijk maar eens bij dpreview dan zul je de verschillen zien wat betreft de ruis in de foto's. Vooral als je graag s'nachts foto's wilt maken dan zou ik zeker voor een fuji gaan.
          Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
          Webalbum

          Comment

          Working...
          X