Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50 2.8 voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-50 2.8 voor Canon

    Ik ben op zoek naar een lens 2.8 voor mijn Canon 400D. Ik had gedacht aan de Sigma 18-50 2.8 omdat die goedkoper zijn. Heb wel al gehoord dat deze lens op Nikon problemen geeft. Heeft er iemand al ervaring met deze lens met een Canon?

  • #2
    Re: Sigma 18-50 2.8 voor Canon

    Volgens de reacties denk ik dat de Tamron 17-50 f/2.8 iets beter is...Ik ben direct voor de Canon 17-55 f/2.8 gegaan omdat ik een snelle focus nodig heb (partypics)...

    Greetz
    Huur mijn fotostudio
    Jan Cornelis Photography

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-50 2.8 voor Canon

      Ik heb de Sigma 18-50 2.8 MACRO icm een Canon EOS 400D en ben er zeer tevreden over. Helaas zijn er nog niet veel tests over gepubliceerd omdat de lens relatief nieuw is. Hij is scherp, focust snel en redelijk stil. Op 18mm is er wat tonvormige vervorming zichtbaar, en kun je het beste een wat kleiner diafragma kiezen voor optimale scherpte, maar dat is bij de concurrentie ook zo.

      In het blad Photography monthly (mei) dat ik hier heb liggen, wordt deze lens als beste getest trouwens, beter dan oa de Tamron en zelfs de Nikon en Canon 17-55!

      Let trouwens wel op: ik heb het dus over de MACRO versie, de opvolger van de niet-macro dus.
      Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-50 2.8 voor Canon

        Ik heb deze lens ook en ben er zeer tevreden over.
        Heb er vorig weekend mijn eerste concert mee gefotografeerd en de foto's zijn denk ik wel geslaagd.
        Kijk anders maar eens op mijn website voor de resultaten.

        Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-50 2.8 voor Canon

          Sinds 2 jaar heb ik de non macro versie in mijn bezit en heb geen klagen, snel, scherp en toch niet groot. In donkere omstandigheden wil hij nog wel eens hunten. Voor de rest een prima lensje vanaf f5.6 goed scherp.
          Mvg, drh

          "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

          Comment

          Working...
          X