Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen, accessoires..?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen, accessoires..?

    Hoi,

    Heb net een Canon Powershot G7 gekocht. Nu wou ik graag van jullie weten welke lenzen of accessoiren, eender wat jullie mij aanraden om optimale foto's te maken met de G7. Voor macro foto's, maar ook voor landschappen e.d.


    Dankjewel

  • #2
    Re: Welke lenzen, accessoires..?

    beste,

    is dit geen bridge toestel? dan kun je als ik mij niet vergis niet verwisselen van lens. wel kun je er vaak een lens bij op draaien ( dit geeft meestal wel niet echt een goed resultaat). er bestaan breedhoek (voor landschappen?) en tele voorzet lenzen, voor macro weet ik het niet.

    ik hoop dat je hier al iets aan hebt maar wss komen er nog wel meer gedetailleerde reacties.

    mvg

    anexco
    o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

    Comment


    • #3
      Re: Welke lenzen, accessoires..?

      Voor macro opnamen is het toestel al goed uitgerust hoor. Met een gemiddeld compactje kan je focussen tot op 1cm.

      Ik heb ook een G7, en wat me aangetrokken heeft tot dat toestel is dat het een flitsschoen bevat, en E-TTL II ondersteund. Nu kan ik mijn 580EX en 430EX, alsook mijn ST-E2 gebruiken om met de G7 draadloos te flitsen.

      Zo'n 430EX is geen miskoop denk ik, alhoewel dat het wat onnozel oogt. Je kan dan bouncen, en rode ogen vermijden, en verder flitsen dan met het ingebouwd flitslampje.

      Verder is een goed statief geen onnodige luxe, al heb je geen zware Manfrotto of Gitzo nodig. Ik zou eens kijken naar de nieuwe Manfrotto lichtgewicht statieven. Koop in ieder geval geen Hama mini-statiefje-van-een-meter-hoog-dat-je-inklapt-tot-10cm. Die dingen zijn zo onstabiel dat als je wat wind hebt je toestel zo tegen de vlakte gaat.

      Natuurlijk, dat zijn al enkele accesoires die samen misschien evenveel kosten als het toestel, maar die je wel kan blijven gebruiken mocht je later op een Canon DSLR overstappen of bijkopen.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: Welke lenzen, accessoires..?

        Merci voor de tips, ga er zeker iets mee doen

        Comment

        Working...
        X