Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge advies please

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bridge advies please

    Hallo,

    Ik zal mezelf even voorstel of liever mijn fotokwaliteiten.

    Ga uit van P&S-er die er al iets meer van weet en wiens voornaamste fotogebruik ligt in reizen en uitstapjes in binnen en buitenland ergo de natuur (landschappen, dieren), gebouwen, en het occasionele familiewerk waarbij ik liefst mensen spontaan heb.

    Verder is mijn grote hobby motorrijden en een camera op de motor neemt best niet te veel plaats in.

    Nu hoor ik iedereen denken :

    Landschappen = groothoek + mensen en dieren vanop afstand (want die lopen weg van mij, de dieren, mensen minder) = zoom + compact = No brainer, Pana TZ3 en end of topic.

    Not quite, want een TZ3 heeft ook zo zijn nadelen, voornamelijk de prijs, je komt vervaarlijk dicht is de buurt van enkele bridges : Pana FZ8, Sony H9, zelfs bijna Canon S5IS en dan spreek ik nog niet over de Fujifilm S5700 en de Kodak Z712IS ….

    En daar zit ik volgens mij met camera’s die beter kunnen dan de TZ3 (enkel menu opties, doorgroeimogelijkheden) of ben ik mis?

    Bovendien, waarom wil ik een camera kopen? Om toe te voegen aan de Coolpix die ik al heb en die meegaat naar India, een reis die ik niet alle jaren ga maken en waarvoor ik wel wil investeren in een betere camera. Maar een Coolpix en de TZ3 is een compact met nog een compact erbij…

    Heb reviews en threads gelezen tot ik er dol van werd (ruis Pana FZ8 oplossen met RAW, 36 mm niet echt groothoek, converterlens bijkopen, quid vervorming? – Sony H9 31 leuke groothoek maar heb hier foto liggen die ik wat “flets” vind)

    En ja ik weet wat ik mis aan een DSLR, (bv de D40 2 lenzen kit) want ik heb mogen spelen met de Nikon van mijn broer maar plaats en wisselen van lenzen zie ik op de motor, zeker in India met af en toe off-road rijden, echt niet zitten en met die 18-200 lens gaan we echt wel over mijn budget) Bovendien van een P&S compact naar een DSLR van € 1000+ lijkt wat overdreven niet? De Canon S2IS van mijn moeder vind ik ook wel goed. Waarom zit Nikon eigenlijk niet in dit segment?

    Het is de zoektocht naar de Holy Grail zeker?


    Kan tellen als eerste post…
    There is always some madness in love. But there is also always some reason in madness.

  • #2
    Re: Bridge advies please

    Ik ben zelf aan mijn 6e digitale cam toe en ik zou de Sony H9 links laten liggen ... Ik heb de Sony H1 gehad en daarna heb ik de H5 gekocht en dat is voor mij een juweeltje van een camera in z'n klasse .. zonder al te groot te zijn heeft die al wat ik mij maar kan wensen .. wil niet zeggen dat er geen andere goede cams zijn maar die H5 heeft mij nog nooit teleurgesteld ..
    FWIW

    Comment


    • #3
      Re: Bridge advies please

      1-0 voor Sony dus.

      maar mag ik de TZ3 al laten afvallen of niet?

      Momenteel twijfel ik tussen de FZ8, de S5IS en de H9 in die volgorde.

      Dus lovers en haters laat maar weten.
      There is always some madness in love. But there is also always some reason in madness.

      Comment


      • #4
        Re: Bridge advies please

        Wat dacht je van de Fuji S9600?
        Een Canon en een paar bokaalglazen.

        Comment


        • #5
          Re: Bridge advies please

          Hoi,

          Er moet toch iemand mee afkomen, maar waarom geen Pana FZ50?
          Kzie dat Danny001 de Fuji S9600 voorstelt dus daar kunnen we snel de FZ50 naast zetten.
          Ik kan enkel persoonlijk spreken, maar is een zeer goed toestel qua prijs/kwaliteit en zoveel plaats neemt deze niet in.
          Ik heb er in iedere geval geen klagen over.

          Prijs ligt momenteel rond 500€ (hier op BD staan er soms ook te koop, niet omdat ze niet goed zijn maar omdat sommigen overschakelen op een DSLR en ze de Pana als zuiver Bridge kopen/gebruiken)

          Tis maar ne tip.
          'Keep on Clicking'
          Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

          Comment


          • #6
            Re: Bridge advies please

            je kan de fz50 al vinden voor iets meer dan 400 euro. En het is een zeeeer prachtig toestel.

            je kan er zeeer veel mee, en is een toestel die dicht in de beurt komt van een dslr.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Bridge advies please

              Absoluut twee toestellen tot de kanshebbers behoren.

              Vooral omdat ik vandaag met de FZ8 wat foto's getrokken heb en vond deze 'vierkant' en klein, voelde wat raar aan, en de zoom was supertraaaaaag, vreselijk.

              De FZ50 met zoomring geeft dan wel dé oplossing.

              De 9600 heeft het ideale zoombereik vind ik maar ik hoor er zo weinig over, wat zijn de ervaringen. Iedereen is duidelijk positief over de FZ50.
              There is always some madness in love. But there is also always some reason in madness.

              Comment


              • #8
                Re: Bridge advies please

                IK heb een s9600 en ben er zeer tevreden van. Ik werk het liefst in manuele mode of in Diafragma of sluiterprioriteit.

                Voor resultaten, kijk even op mijn link. doorgaans NIET gemanipuleerd. Enkel beetje herkaderd, of HDR manipulatie (staat aangegeven), voor de rest puur natuur, zelfs niks kleur bijgestuurd...
                Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

                Comment


                • #9
                  Re: Bridge advies please

                  Ik vind het heel bizar maar in zo'n discussies kom ik bijna nooit de Fuji S6500fd tegen. Deze camera is nochtans stukken beter dan de S5700 en bijna even goed als de S9600 die toch bijna 150 euro meer kost.
                  De S6500fd kost maar 260 euro.

                  Van DPReview:
                  It's interesting to note that the S6000fd actually produces output that actually looks better at 100% (as here) than the S9000 we tested last year (which has the same lens).
                  S6000fd = S6500fd
                  S9000 = S9500 = voorganger van de S9600 maar er zit bijna geen verschil tussen
                  Nadeel van de S6500fd en S9600 is dat er geen beeldstabilisatie op zit en de lenzen niet echt lichtsterk zijn.

                  Het is wel zo dat de S6500fd, S9600 en FZ50 geen compact camera's zijn. Die zijn alledrie even groot of zelfs groter dan instap-DSLR's.

                  De zoom van de FZ8 is inderdaad behoorlijk langzaam maar deze camera heeft dan weer als voordelen de lage prijs, de hoge fotokwaliteit, RAW mode en de uitstekende beeldstabilisatie.
                  De S5 zoomt een pak sneller (0.9s tov. 2.6s) en heeft ook een kantelbaar scherm. Nadeel is dan weer de hoge prijs.
                  De H9 heeft nogal wat kwaliteitsproblemen. Zijn ruisonderdukking gaat soms zo tekeer dat de hele foto verminkt wordt.
                  Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                  Comment

                  Working...
                  X