Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 350D

    ahoi



    Vorige week heb ik eindelijk mijn Eos 350D in ontvangst mogen nemen. Het toestel zelf is volledig naar men wensen, dus alles wat ik zocht voor een "kleiner" budget. Nu heb ik wel een vraagje hier over.


    De fototeller, die automatisch elk gemaakte foto een nummer geeft en opslaat op je CF kaartje, stond bij het begin op 6100, is dit normaal? moet dit niet normaal starten vanaf 0.


    MVG
    Garmir

  • #2
    Re: Canon EOS 350D

    Is hij nieuw of tweedehands?
    aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


    doe ik dat lekker niet!

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 350D

      Oorspronkelijk geplaatst door xliesx Bekijk bericht
      Is hij nieuw of tweedehands?
      Fonkel nieuw

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 350D

        Dan is het mijn insziens niet normaal. Mijn 400D stond netjes op 0, ik zou niet weten waarom dat voor een 350D anders zou zijn.
        Album: http://www.flickr.com/photos/zinno01/

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 350D

          Oorspronkelijk geplaatst door zinno01 Bekijk bericht
          Dan is het mijn insziens niet normaal. Mijn 400D stond netjes op 0, ik zou niet weten waarom dat voor een 350D anders zou zijn.
          Mja dacht ik ook, het toeval is nu wel, het CF kaartje dat ik gebruik had in een ander toestel gezeten (Canon Powershot S1 IS) daa rheb ik 16'100 foto's mee getrokken, nu ik weet dat de canon toestel tot 9999 tellen en weer vanaf 0 verder gaan dus zat ik aan 6100. Nu is het wel zo dat ik het kaartje volledig geformateerd had voordat ik het in het nieuwe toestel gestoken heb. en trouwens het zijn tenslotte twee volledig aparte systemen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 350D

            Normaal nummert het toestel op vanaf 0 tot je de nummering reset of 9999 bereikt hebt. Je kunt de foto's ook per CF nummeren vanaf 0, maar dat moet je dan zelf instellen. Eigenaardig hoor.
            Ik dacht dat er ook nog ergens een manier was om erachter te komen hoeveel kliks er werkelijk met het toestel gemaakt zijn maar die weet ik zo niet van buiten.
            Canon 350D
            Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 350D

              Als je een gebruikt geheugenkaartje in een Canon-camera steekt, dan zal die altijd beginnen te nummeren vanaf het hoogste nummer dat er nog op het kaartje te vinden is.

              Als je dat wil voorkomen, dan moet je vooraf het geheugenkaartje formatteren in een pc, en dan nog eens in de camera zelf.

              Wil je de teller resetten, kijk dan in de handleiding, daar staat in wat je moet doen.


              Je camera is dus niet gebruikt, het geheugenkaartje was de schuldige.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 350D

                Als het kaartje geformateerd was zoals Garmir zegt in zijn post van 20u18, dan is dit alles behalve normaal zou ik zeggen. Aan de andere kant, als er al 6100 foto's mee genomen zouden daar toch gebruikssporen op te zien zijn.

                Ik had Bart zijn post niet gelezen. Is dat echt nodig van nog eens in de camera te formateren ?
                Last edited by Steco; 29 juli 2007, 21:41.
                Groetjes Steco

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 350D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                  Als het kaartje geformateerd was zoals Garmir zegt in zijn post van 20u18, dan is dit alles behalve normaal zou ik zeggen. Aan de andere kant, als er al 6100 foto's mee genomen zouden daar toch gebruikssporen op te zien zijn.

                  Ik had Bart zijn post niet gelezen. Is dat echt nodig van nog eens in de camera te formateren ?
                  Het kaartje moet eerst via de pc geformatteerd worden, als je dat in de camera doet, dan blijft die info nog ergens achter op het kaartje (dat heb ik zelf gemerkt toen ik mijn 20D kocht).

                  Als het kaartje in de pc geformatteerd is, dan kan je het best nog eens formatteren in de camera, dat doe je trouwens ook best als je een nieuw kaartje voor het eerst gebruikt. Dat diuurt maar enkele seconden, en dan ben je er zeker van dat het kaartje perfect werkt in die camera.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 350D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Het kaartje moet eerst via de pc geformatteerd worden, als je dat in de camera doet, dan blijft die info nog ergens achter op het kaartje (dat heb ik zelf gemerkt toen ik mijn 20D kocht).

                    Als het kaartje in de pc geformatteerd is, dan kan je het best nog eens formatteren in de camera, dat doe je trouwens ook best als je een nieuw kaartje voor het eerst gebruikt. Dat diuurt maar enkele seconden, en dan ben je er zeker van dat het kaartje perfect werkt in die camera.
                    Ik Mr Dandit ik ga dat eens testen, en ik laat het hier weten.

                    Groeten Jonas


                    edit:
                    Heb de teller gereseted zoals in het boekje staat, en er stond ook onder dat hoofdstuk beschreven dat op een bestaand kaartje hij automatisch verder telt dan waar het zit, dus nu is da opgelost teller op 0 gezet, en hem ingesteld dat hij daar op verder telt

                    Danku voor de hulp
                    Last edited by Garmir; 30 juli 2007, 00:16.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 350D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Je camera is dus niet gebruikt, het geheugenkaartje was de schuldige.
                      Deze ervaring heb ik ook eens opgedaan, ook heb ik eens een camera verkocht en na een paar uurtjes kreeg ik een telefoontje dat de camera het niet meer deed. Ik heb de verkoper toen bezocht en er een kaartje in gestoken waar ik al mee gewerkt had in die camera, en toen was er dus niets meer aan de hand.
                      Toen nog het nieuwe kaartje geformateerd in de camera en er was geen probleem meer.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment

                      Working...
                      X