Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

    Ik ben nog op zoek naar een teleconverter. Alleen weet ik nog niet goed welkeen te nemen. Ofwel Nikon TC-14E II, ofwel Nikon TC-17E II, ofwel een Kenko Pro 300 1.4.

    Het voornaamste voor mij is dat ik zo weinig mogelijk scherpte en beeldkwaliteit verlies.

    Alle aanbevelingen en ervaringen zijn welkom!
    Momenteel geen fototoestel meer!

  • #2
    Re: Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

    Op welke lens zou je die dan willen gebruiken. Volgens mij heeft dit vooral zin bij tele-objectieven.
    Zelf het ik de Kenko gebruikt op mijn 70-200, maar daar had ik compatibiliteitsproblemen mee. Anderen zullen dat wellicht tegenspreken, maar ik heb de mijne toch wegggedaan.
    Mocht ik er nog eentje aanschaffen voor dit objectief, dan zou het zeker een Nikon zijn en wellicht een 1.7. Deze zal niet veel meer dan een halve stop minder licht geven dan de 1.4 en als het voor buitengebruik is volgens mij een goeie keuze.
    Een goeie raad overigens : "koop zoveel mogelijk eigen merk producten om juist over een maximale compatibiliteit te beschikken"

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

      Ik had eerst de excellente TC-14EII, maar ik heb 'm intussen vervangen door de TC-17EII omdat die volgens mij de beste verhouding geeft tussen verlengingsfactor en kwaliteit.

      Ik volg ook de rest om bij het eigen merk te blijven, zeker wanneer je enkel AFS objectieven hebt.

      MVG,

      Comment


      • #4
        Re: Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

        ik heb nog een Nikon TC-17E II in de verkoop.
        pb maar effe als je interesse hebt.
        Met vriendelijke groeten,
        Ronald
        www.konings.biz

        Comment


        • #5
          Re: Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

          Ik gebruik de TC14EII op mijn 300/4 AFS. Het kwaliteitsverlies is nagenoeg nihil, sublieme combinatie! Op mijn 70-200/2.8 VR past hij ook, al is daar een gering scherpteverlies merkbaar. Al moet ik zeggen dat ik vrij kritisch ben.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

            Zeer tevreden over de :
            TC14EII op de AF-S 105 micro en Af-S 200-400
            TC17EII op de Af-S 70-200
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

              Hoi,

              Ik heb momenteel een kenko pro 1.4x, en de nikon TC14/17E II.
              De kenko had ik voor de AFD 80-200 f 2.8 . Was heel tevreden over deze kombi. De onscherpe foto's die ik soms heb gemaakt wijdt ik meer aan de fotograaf dan aan de kombo
              Na de aanschaf van de AFS 70-200 VR f2.8 kon ik de kenko ook nog gebruiken. Alleen vond ik het bereik nog niet genoeg. Daarom de nikon TC1.7x erbij gekocht. Ik gebruik op de 70-200 nu vnl de 1.7x. Soms wat last van hunting, maar voor de rest geen opmerkingen. Met de nikon 1.4x nog geen foto's gemaakt helaas om deze te vergelijken met de Kenko.

              Grtz

              Bryan
              Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

              Comment


              • #8
                Re: Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

                De bedoeling is de converter vooral te gebruiken op de Nikon AF-S 80-200 2.8.

                Wat de TC-17E II betreft, daar vrees ik voor teveel verlies van beeldkwaliteit. Daar ben ik echt gevoelig aan, scherpte... Of valt dat nog mee?

                De voordelen van de Kenko is dan weer dat hij op meerdere Nikon lenzen past, zo ook m'n Nikkor Macro 105mm 2.8D. Alsook de prijs: hij is veel goedkoper.

                Een moeilijke keuze dus...

                Mocht iemand eigenaar zijn van één van deze converters en in de buurt van Brugge wonen, gelieve een seintje te geven als ik deze ter plaatse even zou mogen testen.
                Momenteel geen fototoestel meer!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

                  De KENKO PRO is best goed en kun je ook gebruiken op je macro lens. Ik zou het bij de 1,4 houden, anders verlies je te veel.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

                    Lees dit eens:
                    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon TC-14E II, Nikon TC-17E II of Kenko Pro 300 1.4

                      Heeft iemand ervaring met de 105mm f/2.8G AF-S VR in combinatie met de TC-17E II?
                      Apple Inc. rulez

                      Comment

                      Working...
                      X