Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bridge of budget dslr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bridge of budget dslr

    Dus jah het zit in de titel verwerkt

    ik zit met een budget tussen 400 en 600

    ik ben een beginner in de fotografie en ik hou van fotos trekken maar aangezien we hier thuis geen deftige fototoestellen bezitten (een oude analoge minolta die 18 jaar gelede high-tech was, en eentje uit "den aldi") zoek ik dus een fototoestel waarmee het plezierig is om fotos te trekken

    zowel natuur kortbij of landschappen

    dus ik ben u aant twijfelen of ik moet gaan voor een instapmodel reflex camera(ik lees goede dingen over de 350d van canon) of een bridgemodel (neigende naar een lumix vanwege zijn OIS)

    anyway tprobleem is dat ik met mijn budget niet voluit kan gaan

    dank bij voorbaat
    Last edited by el marginalo; 30 juli 2007, 19:54.

  • #2
    Re: bridge of budget dslr

    ik zat met dezelfde vraag. en ik heb toen voor de fz50 gegaan

    goeie keuze, maar ik wil nu overstappen naar een spiegelreflex. Niet omdat ik niet tevreden ben over het resultaat maar omdat ik er later een bijberoep van wil maken, en dan heb je (vind ik toch) een dslr nodig om cursusen te volgen en toestel beter te leren kennen.

    maar is het puur voor gewoon gebruik koop dan vlug de fz50. want zoals velen al tegen mij hebben gezegt. je kan wel een instapmodel dslr kopen maar wat heb je dan???

    voor dezelfde zoom te hebben zal het al moeilijk worden
    beeldstabilisatie (zitten bij sommige modellen niet op)
    fz50 is al een 10 mega pix
    stofprobleem heb je niet met fz50
    al vind ik de af redelijk traag van de fz50, toch zeker in zoomstand


    wil je verder dan gewoon gebruik, koop dan dslr
    zoniet koop fz50

    veel succes met je zoektocht
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: bridge of budget dslr

      Ik heb getwijfeld tussen de Nikon D40 en de Fuji s9600, en ben voor de fuji gegaan.

      Zeer tevreden van (enkele voorbeelden kan je vinden op de mijn link)

      Voor 400 euro heb je er één bij konijnenberg. Ik heb er de raynox Dcr-250 macrolens bij voor 35 euro, en een 2gb ultra II CF van sandisk + 1gb xd h-type. Kunnen tegelijk in toestel :-)

      Bij vragen stel gerust
      Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
      Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

      Comment


      • #4
        Re: bridge of budget dslr

        Wil je alles zelf "in de hand" hebben, dan is een DSLR het meest geschikte toestel. Maar als je daar de beste resultaten uit wil halen, dan is het eigenlijk noodzakelijk dat je de basisbegrippen van fotografie kent en ook toepast.

        Een DSLR zal in de automatische standen niet noodzakelijk betere resultaten geven dan een bridge-camera.

        Bij die bridge heb je dan voor een lagere prijs dan een instap-DSLR met kitlens ook al een vrij groot zoombereik, dat is iets waarvoor je bij een DSLR ook nog eens extra moet betalen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: bridge of budget dslr

          De Nikon D40 is een ideaal instap model. Op automatische stand krijg je zeer hoge kwaliteit niveau jpg's, waar niet meer aan hoeft gewerkt worden dan foto's uit een bridge, reageert sneller en je kan in hogere ISO's werken. Onze zoon heeft er een aangeschaft en is razend enthousiast, hiervoor heeft hij twee bridge camera's (Sony dsc717, Nikon CP8800) gehad en een compact en zegt dat fotograferen nooit zo makkelijk is geweest. samen met de kitlens 18-55mm kan je de 55-200mm VR aanschaffen, bij elkaar is dat, om een idee te krijgen, totaal 11 keer zoom De D40 heeft geen interne motor, en niet alle lenzen passen erop, maar er is een hele lijst van lenzen die er wel op passen en er zijn geruchten dat er binnen kort nieuwe af s lenzen uit zullen komen.
          Lenzen die nu met de D40 gebruikt kunnen worden zijn:

          Nikkor:

