Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor het spotten van vliegtuigen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor het spotten van vliegtuigen ?

    Best mensen van het forum , ik ben nog een leek in het vak en heb selfs nog geen digitale of analoge SLR .
    Maar ik ben van plan om mijn eerste stappen in de foto-grafie te zetten.
    En ben ik nu wat aan het informeren.
    Dus voor het spotten van vliegtuigen op vliegschouws welke lenzen kan je daar het best voor gebruiken ? ( aantal mm )
    En wat is nu zo de prijs van zo een lens ?

    alvast bedankt

    mvrg.
    Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

  • #2
    Re: Welke lens voor het spotten van vliegtuigen ?

    minstens een 300 mm


    - canon 100-400 mm ==> 1040 €
    - canon 28-300 mm ===> 2350 € (ook handig voor de static)
    - eventueel een vaste 300 mm lens

    dan kan je ook nog voor sigma , tamron ... gaan

    sigma ==> 135-400 , 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor het spotten van vliegtuigen ?

      en wat bedoel je met "eventueel een vaste?"
      De prijzen spreken mij in ieder geval al niet aan
      Als je nu b.v een Sony a100 zou hebben , zijn dan de lenzen goedkoper ? (omdat er een beeldstabilisator in de camera zit en dat je dat dan niet voor de lenzen moet hebben )
      En die "min 300 mm" is dat kleinbeeld ?

      Sorry hoor voor de vele vragen.
      Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor het spotten van vliegtuigen ?

        De Bigma wordt veel gebruikt door spotters en deze kost al vlug 1050 euro.
        Als je serieus wilt bezig zijn met spotten dan betaal je spijtig genoeg deze bedragen voor lenzen.
        Goedkoper gaat natuurlijk ook maar dat zal ten koste van de kwaliteit zijn.
        Het is hoe je het bekijkt.

        Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5