Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boeken easy computing 400D / D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boeken easy computing 400D / D80

    Dag iedereen,

    Vandaag staan bladeren in een boek van easy computing over de 400D van canon (http://www.easycomputing.com/product.asp?ref=4243) en daarna ook nog eens in het boek over de Nikon D80 (http://www.easycomputing.com/product.asp?ref=4328)

    Tot mijn grote verbazing kreeg in en bijde boeken identiek dezelfde foto's voorgeschoteld

    Voor de rest zagen het er wel redelijke boeken uit.
    Kheb ze niet helemaal kunnen uitlezen.

    Toch even een bedenking.

    groetjes,

    Carver

  • #2
    Re: boeken easy computing 400D / D80

    Ik heb het boek voor de 350D en ook hier idem.
    Het boek legt technieken uit van de camera deze technieken worden uitgelegd aan de hand van foto's. Als deze technieken met andere toestelen ook gebruikt worden (en dat zijn er natuurlijk nogal wat) dan zullen waarschijnlijk dezelfde foto's gebruikt worden om verschillen in techniek aan te tonen). Op deze wijze vermoed ik dat ze het boek (relatief) goedkoop kunnen houden.
    Voor wie op zoek is naar een FOTOBOEK ofeen boek met foto's enkel genomen met het specifieke toestel is hier niet aan het goede adres.
    De foto's tonen trouwens niet altijd "duidelijk het verschil" ter illustratie. Dit komt vermoedelijk door de afdruk van de foto's. De kwaliteit van het papier in het boek is aanvaardbaar maar geen fotopapier natuurlijk.
    Het is wél een goed boek voor diegenen die alles over hun type apparaat willen leren kennen. Het overloop elk item dat ik displays verschijnt.
    Ik heb er veel aan als beginnend amateur fotograaf die zich voor kort enkel op snapschots toelegd. Nu heb ik weet van bvb handmatig witbalans instellen, lichtmeting zelf te bepalen, wat RAW is en veel meer.
    Ben je vertrouwd met bvb deze drie zaken dan zal het boek je niet veel bijbrengen vrees ik.
    WICKED WIKKE

    Comment


    • #3
      Re: boeken easy computing 400D / D80

      Ik stel zeker de inhoud niet in vraag, maar gewoon efkes verbaasd gestaan toen ik dezelfde foto's zag terugkomen.

      Hopelijk mag ik straks de D80 tot mijn bezit rekenen en wss koop ik dan ook het boekje. Ik zag dat de technieken idd mooi uitgelegd stonden met wat afbeeldingen van alle menu's.
      Ik denk dan ook dat dit een mooie uitbreiding is op de handleiding.

      Mocht ik op zoek zijn naar een iets betere uitgever, wat zou u mij dan aanraden?

      Groetjes

      Carver

      Comment


      • #4
        Re: boeken easy computing 400D / D80

        Hier
        vind je antwoorden op nog iemands vraag naar een goed boek.
        Ikzelf kan je niet verder helpen. Ik ben tevreden over het vermeldde boek omdat ik erdoor techniek en mijn toestel beter leer kennen en dat is niet te verwarren met een goed FOTOBOEK waarin het voor mij dan de bedoeling is adh van foto's en Exif iets bij te leren maar voor dat laatste vind ik véél info in deze site en stuur ik ook soms zelf een foto in. Belgiumdigital zal -hopelijk binnenkort- een eigen fotoboek uitbrengen. Dat het er komt staat vast alleen weten we nog niet wanneer.
        Last edited by Wikke; 4 augustus 2007, 08:58.
        WICKED WIKKE

        Comment


        • #5
          Re: boeken easy computing 400D / D80

          ok, bedankt voor de info

          carver

          Comment

          Working...
          X