Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400mm f5.6 of 300mm f4 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400mm f5.6 of 300mm f4 IS

    Momenteel heb ik de Canon 400mm f5.6
    Deze lens is zeer scherp, het enige wat ik mis op deze lens is IS.

    Meestal fotografeer ik met deze lens op airshows. De lens gebruik ik dus vanuit de vrije hand. Hierdoor heb ik nogal dikwijls last van bewegingsonscherpte.
    Want ik heb helemaal geen 'vaste' hand... en met een kleine body (350D) verbetert dit er niet op.

    Nu had ik er aan gedacht om eventueel een Canon 300mm f4 IS te kopen met een 1.4 extender.

    Maar werkt de IS werkelijk zo goed (ik bedoel dan vooral met de extender?) of hou ik het beter bij m'n 400mm f5.6 ?

    Groetjes
    Soetkin
    flickr

  • #2
    Re: Canon 400mm f5.6 of 300mm f4 IS

    Ja, hierover heb ik ook al zitten denken

    Heb recent een 400 5.6 gekocht en wat me bij airshows meteen opviel, was het gemis van de IS die ik vroeger bij de 100-400 had. Die heb ik weg gedaan omdat die schuifzoom echt niet hanteerbaar is voor mij

    De eerste opnames met de 400 5.6 waren niet van je dat, maar wat oefening bracht meer succes. Werk meestal met 1/640 of hoger. Maar bij heli's en prop moet je al vlug terug naar 1/250 of lager en dan kan ik me voorstellen dat op 520 of 640 EFL die IS een lifesaver is...

    Die 400 5.6 is verder een super lens, alleen had Canon gerust voor enkele Euros meer een IS variant uit mogen brengen - die had mijns inziens vree succes gehad
    :::: Canon :::: 1D MkII N
    :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
    :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400mm f5.6 of 300mm f4 IS

      Tot voor kort met dezelfde vraag gezeten, maar onlangs de knoop doorgehakt. Zoals je aan mijn handtekening kan zien heb ik gekozen voor de 300 f4 IS, en de IS-functionaliteit heeft hier zeker een voorname rol gespeeld.

      Onderstaande foto is met deze lens uit de hand getrokken. De scherpte is geen probleem vind ik. Ik moet me nog wel de extender 1.4 aanschaffen.

      http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=reiger
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400mm f5.6 of 300mm f4 IS

        Oorspronkelijk geplaatst door Soetkin Bekijk bericht
        Momenteel heb ik de Canon 400mm f5.6
        Deze lens is zeer scherp, het enige wat ik mis op deze lens is IS.

        Meestal fotografeer ik met deze lens op airshows. De lens gebruik ik dus vanuit de vrije hand. Hierdoor heb ik nogal dikwijls last van bewegingsonscherpte.
        Want ik heb helemaal geen 'vaste' hand... en met een kleine body (350D) verbetert dit er niet op.

        Nu had ik er aan gedacht om eventueel een Canon 300mm f4 IS te kopen met een 1.4 extender.

        Maar werkt de IS werkelijk zo goed (ik bedoel dan vooral met de extender?) of hou ik het beter bij m'n 400mm f5.6 ?

        Groetjes
        Soetkin
        Natuurlijk mis je bij de 400 f5.6 de IS. Ik heb deze lens ook in mijn bezit en wil het nog wel eens oplossen door in moeilijke situaties (zonder monopod of statief) de camera op high speed te zetten. Meestal van de 6 beelden zit er wel een goede tussen. Wil je toch overschakelen naar een 300 met extender dan zou ik toch een oproep doen aan iemand die 'z on combinatie heeft of je deze mag uit proberen alvorens je een heel veel € uitgeeft en tot de conclusie moet komen dat je er niet op vooruit gegaan bent. Denk aan airshows tegen een grijze lucht kan ook met extender + IS hunten opleveren.
        Let wel ik heb deze lens niet! ik heb er ooit iets over gelezen. Daarom zeg ik ook uitproberen.
        Mvg, drh

        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

        Comment

        Working...
        X