Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenbuffer - autofocus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenbuffer - autofocus

    Hallo

    Ik zit met een heel vervelend probleem. Sinds gisteren werkt mijn autofocus niet meer bij mijn nikon d50. Ik kan dus geen foto's nemen in autofocus. Wel in manuele scherpstelling...

    Nu heb ik eens zitten snuisteren in mijn handleiding, daar staat namelijk dat als de geheugenbuffer vol zit, de autofocus niet meer gaat werken.

    Telkens ik de ontspanknop half ingedrukt hou, komt er op de plaats van hoeveel foto's ik nog kan nemen: r16.

    Heel vervelend aangezien ik altijd in autofocus foto's neem.
    Mijn geheugenkaartje: Lexar 1GB - geformateerd

    Eerder nooit problemen mee gehad...

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Geheugenbuffer - autofocus

    eerst even de standaard instellingen nakijken!

    dit om er zeker van te zijn dat jijzelf de AF niet hebt uitgeschakeld
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenbuffer - autofocus

      Oorspronkelijk geplaatst door Elke C. Bekijk bericht
      komt er op de plaats van hoeveel foto's ik nog kan nemen: r16.
      Dat is de normale aanduiding voor hewt aantal foto's waar nog plaats voor is in de buffer, je kan dus nog 16 foto's maken in een burst, dan is je buffer vol, maar het wordt gedurende dezelfde tijd weer leeggeschreven naar je kaart. Dus op het moment dat je buffer vol heeft het geen zin om scherp te stellen en doet de camera het niet.

      Staat het knopje rechtsonder aan de lensvatting niet op M, of de schakelaar op de lens?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenbuffer - autofocus

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        eerst even de standaard instellingen nakijken!

        dit om er zeker van te zijn dat jijzelf de AF niet hebt uitgeschakeld
        autofocus: AF-A
        AF veldstand: enkel veld
        AE-vergr.: OFF

        Op de lens staat hij op A
        Rechtsonder de lens staat hij op AF

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenbuffer - autofocus

          Schroef de lens eens van de body, misschien zat er een vuiltje op de contact punten.
          Bij een volle buffer kan je geen foto's meer nemen maar de Af- blijft operantioneel.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenbuffer - autofocus

            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            Schroef de lens eens van de body, misschien zat er een vuiltje op de contact punten.
            Bij een volle buffer kan je geen foto's meer nemen maar de Af- blijft operantioneel.
            Dat heb ik zojuist geprobeerd en nog altijd niets ...

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenbuffer - autofocus

              AFs of AF lens? Als het AF lens is: steekt de schroevendraaier uit de vatting? Heb je meerdere lenzen of kun je een lens lenen?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Geheugenbuffer - autofocus

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                AFs of AF lens? Als het AF lens is: steekt de schroevendraaier uit de vatting? Heb je meerdere lenzen of kun je een lens lenen?

                Afs. De staandaard nikon lens 55-200. Pas morgen zal ik een andere kunnen opschroeven...Welke schroevendraaier?

                Comment


                • #9
                  Re: Geheugenbuffer - autofocus

                  Als je AF-S lenzen hebt dan word de schroeverdraaier van de body niet gebruikt.

                  Waarschijnlijk heb je twee lenzen - Af-S 18-55 & Af-S 50-200. Hetzelfde probleem bij beide lenzen ?
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geheugenbuffer - autofocus

                    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    Als je AF-S lenzen hebt dan word de schroeverdraaier van de body niet gebruikt.

                    Waarschijnlijk heb je twee lenzen - Af-S 18-55 & Af-S 50-200. Hetzelfde probleem bij beide lenzen ?
                    Geprobeerd met de andere lens en daar is geen probleem. De 55-200 binnen gedaan, want ze is nog in garantie.

                    Bedankt voor de hulp!

                    Comment

                    Working...
                    X