Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Halmaflex . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Halmaflex . . .

    Waarschijnlijk bijna niemand die dit merk kent, ik vind er ook amper informatie over . . . misschien zijn er hier wel mensen die er iets meer kunnen over vertellen. Dit fototoestel heb ik ooit eens gekregen ( als antiek ) van een patiënt. het zit zelfs nog in het originele lederen omhulsel. Op het internet vind ik er amper informatie over.

    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Halmaflex . . .

    Even in Google stoppen en dan ben je tot Kest bezig, als je Italiaans kent....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Halmaflex . . .

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Even in Google stoppen en dan ben je tot Kest bezig, als je Italiaans kent....
      Voilà, daar zit het hem juist . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Halmaflex . . .

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Waarschijnlijk bijna niemand die dit merk kent, ik vind er ook amper informatie over . . . misschien zijn er hier wel mensen die er iets meer kunnen over vertellen. Dit fototoestel heb ik ooit eens gekregen ( als antiek ) van een patiënt. het zit zelfs nog in het originele lederen omhulsel. Op het internet vind ik er amper informatie over.

        http://www.fotokine.be/BD/BD_halmaflex.JPG
        Ziet eruit als een oostblok kopie van een rolleiflex. Het beste wat je ermee kunt doen is een ZW/W film insteken en uitproberen.

        -M-
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Halmaflex . . .

          Héél mooi toestelleje! Zorg voor dragen.
          Het stamt nog uit het tijdperk dat alles niet zo vergankelijk was...
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #6
            Re: Halmaflex . . .

            Verdere onderzoeks resultaten:

            The camera:
            Halma Flex, japanese TLR, only 6x6, black body with fake gray lether covering. No. 44906.

            Shutter: B, 1, 1/2, 1/5, 1/10, 1/25, 1/50, 1/100, 1/300.

            F/stop: 3.5, 4, 5.6, 8, 11, 16, 22.

            Lens: Viewer: 1:3.2, f=80mm, Halmar Anastigmat, no. 58421
            main: 1:3.5, f=80mm, Halmar Anastigmat, no. 58229

            With self-timer, pc contact for flash and adapter for release cable.
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment

            Working...
            X