Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[AANKOOPADVIES]Camera (budget: 500-700euro)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [AANKOOPADVIES]Camera (budget: 500-700euro)

    Hey,

    Een kennis van mij is op zoek naar een nieuw fototoestel. Aangezien ik het laatste jaar me niet echt beziggehouden met het opvolgen van nieuwe toestellen op de markt, zou ik graag jullie hulp inroepen.
    • Budget: 500-700 euro
    • Goede sportfoto's maken is een must, voor de rest moet het toestel zowat all-round zijn
    • geen spiegelreflexcamera, aangezien de persoon in kwestie niet zo veel van fotografie afweet, en ook geen zin heeft zich hierin verder te investeren (nieuwe lenzen,...)
    • Plaats van aankoop speelt geen rol: mag goede winkel in België zijn, maar online-winkels in Duitsland/Nederland zijn ook geen probleem. Zo kan de prijs misschien wat gedrukt worden
    • Geen voorkeur voor een bepaald merk
    • Indien jullie meer moeten weten, stel maar gerust vragen!


    Alvast vriendelijk bedankt!
    Jan
    flickr - personal website

  • #2
    Re: [AANKOOPADVIES]Camera (budget: 500-700euro)

    Indien uw kennis écht goede sportfoto's wil maken zal hij bijna verplicht zijn om zich te verdiepen in de wereld van fotografie vrees ik ...

    Het is een moeilijke tak en vereist goed materiaal...

    Sportfoto's maken met een bridge kan ook, maar een DSLR zal méér goede sportfoto's leveren dan de duurste bridge die je kan vinden...

    Welke soort sport(en) zou hij dan willen fotograferen ?

    Comment


    • #3
      Re: [AANKOOPADVIES]Camera (budget: 500-700euro)

      Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
      Welke soort sport(en) zou hij dan willen fotograferen ?
      Het betreft hier Atletiek. ikzelf heb een Panasonic FZ30, en vind dat deze foto's er mogen zijn. Je zit natuurlijk wel beperkter dan met een DSLR, maar zolang de omstandigheden het toelaten, zijn er goede foto's mee te nemen.

      Het moeten natuurlijk geen super-actie-foto's zijn zoals met een DSLR, maar gewoon scherpe foto's, en goede kleurweergave bij bewegende beelden...
      flickr - personal website

      Comment


      • #4
        Re: [AANKOOPADVIES]Camera (budget: 500-700euro)

        Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo Bekijk bericht
        Het betreft hier Atletiek. ikzelf heb een Panasonic FZ30, en vind dat deze foto's er mogen zijn. Je zit natuurlijk wel beperkter dan met een DSLR, maar zolang de omstandigheden het toelaten, zijn er goede foto's mee te nemen.

        Het moeten natuurlijk geen super-actie-foto's zijn zoals met een DSLR, maar gewoon scherpe foto's, en goede kleurweergave bij bewegende beelden...
        Dan moet je niet verder zoeken: FZ30 (occasie) of FZ50.
        Kwaliteit lens + zoomring + instelmogelijkheden is die bridge onklopbaar denk ik.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment

        Working...
        X