          AF-S DX 12-24mm 4.0G ED-IF

          AF-S 17-35mm 2.8D ED-IF

          AF-S DX 17-55mm 2.8G ED-IF

          AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G

          AF-S DX 18-70mm 3.5-4.5G ED-IF

          AF-S DX 18-135mm 3.5-5.6 ED-IF

          AF-S VR DX 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED

          AF-S 24-85mm 3.5-4.5G IF-ED

          AF-S VR 24-120mm 3.5-5.6G ED-IF

          AF-S 28-70mm 2,8 IF-ED

          AF-S DX 55-200mm 4-5.6G ED

          AF-S VR 55–200mm 4–5.6G IF-ED

          AF-S VR 70-200mm 2.8G ED-IF

          AF-S VR 70-300mm 4.5-5.6G

          AF-S 80-200mm 2.8 ED-IF

          AF-S VR 105mm 2.8G

          AF-S VR 200mm 2.0G ED-IF

          AF-S VR 200-400mm 4.0G ED-IF

          AF-I 300mm 2.8D IF-ED

          AF-S 300mm 2.8D IF-ED

          AF-S 300mm 4.0D ED-IF

          AF-S VR 300mm 2.8 ED-IF

          AF-I 400mm 2.8 D IF-ED

          AF-S 400mm 2.8D ED-IF

          AF-I 500mm 4.0D IF-ED

          AF-S 500mm 4.0D ED-IF

          AF-I 600mm 4.0D IF-ED

          AF-S 600mm 4.0D ED-IF


          Sigma:

          10-20mm 4-5.6 EX DC HSM

          12-24mm 4.5-5.6 EX DG HSM

          14mm 2.8 EX

          17-35mm 2.8-4.0 EX DG

          17-70mm f2.8-4.5 DC Macro HSM New

          18-50mm 3.5-5.6 DC HSM New

          18-50mm f2.8 EX DC Macro HSM New

          30mm 1.4 DC

          50-500mm 4.0-6.3 EX DG

          50-150mm 2.8 EX DC HSM

          55-200mm 4-5.6 DC HSM New

          70-200mm 2,8 EX DG Makro

          80-200mm 2.8 EX DG Makro

          80-400mm 4-5.6 EX OS

          100-300mm 4.0 EX DG

          120-300mm 2.8 EX DG

          150mm 2.8 EX DG MAKRO

          180mm 3.5 EX DG MAKRO

          300mm 2.8 EX DG APO HSM

          300-800mm 5.6 EX DG APO

          500mm 4.5 EX DG HSM APO

          800mm 5.6 EX DG APO
          Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
          Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

          Comment


          • #6
            Re: bridge of budget dslr

            bedankt voor de antwoorden tot nu toe

            uiteindelijk zou ik graag van fotografie mijn hobby maken

            ik schrijf mijn bedenkingen even neer:

            is het beter om een body te kopen en daarna eventueel later te investeren in beter e lenzen of ga ik beter voor een toestel met ingebouwde lens waarbij geen (of weinig) stofproblemenvoorkomen, niet sleuren met lenzen maar dan niet alles te controleren valt

            dat is het dillema waarmee ik zit

            is het trouwens beter om een kit met 18-55 EN 55-200 lenzen dan eerst een kit met enkel 18-55 en dan apart een 55-200 lens m.a.w zijn die kitlenzen van kwaliteit en is de gebundelde versie veel voordeliger
            Last edited by el marginalo; 31 juli 2007, 09:36.

            Comment


            • #7
              Re: bridge of budget dslr

              Oorspronkelijk geplaatst door el marginalo Bekijk bericht
              is het beter om een body te kopen en daarna eventueel later te investeren in beter e lenzen of ga ik beter voor een toestel met ingebouwde lens waarbij geen (of weinig) stofproblemenvoorkomen, niet sleuren met lenzen maar dan niet alles te controleren valt

              dat is het dillema waarmee ik zit

              is het trouwens beter om een kit met 18-55 EN 55-200 lenzen dan eerst een kit met enkel 18-55 en dan apart een 55-200 lens m.a.w zijn die kitlenzen van kwaliteit en is de gebundelde versie veel voordeliger
              Je moet voor jezelf uitmaken of je met een zware fototas wil rondlopen of niet. Maar als je echt van fotografie je hobby wil maken, dan heb je wel meer mogelijkheden met een digitale reflex. De kostprijs van die hobby zal dan uiteindelijk ook wel hoger liggen dan wanneer je een bridge-camera gebruikt, maar dan kan je er ook heel wat meer uithalen (op voorwaarde dat je weet waarmee je bezig bent).

