Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met CanonA60 Powershot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met CanonA60 Powershot

    Toestel gekocht in 11/2003.
    Nooir problemen gehad, maar sinds vandaag ineens heel witte foto's, onherkenbaar bijna + veel horizontale witte lijnen in beeld.
    Iemand enig idee wat er mis kan zijn ? CCD-probleem ?
    Ik kan hier precies geen attachment aanhangen, maar wie een voorbeeld wil van zo'n foto, kan ik er altijd een sturen.

  • #2
    Re: Probleem met CanonA60 Powershot

    Ik heb precies het zelfde met A-70 verledenweek ook rare witte strepen dus het gavalletje weg gooien denk ik maar heeft zijn diensen bewezen en laten repareren zal meer kosten als een nieuwe compact.
    Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met CanonA60 Powershot

      zou probleem kunnen zijn met de soy ccd, is een gekend probleem, neem contact op met etbass in nederland. Venoem ook het sony ccd probleem met een beetje geluk herstel in garantie.

      zie ook hier Fuji, Canon en Sony melden problemen met CCD's - update
      Door Caroline Schröder - zondag 9 oktober 2005 16:44 - Bron: Digital Photography Review - Views: 32.086 - Permalink
      Sony heeft meegedeeld dat er problemen zijn met CCD-sensoren die gebruikt zijn in digitale camera's, camcorders en PDA Cliés. De camera's die de mankementen vertonen, zijn allemaal gefabriceerd tussen oktober 2002 en maart 2004, aldus Sony. Eerder deze week werd al gemeld dat ook Canon en Fuji problemen kennen met hun CCD's. Zowel Sony, Canon als Fuji meldden dat sommige camera's in de opnamestand geen beeld of een gestoord beeld lieten zien. Volgens Canon zou de oorzaak gezocht moeten worden in de bedrading van de CCD-sensor, die bij blootstelling aan hoge temperaturen of hoge luchtvochtigheid niet goed meer werkt. Alledrie de bedrijven hebben aangekondigd camera's die CCD-problemen kennen, gratis te repareren, ook als de garantie al verstreken is.

      De volgende foto- en videocamera's zouden last kunnen hebben van een probleem met hun CCD-sensor:


      Sony Canon Fuji

      DSC-F717 PowerShot A60 FinePix S2 Pro

      DSC-P10 PowerShot A70 FinePix A303

      DSC-P12 PowerShot A75 FinePix F410

      DSC-P2 PowerShot A300 FinePix F700

      DSC-P31 PowerShot A310

      DSC-P32 Digital IXUS V3

      DSC-P51 Digital IXUS II

      DSC-P52 Digital IXUS IIs

      lijstje is ingekort
      fotowebsite: www.edwinfoto.com
      Lara's website: http://www.houdevelt.com
      fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met CanonA60 Powershot

        Etbass (serviceverlener voor Canon in de Benelux) heeft alles gratis opgelost en mij het toestel terugbezorgd via UPS. Ik kan iedereen dus zeker aanraden om een defect toestel ter herstelling aan te bieden.
        Last edited by haelewyn; 31 augustus 2007, 17:16. Reden: situation change

        Comment

        Working...
        X