Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Error 01 enkel bij gebruik van m42-->eos adapter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Error 01 enkel bij gebruik van m42-->eos adapter

    ik heb mij net een helios 85mm 1.5 gekocht, maar hij wil niet werken op mijn 1D.
    als ik de lens met m42 adapter op de 1D schroef, dan komt hij (na opklappen van de spiegel) een error 01 geven.
    Alle andere lenzen werken perfect op mijn 1D (alsook mijn volledig manuele peleng met een andere adapter) en de m42 adapter werkt wel op mijn 400D

    volgens mij ligt het dus volledig aan de adapter in combinatie met de 1D, iemand ideeën over hoe ik dit kan oplossen?
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Error 01 enkel bij gebruik van m42-->eos adapter

    Sommige M42 lenzen zijn niet bruikbaar op de Canon 1D reeks en/of 5D omdat hun achterste lenselement te diep in de camera steekt, en er dus voor zorgt dat de spiegel blokkeert.
    Op de recentere APS-C camera zoals oa je 400D, heb je dat probleem niet omdat die aangepast zijn voor EF-S lenzen, die sowieso dieper in de camera zitten. Just my 2 cents.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Error 01 enkel bij gebruik van m42-->eos adapter

      alvast bedankt voor de reactie
      ik heb even enkele lenzen vergeleken, en het achterste lenselement van mijn 50mm komt nog een stuk dieper dan de m42 lens, dus daar kan het onmogelijk aan liggen.
      Last edited by Matthias; 29 juli 2007, 15:44.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Error 01 enkel bij gebruik van m42-->eos adapter

        nog een kleine opmerking hierover...

        als ik de lens met adapter, niet volledig vastzet op mijn vatting (dus juist voor het klikje dat je lens vastzit, wilt hij perfect een foto nemen)

        en contacten afplakken helpt ook niet, aangezien de contacten niet eens worden aangeraakt door de adapter
        Last edited by Matthias; 29 juli 2007, 13:59.
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Error 01 enkel bij gebruik van m42-->eos adapter

          niemand een idee of oplossing?
          tis nogal frustrerend dat ze wel wil werken op de 400D maar nu net niet op de 1d want de zoeker van de 400D is echt wel veel te klein voor manueel scherp te stellen
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Error 01 enkel bij gebruik van m42-->eos adapter

            zou dit niet te maken hebben met de schroefdraad op de lens.
            Ik lees in mijn manual van mijn pentor die ook m42 lenzen gebruikt dat 8.5mm niet te gebruiken is max 5.6mm..


            krijg je een error met andere m42 lenzen ?

            Comment


            • #7
              Re: Error 01 enkel bij gebruik van m42-->eos adapter

              Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
              zou dit niet te maken hebben met de schroefdraad op de lens.
              Ik lees in mijn manual van mijn pentor die ook m42 lenzen gebruikt dat 8.5mm niet te gebruiken is max 5.6mm..


              krijg je een error met andere m42 lenzen ?
              ja, maar ik krijg zelf ook een error als ik enkel en alleen de adapter op mijn toestel steek zonder lens...
              5DmkIII en wat glas

              Comment

              Working...
              X