              Stof op de sensor is eigenlijk geen groot probleem, dat is er ook zo weer af.

              Een set waarbij de kitlens inbegrepen is, die is meestal niet veel duurder dan de camerabody alleen. Dat wil zeggen dat er flink bespaard is op dat objectief, om het toch maar zo goedkoop mogelijk te houden. Die goedkope kitlens is dus geen toplens, maar toch zijn er heel veel mensen die daarmee ook mooie foto's kunnen maken.

              Je kan ook een camerabody kopen, en er zelf een lens bij kiezen, maar dan zit je al heel snel boven je budget van 600 euro (je hebt ook nog een geheugenkaartje nodig, eventueel een tweede akku, fototas...).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: bridge of budget dslr

                Starten met een Pana FZ50 lijkt me het interssantst. Vooral omdat je blijkbaar nog niet veel afweet over (Digitale) Fotografie. Je hebt heus geen DSLR nodig om een cursus te kunnen volgen. De Pana FZ50 voldoet ruimschoots aan de vereisten.
                En rekening houdend met je budget, heb je niet veel andere keuzes: een basis-DSLR met kitlens en zoomlens kost je minimum 700 Euro (Pentax K100D met 55-200 en 18-55 lenzen).
                En zelfs met een Canon S3 IS of G7 heb je al een schitterende cam om een cursus en hobby uit te bouwen.

                Het is niet omdat je een DSLR bezit, dat je ook de beste foto's maakt. Dat vergt veel oefening en geduld, en daarom zou ik aanraden om het niet meteen GROOTS te zien, maar eerder stapje voor stapjete gaan.

                Interessante beginners-camera's :

                Compact:
                -Canon G7
                -Nikon Coolpix P5000

                Bridge:
                - Canon S3 IS (of S5 IS)
                - Panasonic FZ8
                - Panasonic FZ50

                En als je dan toch echt met een DSLR wil starten:

                DSLR:
                -Canon EOS 350D (2de hands)
                -Pentax K100 D (vanwege gebruiksgemak en Image Stability)

                MAAR: denk goed na alvorens je een DSLR koopt, want wordt het een echte hobby of een bevlieging?.....
                PENTAX K100d SUPER !!!!!
                Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                En een dapper standaard-kitlensje

                Comment


                • #9
                  Re: bridge of budget dslr

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                  Starten met een Pana FZ50 lijkt me het interssantst. Vooral omdat je blijkbaar nog niet veel afweet over (Digitale) Fotografie. Je hebt heus geen DSLR nodig om een cursus te kunnen volgen. De Pana FZ50 voldoet ruimschoots aan de vereisten.
                  En rekening houdend met je budget, heb je niet veel andere keuzes: een basis-DSLR met kitlens en zoomlens kost je minimum 700 Euro (Pentax K100D met 55-200 en 18-55 lenzen).
                  En zelfs met een Canon S3 IS of G7 heb je al een schitterende cam om een cursus en hobby uit te bouwen.

                  Het is niet omdat je een DSLR bezit, dat je ook de beste foto's maakt. Dat vergt veel oefening en geduld, en daarom zou ik aanraden om het niet meteen GROOTS te zien, maar eerder stapje voor stapjete gaan.

                  Interessante beginners-camera's :

                  Compact:
                  -Canon G7
                  -Nikon Coolpix P5000

                  Bridge:
                  - Canon S3 IS (of S5 IS)
                  - Panasonic FZ8
                  - Panasonic FZ50

                  En als je dan toch echt met een DSLR wil starten:

                  DSLR:
                  -Canon EOS 350D (2de hands)
                  -Pentax K100 D (vanwege gebruiksgemak en Image Stability)

                  MAAR: denk goed na alvorens je een DSLR koopt, want wordt het een echte hobby of een bevlieging?.....

