Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom een externe flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waarom een externe flitser

    hallo ik wilde eens weten wat de voordelen zijn van een externe flitser en of ik die ook echt nodig heb op mijn nikon d40x

    groetjes wiliam

  • #2
    Re: waarom een externe flitser

    De voordelen zijn volgens mij:

    -> een externe flits is krachtiger dan een ingebouwde dus het licht kan verder geraken
    -> HET voordeel is dat je indirect kan flitsen, dwz via het plafont of via muren. Hierdoor vermijd je schaduwen wat direct mooiere foto's oplevert.

    MOET je een externe flits hebben?
    -> Nee
    Is het aangeraden?
    -> Dat hangt af van wat je fotografeert. Als je vaak binnen fotografeert is dit wel een sterk voordeel.
    Nikon D300
    Tokina 11-16 f/2.8 ; Sigma 18-50 f/2.8 ; Nikkor 35 f/1.8 ; Nikkor 50 f/1.8 ; Sigma 70-200 f/2.8 ; Sigma TC2.0 ; Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: waarom een externe flitser

      -Omdat een externe flitser hoger staat heb je ook wat minder kans op rode oogjes.
      -Je kan een externe flitser ook gebruiken als de sluitertijd korter is dan de minimum-flitssyncronisatiesnelheid van de camera (high-speed mode op de flits).
      -Meer licht, het is dus mogelijk om verder te flitsen als dat nodig is.
      -Je kan de flitser in alle mogelijke richtingen draaien om te bouncen.
      -De flitssterkte kan vrij gemakkelijk aangepast worden.
      -Sommige flitsers kan je draadloos sturen.


      Er zijn nog meer voordelen, als je bijvoorbeeld een zonnekap wil gebruiken in combinatie met de ingebouwde flitser, dan is de kans vrij groot dat het onderste deel van de foto in de schaduw van de zonnekap zit.

      Nadelen zijn er ook, de kostprijs en het gewicht dat je weer extra moet meesleuren.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X