Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Canon 30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Canon 30D

    Mijn toestel is nog maar een paar maanden oud en ik ben er supervoorzichtig mee. Toch heb ik daarjuist het volgende voor:
    Gisteren zonder problemen foto's genomen. Daarjuist: geen reactie.Kan niet zoomen, geen foto's nemen, niks helemaal niks. Wel een snerpend geluid van ongeveer 2 seconden toen ik de eerste foto wou nemen. Bij de automatische standen hoor ik niets maar als ik hem op bv AV zet, dan hoor ik een soort gezoem. Ik vrees dat er iets absoluut niet juist is. Herkent iemand dit?

  • #2
    Re: Probleem Canon 30D

    niet kunnen zoomen lijkt mij uiterst bizar. dat doe je toch manueel en moet je camera niet eens voor aan staan...

    komt het geluid uit je lens? of uit je camera? welke lens gebruik je?
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Probleem Canon 30D

      Heb ook een 30D, maar zou echt niet weten wat er gaande is.

      Heb zelf nog geen problemen mee gehad.


      Een tipje : Neem eens de batterij eruit en dan terug insteken. Kan "soms" helpen. Heb dit al ondervonden met het aangeven van de batterij. Soms staat de stand dat de batterij bijna leeg is. Batterij in en uit en ze geeft terug weer aan dat ze nog bijna volledig opgeladen is.

      Dat is het enige dat ik al eens voorgehad heb.
      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

      BD0460BE

      Comment


      • #4
        Re: Probleem Canon 30D

        Zit je lens wel goed vergrendeld?

        Haal je lens eraf en bevestig hem opnieuw. Kijk of dat alles dan weer wel correct werkt...

        Bart

        Comment


        • #5
          Re: Probleem Canon 30D

          zit er wel een juiste/passende lens op???
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Probleem Canon 30D

            "Kan niet zoomen" moest eigenlijk zijn "kan niet scherp stellen".
            Lens er af en er op, batterij eruit en er in , kaartje idem.........Niks.
            Het was vooral dat scherp snijdend geluid en dat gezoem in de camera dat me zorgen baarde. Er is iemand (die er verstand van heeft) komen kijken maar die vond het ook niet. En dan plots, nog echt een allerlaatste keer proberen of het echt niet zou lukken: hij kon een foto nemen. Het gezoem was ook weg. Zat er nu een vuiltje in wat "iets" blokkeerde???????In ieder geval, voorlopig doet hij het weer. Als het zich nog eens (dan liefst binnen de garantieperiode), dan doe ik mijn toestel zeker binnen.
            Bedankt voor het mee denken!!

            Comment


            • #7
              Re: Probleem Canon 30D

              Denk eerder dat het aan de lens ligt. Heb je al een andere lens geprobeerd?
              De camera maakt geen lawaai, alleen de spiegel hoor je en de sluiter.
              Mvg, drh

              "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

              Comment

              Working...
              X