                  Starten met een bridge, en later overgaan op DLSR, is wel de duurste optie, want je koopt dan beide.........alleen met wat tijd ertussen.
                  Je kan die bridge wel tweedehands verkopen, maar aangezien er om de vijf voeten wel nieuwe toestellen op de markt komen verliezen die dingen snel hun waarde.
                  Sowieso loop je snel tegen de beperkingen aan van een bridge.
                  Mijn advies is dus meteen DLSR.
                  Filip

                  Comment


                  • #10
                    Re: bridge of budget dslr

                    Die uitleg is zo lang als ze breed is en geldt eigenlijk ook omgekeerd. Ik bedoel, kiezen voor een DSLR kan je opzadelen met een duur toestel dat niet gebruikt wordt conform zijn mogelijkheden (en prijs) en je daarna niet meer aan de volle prijs kwijt kan omdat de techniek ook daar verder gaat.

                    Je kan ook de bridge kopen en houden als tweede toestel, zoals veel leden hier op dit forum. (dikwijls wel een compact)

                    Comment


                    • #11
                      Re: bridge of budget dslr

                      Mijn idee ook.
                      Koop je een deftige bridge met zoomring (bvb FZ50 of fuji 9600) Die heeft al de 'look en feel' van een DSLR.
                      Hiermee kan je al veel leren en als je na een tijd aan zijn beperkingen komt ben je al veel verder in de fotografie en weet je waar je naar moet kijken bij de omschakeling.
                      Als je echter ondertussen tot de conclusie komt dat dit toch niet DE hobby is heb je nog altijd een deftig toestel voor de gewone vakantie en familiefoto's wat je gemakkelijk overal kan meenemen zonder te veel gesleur.

                      Met een instapmodel en kitlens ben je ongeveer evenveel geld kwijt maar je zal al veel sneller tegen beperkingen oplopen (ook omdat je bereik veel kleiner is) en dan extra geld moeten uitgeven aan extra lenzen e.d.
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                      Comment


                      • #12
                        Re: bridge of budget dslr

                        Aha ! Toch nog een paar realistische zielen, hier! Je koopt toch ook niet meteen een koersfiets van 4000 Euro als je nog maar net zonder zijwieltjes kan trappen he.
                        PENTAX K100d SUPER !!!!!
                        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                        En een dapper standaard-kitlensje

                        Comment


                        • #13
                          Re: bridge of budget dslr

                          Nikon heeft geen bridge camera's meer, ze hebben gekozen voor een instap DSLR, die even makkelijk of nog gemakkelijker is om mee te werken dan hun laatste prosumer de CP8800 VR. Waarom makkelijker, bedienen zal niet veel uit maken, maar het reageert veel directer, je kan in moeilijker situaties fotograferen en een veel betere zoeker. Een beginner zal ik zeker geen D200 en ook niet een D80 aanraden maar wel een D40. Als ik toen de keuze had gehad tussen de CP8800 of een andere prosumer die nu te krijgen is en de D40 dan weet ik het wel.
                          Last edited by Roosje; 2 augustus 2007, 14:53.
                          Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                          Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                          Comment


                          • #14
                            Re: bridge of budget dslr

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                            Aha ! Toch nog een paar realistische zielen, hier! Je koopt toch ook niet meteen een koersfiets van 4000 Euro als je nog maar net zonder zijwieltjes kan trappen he.

                            De TS had het over een budget van € 500 en niet € 4000. Jouw vergelijking loopt wel heel erg mank, en draag niets bij tot de oorspronkelijke vraag.
                            Voor het budget dat vooropgesteld wordt heb je een DSLR, en ik vind dat heel wat interessanter dan eerst iets anders te kopen, om korte tijd later in de kast te leggen nadat ingezien is dat een DSLR toch meer mogelijkheden biedt.
                            groetjes
                            Filip

                            Comment


                            • #15
                              Re: bridge of budget dslr

                              ja, kzou niet zeggen dat ik ook die fout heb gemaakt maar zit wel met hetzelfde probleem. eerst mij een fz50 aangekocht en nu wil ik dslr dus koop ik nu 2 dingen. dat is jammer genoeg duur.

                              waarom.

                              omdat ik verder wil gaan dan voor het plezier foto's nemen.

                              ik wil er later ook iets mee doen. en dan zou je echt beter af zijn met een dslr maar als je echt gewoon een paar keer foto's wil nemen op de pc zetten en dat is het.

                              wel neem dan een bridge. je moet niet investeren in dingen waar je dan toch niets mee gaat doen.


                              groeten davy
                              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                              Comment

                              Working...
                              X