Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon zoom lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon zoom lens

    Hallo,

    een paar maanden geleden kocht ik mij een Canon EOS 400D met een EF-S 17-85mm (IS USM F:4.0-5.6) lens.
    Tot op heden ben ik erg tevreden met deze aankoop. Vooral het trekken van personen of dichtbijzijnde bezienswaardigheden gaat goed met deze lens.

    Echter merk ik toch de beperkte zoomfuncties van deze lens. Daarom ben ik op zoek naar een beter geschikte zoomlens. De prijzen van deze lenzen variëren van weinig naar enorm veel...

    Hoe vindt ik nu welke lens het beste voor mij past? Ik wil voornamelijk dieren, sport & detail fotograferen.

    Mijn oog viel al op lenzen uit de L-serie van Canon, maar die vindt ik momenteel te duur...
    Een betaalbare lens lijkt me de Canon EF 70-300mm IS USM F:4.0-5.6, maar ik heb absoluut geen idee of deze voldoet aan mijn eisen...

    iemand die mij kan helpen?

    alvast bedankt,

    jeroen
    ---
    canon 40D -|- canon 10-22 efs -|- canon L 28-300 ef

  • #2
    Re: Canon zoom lens

    Jeroen, zowat alles werd hier net over geschreven in deze draad er wordt ondermeer vergeleken met L-glas, de 70-200 en de 70-300 vooral. Zeer leerrijk.
    Zelf heb ik een 17-85 en ik zit ook aan een tele te denken, die 70-300 is dan wel aanlokkelijk qua bereik, de 70-200 F4 is vergelijkbaar in prijs maar zou veel beter qua kwaliteit scoren. Maar die IS, die doet me keer op keer twijfelen...

    Comment


    • #3
      Re: Canon zoom lens

      Omdat je de 33.789e bent die deze vraag stelt deze week

      hier een paar links waar je vraag aan bod komt

      Hallo Ik twijfel sterk tussen deze 2 lenzen. Al heel veel reviews gelezen en twijfel nog meer. Heeft iemand ervaringen met deze lens. De lens zou gebruikt worden bij autosportfotografie. Budget is max 600 euro. Ik heb getrokken met een 75-300 type 3, en heb enkele heel goede foto's kunnen nemen. Deze lens heb ik


      Wil mijn huidige Canon lens (EF 90-300mm f/4.5-5.6 usm) vervangen door een nieuw exemplaar , dit omwille van de beperkte scherpte bij 300 mm. Mijn beperkte uitgave laat mij toe om te kiezen uit volgende 2 lenzen , graag jullie voorkeur aub. Ik heb hier op't forum als foto's gezien die met beide lenzen zijn genomen en toch


      zoekfunctie zal je ook nog wat opleveren. Stel daarna je bijkomende vraag hier

      mvg

      Comment


      • #4
        Re: Canon zoom lens

        De 70-300 IS f4-5,6 is zeker geen slechte lens, als een L lens te duur is, of als je niet teveel gewicht mee wil sleuren, dan zal je er zeker geen miskoop mee doen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X