Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overgang digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overgang digitale fotografie

    Hoi iedereen,
    Ik ben nieuw op deze site en zou graag jullie mening horen.
    Ik ben een aantal jaren gestopt met fotografie. Ik kom uit het analoge Z/W tijdperk en zou graag opnieuw beginnen maar nu digitaal.
    Ik overweeg een Nikon D80 te kopen.
    De vraag is of ik mijn volgende lenzen op een D80 nog kan gebruiken en of dit aan te raden is voor Z/W portret, straatfotografie,... . Ja jullie lezen het goed ik wil blijven Z/W werken .

    - AF NIKKOR 70 - 210 mm 1:4 - 5.6
    - AF NIKKOR 35 - 70 mm 1:3.3 - 4.5 kitlens
    Mijn volgende vraag is wat ik vragen van prijs voor al dit materiaal.
    - NIKON F-801 S
    - PENTAX K1000
    - VIVITAR 80 - 200 mm 1:4.5 MC zoom
    Alvast bedankt voor jullie reactie en ik verlang om een actief lid te worden op dit forum.
    Groeten
    James M. Black

  • #2
    Re: overgang digitale fotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door James M. Black Bekijk bericht
    Hoi iedereen,
    Ik ben nieuw op deze site en zou graag jullie mening horen.
    Ik ben een aantal jaren gestopt met fotografie. Ik kom uit het analoge Z/W tijdperk en zou graag opnieuw beginnen maar nu digitaal.
    Ik overweeg een Nikon D80 te kopen.
    De vraag is of ik mijn volgende lenzen op een D80 nog kan gebruiken en of dit aan te raden is voor Z/W portret, straatfotografie,... . Ja jullie lezen het goed ik wil blijven Z/W werken .

    - AF NIKKOR 70 - 210 mm 1:4 - 5.6
    - AF NIKKOR 35 - 70 mm 1:3.3 - 4.5 kitlens
    Yep. Leve nikon. 70-210 is OK voor portretten.
    35-70 ok voor straat en candid, alhoewel ik persoonlijk een 28mm zou prefereren.

    Prijzen weet ik niet.

    -M-

    NB. Ik zit nog altijd in het Zw/W (analoge Gvd) tiijdperk, vooral portretten, wel op MF.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: overgang digitale fotografie

      Prijzen voor analoge bodies zijn ongeveer gelijk aan 0 een F6 is misschien een uitzondering.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: overgang digitale fotografie

        Voor de K1000 ga je toch nog tss de EUR 25 en EUR 50 kunnen krijgen me dunkt. Dat lijkt mogelijk gezien de prijzen op eBay. Heb je er nog een objectief op? Zo ja, kan de prijs mss wat hoger zijn afhankelijk van welk objectief het is.

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: overgang digitale fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door James M. Black Bekijk bericht
          en of dit aan te raden is voor Z/W portret, straatfotografie,... .
          Lenzen voor z/w?

          Comment

          Working...
          X